تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
6
در راه آهن چه می گذرد؟

شفاف سازی به شیوه اصناف در شرکت راه آهن

  • کد خبر : 3965
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
شفاف سازی به شیوه اصناف در شرکت راه آهن

اخبار صنفی فقط در حوزه اصناف قرار نیست شفاف سازی کند. براساس رسالت خبری که دارد در صورتی که اسنادی دقیق از تخلفات در سایر حوزه های صنفی و غیر صنفی به دست بیاورد به طور قطع اطلاع رسانی خواهد کرد. طی بررسی های که داشتیم در حوزه وزارت راه وشهرسازی که دکتر مهرداد بذرپاش […]

اخبار صنفی فقط در حوزه اصناف قرار نیست شفاف سازی کند. براساس رسالت خبری که دارد در صورتی که اسنادی دقیق از تخلفات در سایر حوزه های صنفی و غیر صنفی به دست بیاورد به طور قطع اطلاع رسانی خواهد کرد.
طی بررسی های که داشتیم در حوزه وزارت راه وشهرسازی که دکتر مهرداد بذرپاش مدیریت آن را برعهده دارد اتفاقاتی در حال رقم خوردن است که اگر نهادهای نظارتی بر هزینه کردن از بیت المال نظارت دقیق تری نداشته باشند این شائبه پیش آمده است که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی شاید نیاز به بودجه تبلیغاتی باشد در حالی که هرگونه هزینه کردن از بیت المل وخزانه دولت بذون اسناد اصلا امکان پذیر نیست ووزیر راه وشهرسازی به طور قطع نظارت دقیق دارد. اما اخبار صنفی هم می نویسد تا نیاز به معرفی چای دبش دیگری نشود.
در گام اول به سراغ شرکت راه آهن رفتیم. جایی که براساس امارها پنجمین شرکت زیان ده دولتی کشور درسال ۱۴۰۱ بود.
طبق گزارش دفتر مطالعات عمومی مرکز پژوهش های مجلس، بانک سپه با ۹۵۰۰ میلیارد تومان، صداوسیما با ۷۵۰۰ میلیارد تومان، راه آهن با ۱۰۰۰ میلیارد تومان، بانک مسکن با ۸۸۰ میلیارد تومان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۶۸۴ میلیارد تومان، بیشترین زیان مالی را دارند.
قابل ذکر است این شرکت در سال ۱۴۰۰ نیز زیان ۱۸۶۹ میلیارد تومانی را تجربه کرده بود.
اما حرف و حدیث ها برای گفتن دارد.
اینکه چگونه شده است تا یک شرکت مهم دولتی به این راحتی زیان ده شده است اما براساس نامه ها و اسناد موجود در راه آهن گام هایی برداتشه که جای سوال است.
اینکه مناقصه های راه آهن را شرکت های دولتی وخصوصی چگونه شرکت کرده وبرنده می شوند سوالاتی مطرح است.
اینکه چطور می شود شرکت راه آهن برای یک شرکت (دولتی-خصوصی) جهت برنده شدن در یک مناقصه اقداماتی را ندیده بگیرد جای سوال دارد.
همه اینها را به طور مفصل در روزهای پیش روی به آن خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.