تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
4
بانک مرکزی کنیا:

راه‌اندازی یک ارز دیجیتال ملی در کوتاه‌مدت و میان مدت، در اولویت نیست

  • کد خبر : 2506
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
راه‌اندازی یک ارز دیجیتال ملی در کوتاه‌مدت و میان مدت، در اولویت نیست

بانک مرکزی کنیا در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که بیشتر از ۱۰۰ نظر مختلف از اعضای عمومی، بانک‌های تجاری و شرکت‌های فناوری و سایر شرکت‌کنندگان در رابطه با صدور یک ارز دیجیتال ملی دریافت کرده است. در این نظرات مزایا و خطرات بالقوه این توکن‌ها برجسته شده بود، اما بانک مرکزی این کشور قصد […]

بانک مرکزی کنیا در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که بیشتر از ۱۰۰ نظر مختلف از اعضای عمومی، بانک‌های تجاری و شرکت‌های فناوری و سایر شرکت‌کنندگان در رابطه با صدور یک ارز دیجیتال ملی دریافت کرده است. در این نظرات مزایا و خطرات بالقوه این توکن‌ها برجسته شده بود، اما بانک مرکزی این کشور قصد دارد به نظارت بر تحولات موجود ادامه دهد و «رویکرد سنجیده‌ای» را برای ارزیابی عرضه شیلینگ دیجیتال اتخاذ کند.
به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از کوین تلگراف، بانک مرکزی کنیا در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که بیشتر از ۱۰۰ نظر مختلف از اعضای عمومی، بانک‌های تجاری و شرکت‌های فناوری و سایر شرکت‌کنندگان در رابطه با صدور یک ارز دیجیتال ملی دریافت کرده است.
در این نظرات مزایا و خطرات بالقوه این توکن‌ها برجسته شده بود، اما بانک مرکزی این کشور قصد دارد به نظارت بر تحولات موجود ادامه دهد و «رویکرد سنجیده‌ای» را برای ارزیابی عرضه شیلینگ دیجیتال اتخاذ کند.
بانک مرکزی گفت:
«اجرای CBDC در کنیا ممکن است در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت اولویت قانع‌کننده‌ای نباشد».
طبق گفته‌های بانک مرکزی این کشور، راه‌اندازی یک ارز دیجیتال ملی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، در اولویت نیست و ضعف‌های کنیا در صنعت پرداخت را می‌توان با راه‌حل‌های نوآورانه موجود در اکوسیستم فعلی برطرف کرد.
این بانک اضافه کرد که با سایر بانک‌های مرکزی در پشت اثبات مفهوم CBDC ها همکاری داشته است، اما خاطرنشان کرد که «جذابیت‌CBDC ها در حال کم‌رنگ شدن» در صحنه جهانی است.
کنیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای آفریقا از نظر تولید ناخالص داخلی، در چند سال گذشته پذیرش ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. پلتفرم « Peer-to-Peer Paxful» به طور گسترده‌ای در میان علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در کشور آفریقایی استفاده می‌شود و پروژه‌های استخراج بیت کوین وجود دارد که به تامین انرژی برای جوامع روستایی کمک می‌کند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.