تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
6

شرکت اعتباری سلسیوس برای خروج از ورشکستگی به توافق می‌رسد

  • کد خبر : 3067
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
شرکت اعتباری سلسیوس برای خروج از ورشکستگی به توافق می‌رسد

شرکت اعتباری ورشکسته سلسیوس به دو توافق رسید که به این شرکت اجازه می‌دهد نخست دارایی‌های مشتریان را بازگردانند و دیگری روند ورشکستگی خود را پایان دهند. تسویه حساب‌ها، که مجموعاً ۷۸.۲ میلیارد دلار در دعاوی بدون تضمین است، توسط قاضی مارتین گلن بررسی خواهد شد. همچنین براساس توافق بازگشت وجه مشتریان تا ۵ درصد […]

شرکت اعتباری ورشکسته سلسیوس به دو توافق رسید که به این شرکت اجازه می‌دهد نخست دارایی‌های مشتریان را بازگردانند و دیگری روند ورشکستگی خود را پایان دهند. تسویه حساب‌ها، که مجموعاً ۷۸.۲ میلیارد دلار در دعاوی بدون تضمین است، توسط قاضی مارتین گلن بررسی خواهد شد. همچنین براساس توافق بازگشت وجه مشتریان تا ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند تا اتهامات کلاهبرداری و شکایات مرتبط با مدیریت بد سلسیوس را برطرف کند.
به گزارش اخبارصنفیو به نقل از کوین تلگراف، بر اساس پرونده‌های دادگاهی در ۲۰ جولای (۲۹ تیر)، وام دهنده ورشکسته سلسیوس (Celsius Network) به دو توافق رسید که به این شرکت اجازه می‌دهد نخست دارایی‌های مشتریان را بازگردانند و دیگری روند ورشکستگی خود را پایان دهند.
این تسویه حساب‌ها توسط قاضی مارتین گلن در جلسه‌ای در ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت که مجموعاً ۷۸.۲ میلیارد دلار در دعاوی بدون تضمین است. هر گونه اعتراض باید تا ۱۲ مرداد به دادگاه ارسال شود.
همچنین براساس توافق بازگشت وجه مشتریان تا ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند تا اتهامات کلاهبرداری و شکایات مرتبط با مدیریت بد سلسیوس را برطرف کند.
طبق اسناد دادگاه در صورت انصراف از تسویه حساب، دارندگان حساب همچنان می‌توانند حقوق خود را برای پیگیری ادعاهای فردی علیه سلسیوس حفظ کنند.
در این اسناد آمده:
«هر دارنده حساب واجد شرایطی که از تسویه حساب انصراف ندهد، به میزان ۱۰۵ درصد از ادعای برنامه‌ریزی شده خود دریافت خواهد کرد و هر گونه مدارک مربوط به ادعای ثبت شده توسط آن دارنده حساب جایگزین و از بین می‌رود.»
این اسناد راه‌حل دومی که برای مشتریانی ارائه می‌دهد. بر اساس توافق پیشنهادی، مشتریانی که وام‌های ارزهای دیجیتال را قرض کرده‌اند، می‌توانند بخشی از وجوه خود را به صورت دارایی‌های دیجیتال به همراه غرامت سهام شرکت جدیدی که از روند ورشکستگی بیرون آمده است، دریافت کنند.
سلسیوس در ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) پس از اعلام توقف در تمامی برداشت‌ها در میان آشفتگی بازار ناشی از فروپاشی اکوسیستم ترا، درخواست ورشکستگی بخش ۱۱ را داد. یک سال بعد در ۱۳ جولای ۲۰۲۳ (۲۲ تیر)، مدیر عامل سابق این شرکت، الکس ماشینسکی، به اتهامات جنایی و مدنی کلاهبرداری و قصد دستکاری در بازار دستگیر شد. او در تمام اتهامات خود بیگناه اعلام شد.
همچنین در ۱۳ جولای (۲۲ تیر)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار شکایتی را علیه ماشینسکی و سایر مدیران سلسیوس به دلیل جمع‌آوری «میلیاردها دلار» از طریق پیشنهادات غیرقابل ثبت و تقلب و همچنین فروش «اوراق دارایی‌های دیجیتال» تنظیم کرد. کمیسیون تجارت فدرال همچنین پرونده‌های مدنی علیه مدیر عامل سابق را اعلام کرد و ۴.۷ میلیارد دلار جریمه برای پلتفرم وام‌دهی به اتهام «هدر دادن میلیاردها سپرده کاربران» پس از «فریب دادن» آن‌ها صادر کرد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.