تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5
اصناف قربانی رقابت بین معاونان وزیر صمت برای بقا در ترکیب وزیر جدید

رفیق بازی در معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت با کارت اصناف؛ دروزارت صمت چه خبراست ؟

  • کد خبر : 1050
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
رفیق بازی در معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت با کارت اصناف؛ دروزارت صمت چه خبراست ؟
سامانه ایرانیان اصناف تبدیل به ابزارقدرت معاونان وزیرصمت شده است تا ازطریق نامه نگاری با دبیرخانه هیات عالی نظارت اوج اختلافات مدیریتی دراصناف را به رخ بکشند و این وسط انحصارطلبان دراصناف به ضعف مدیریت دولتی براصناف بخندند و برای مخالفان از طریق مشاوران بیرونی چنگ ودندان نشان دهند. این وسط نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور چکارمی کند؟

سامانه حاکمیتی ایرانیان اصناف به صورت کاملا غیرقانونی و‌ با ترک تشریفات به یک دوست و مسئول احتمالی دولتی (جای بررسی سازمان‌های نظارتی دارد) واگذار شد تا دستور قائم مقام وزیر صمت مبنی بر اجرای قانون اجرا نشود. البته این اقدام فقط باهدف حذف رقیب احتمالی هم شایدنباشد بلکه اینکه به یک فرد فعال در دولت بدون ترک تشریفات و به سرع واگذار شد. با اتفاقاتی که در حوزه معاونت خدمات و تجارت در حال رخ دادن‌ است احتمال اینکه روز برگزاری انتخابات اتاق اصناف به خاطر دوستان خاص سامانه ایرانیان اصناف قطع یا مختل شود، از همین الان قابل پیش بینی است.

ماجرای اعتراضات مدیر اجرایی و‌ سکوت روسای اتحادیه های صنفی در خصوص قطع و وصل و عدم ارائه خدمات به متقاضیان پروانه کسب در طول دو سال اخیر را بخواهیم بنویسیم مثنوی هفتاد من کاغذ هم کم می آورد.

از زمان انتصاب معاون خدمات و تجارت در چارت جدید وزارت صمت، علیرغم اینکه در آیین نامه تصریح شده دبیرخانه در چارت وزارت صمت نیست ولی با لابی و اهدافی بخشی از ساختار دبیرخانه هیات عالی نظارت زیر نظر این معاونت قرار می‌گیرد.
رییس دبیرخانه که باید امور اصناف را پاسخگو‌ باشداما مجبورشده است دست به عصا کارکندزیرا باید رضایت مافوق‌های سازمانی را از جمله قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و معاون خدمات و تجارت را جلب کند. تا یک موقع درنامه نگاری ها یکی از روسای خاص اتحادیه های صنفی آسیب نبیند.
یکی از موضوعاتی که در آن درآمد و‌ پول وجود دارد شرکت پشتیبانی سامانه ایرانیان اصناف است.
به دنبال پایان قرارداد شرکت راهبر که مسئول پشتیبانی سامانه بود باید دبیرخانه بر اساس قانون نسبت به برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار اقدام می کرد، اما بشنوید که بین قائم مقام وزیر صمت و معاون خدمات و تجارت بر سر اینکه چه شرکتی این مناقصه برنده شود و چکار باید کرد چه گذشت؟

داستان یک قرارداد غیرقانونی
دبیرخانه طی نامه ای به شاه میرزایی درخواست ارائه طریق کرد و رونوشت به قائم مقام وزیرصمت داد، شاه میرزایی دستور می دهد بدون برگزاری مناقصه و با ترک تشریفات با شرکت راهکارهای پیوسته کسب و کار آرادفن قرارداد بسته شود. دبیرخانه موضوع را به اطلاع قائم مقام وزیر صمت می رساند و مفتح در هامش نامه اعلام می کند وفق قانون مناقصه اقدام شود.

اصلاحیه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده(۱۰۴) قانون مالیات های مستقیم-سال ۱۳۹۸ در (تبصره۲ می گویدـ اشخاص حقوقی که صرف نظر از نوع مالکیت، حداقل یکی از اعضای هیأت مدیره آنها توسط یکی از دستگاههای صدر این ماده تعیین می شوند، مشمول این قانون می شوند.)
ب ـ تمام دستگاههای صدر موضوع ماده(۲) این قانون در ارجاع کار(موضوع ماده(۵) این قانون)، به دستگاه های مشمول قانون برگزاری مناقصات افزوده می شوند.پس باید قانون رعایت شود.مفتح هم براساس همین قانون که درسال ۹۸ ابلاغ شد به رئیس دبیرخانه هیات عالی گفت باید مناقصه برگزارکنید وترک تشریفات غیرقانونی است.

