تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
7
آیا در اصناف امضای طلایی وجوددارد؟(قسمت چهارم)

نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر اتاق اصناف ایران کجاست؟؛رنگ خون چه کسانی در اصناف مهمتراست؟

  • کد خبر : 904
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر اتاق اصناف ایران کجاست؟؛رنگ خون چه کسانی در اصناف مهمتراست؟
افرادی که شاید تصور می کنند رنگ خونشان دراصناف نسبت به سایر متصدیان وزحمتکشان دراصناف مهمتر است وباید بخاط این افراد هرچه گفتند قوای سه گانه قبول واجرا کنند بازهم درخواست تعویق انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف را دارند این در حالی است که هر روز در کشور انتخابات اتحادیه های صنفی درحال برگزاری است وسامانه ساران هم بدون هیچ مشکلی درحال فعالیت است.

براساس این گزارش سامانه ساران که امور الکترونیکی فراخوان ثبت نام اتحادیه های صنفی درکشور را انجام می دهد از ابتدای سال جاری تاالان بستربرگزاری انتخابات حدود ۱۰۰۰ اتحادیه را فراهم کرده است وبرای تاپایان سال هم زمینه فراخوان وثبت نام داوطلبان عضویت درهیات ومدیره وبازرسی بیش از ۱۵۰۰ اتحادیه دیگر را فراهم کرده است.
با توجه به فعالیت مستمر وبی وقفه سامانه ساران و برگزاری هر روز انتخابات اتحادیه های صنفی درکشور بازهم شاهد نامه نگار ی رئیس اتاق اصناف ایران واعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به قائم مقام و وزیر صمت ودبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی هستیم که با بهانه قراردادن اینکه سامانه ساران فعال نیست و انتخابات اتحادیه های صنفی را نمی توان برگزار کرد دوست دارند انتخابات اتحادیه های صنفی برایشان به تعویق بیفتد.
اما سامانه ساران دقیق وکامل فعال است.
البته کاش همه خواسته اینها همین بود ولی با توجه به اینکه تاکنون هرچی خواستند وقائم مقام وزیر صمت بعد از برگزاری جلسه صمیمانه با رئیس واعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و ومشاور عالی آنها تن به خواسته اشان داد هروقت اوضاع را باری خودشان کمی وفقط کمی سخت می بینند و هراس از رفتن برتنشان می نشیند نامه می زنند که بمانیم.
با همه این اتفاقات جای تعجب است که سازمان بازرسی کل کشور به مسئله اتاق اصناف ایران و اتفاقاتی که دراین نهاد مردمی رخ می دهد ورود نکرده و گزارشی دراین خصوص دردسترس نیست؟ آیا اتاق اصناف ایران که با بودجه ای که مشارکتی با دولت کار می کند نباید ازسوی سارمان بازرسی کل کشور بررسی شود که چه ماجراهایی دراین اتاق می گذرد؟ اصلا در خصوص پروانه کسب الکترونیکی درسال ۱۴۰۰ در اتاق اصناف ایران که این همه پول گرفته شد سازما نبازرسی کل کشور چکارکرد؟
موضوع جالب تراینکه اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بریا اینکه مفتح قائم مقام وزیر صمت و دبیرخانه هیات عالی نظارت را تحت فشار قراردهند تابا خواسته اشان موافقت کنند به صورت شفاهی از روسای اتاق اصناف دوست درشهرهای دیگر می خواهند که آنها هم به وزارت صمت واتاق اصناف ایران نامه بزنند ودرخواست تعویق کنند.
درخواست تعویق انتخابات فقط برای این است که این افراد به این دلیل است که اتحادیه های خودشان را منحل کرده ودر اتحادیه دیگر ادغام کنند ودر اتحادیه جدید ثبت نام کرده واگر رای بیاورند ورئیس شدند برای انتخابات هیا ت رئیسه اتاق اصناف ایران بازهم بیایند ونگذارند اصناف رشد کند.
البته متاسفانه بایک روندبسیار مخرب برای اصناف روبرو هستیم که فعالیتش را شروع کردند. روندی که با تکیه بریک لابی پشت پرده تلاش های خاص را با هزینه های سنگین شروع کرده است تا مانع تحقق قانون در اصناف وحضور افکار جوان در هیات رئیسه اتاق اصناف هستند. زیرا اگر افکار قوی و جوان در هیات رئیسه اتاق اصناف بیایند نون خیلی از مشاوران خاص دراصناف و باندهای پشت پرده که مهره خودشان را می چینند ودر طول چهار سال سود مالی سرشاری می برند ازبین می رود.
دراین خصوص مطلب ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.