دستور قانونی مفتح، شاه‌میرزایی را عصبانی کرد…

آقای وزیر صمت
آقای معاون حقوقی وزارت صمت
سازمان بازرسی کل کشور
اینجا دیگر بحث اصناف مطرح نیست که مصلحت مدنظر قرارگیرد.
آقای مفتح ان زمان که اصرارداشتیم که صدوربخشنامه های مصلحتی برای نگه داشتن روسای خاص اتحادیه های دامن گیر می شود منظورمان همین اقدامات است. به این مطلب ونوشته فردا توجه کنید.

معاون خدمات عمومی و تجارت وزیر صمت وقتی هامش قائم مقام وزیر صمت را می خواند، برای دبیر هیات عالی می نویسد که بدون برگزاری مناقصه هر آنچه من می گویم، باید اجرا شود و دیگر با کسی هم نامه نگاری نکن. البته مدعی است به استناد آیین نامه‌ای دستور می‌دهد، غافل از اینکه در جریان نیست قانونی فراتر آن آیین نامه را تحت الشعاع خود قرار داده است و دستور قائم مقام وجاهت قانونی دارد.وی شاید از اینکه مفتح درسال ۹۵ با ترک تشریفات سامانه ایرانیان اصناف وسامانه ساران را راه اندزای کرد اطلاع دارد اما شاید نداند که قانون مدنظر مفتح سال ۹۸ ابلاغ شد واینکه به مفتح ایراد بگیرد که شما خودت ترک تشریفات کردی ازنظرش درست است.

وی از قبل مسئول امور مالی دبیرخانه هیات عالی را برکنار کرده و دانشجویی جوانرا بدون کارت پایان خدمت، فاقد رزومه اداری و اینکه از سوابق حسابداری وی نیز اطلاعاتی در دست نیست را مسوول امور مالی جایگاه حاکمیتی دبیرخانه هیات عالی تحمیل کرده و به وی دستور داد فعلا چند صد میلیون به شرکتی که با ترک تشریفات غیر قانونی می خواهد به کل اطلاعات اصناف ایران دسترسی پیدا کند، پرداخت کند و همزمان پرسنلی بدون تجربه را به دبیرخانه تحمیل کند.که دراین خصوص و اتفاقات بسیارتلخی که دردبیرخانه درحال وقوع است واثرات ان درروزهای آینده خواهیم نوشت.

شاه‌میرزایی معاون خدمات و تجارت وزیرصمت که به اتفاق دوستانی که اخیرا در وزارت صمت آمده اند، شرکت های فعال و پشتیانی آی تی فعال دارد، وی با اصرار فراوان بالاخره حرف خودش را به کرسی نشاند تا مفتح را متوجه سازد که چرا قبلا شرکت راهبر را بدون‌ برگزاری مناقصه برنده اعلام کرده بودند و حالا خود نیز بر خلاف قانونی که سال ۹۸ اجرایی شده، با ترک تشریفات اقدام به انعقاد قرارداد با شرکتی مبهم کرد، که در مرورگرهای اینترنتی سمتش سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا قید شده است.

گفتنی است که معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با رییس جدید مرکز توسعه تجارت الکترونیک (اینماد) شرکت خصوصی پشتیبانی در حوزه آی تی دارند.

سامانه حاکمیتی ایرانیان اصناف باید برگزاری انتخابات الکترونیکی اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف را پوشش دهد تا انتخابات در اسرع وقت برگزار شود. اهمیت استرتژیک و حیاتی دیگر سامانه ایرانیان اصناف در خصوص کنترل بازار کشور است که هرگونه اختلال در این سیستم اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار می دهد و ضمنا دسترسی به اطلاعات محرمانه کل اصناف ایران در آن موجود است که می تواند محلی برای سواستفاده یا خرید و فروش اطلاعات باشد.

این داستان پر طمطراق مسئولانی که از اصناف برای رفقای گرمابه و گلستان ویاسفارشی احتمالی درسکوت دیگران اقداماتی انجام می دهند ، ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1050

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.