تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4
آیا حمایت از گروه برنده انتخابات مصونیت می آورد؟

دلیل تاخیر در اعلام فراخوان انتخابات اتحادیه ریس اتاق اصناف کرمان چیست؟!

  • کد خبر : 3286
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
دلیل تاخیر در اعلام فراخوان انتخابات اتحادیه ریس اتاق اصناف کرمان چیست؟!

پایگاه خبری اخبار صنفی- اعتبارنامه عضویت در هیات مدیره اتحادیه ای که محسن ربیعی رییس اتاق اصناف کرمان ریاست ان را بر عهده دارد در آبان ماه به پایان می رسد اما تاکنون فراخوان ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات مدیره این اتحادیه در سامانه ساران قرار نگرفته است. تاخیر در اعلام فراخوان افرادی که […]

پایگاه خبری اخبار صنفی- اعتبارنامه عضویت در هیات مدیره اتحادیه ای که محسن ربیعی رییس اتاق اصناف کرمان ریاست ان را بر عهده دارد در آبان ماه به پایان می رسد اما تاکنون فراخوان ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات مدیره این اتحادیه در سامانه ساران قرار نگرفته است.
تاخیر در اعلام فراخوان افرادی که برحسب کاملا تصادفی واتفاقی از گروه حامیان برنده انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران هستند به حدی رسیده است که برای بیش از ۴۶۰۰ اتحادیه ای که طبق قانون نظام صنفی ورای هیات عمومی دوان عدالت اداری انتخابات اتحادیه هایشان برگزار شده است وپیشکسوتان زیادی که کنار رفتند تبدیل به یک مسله شده است.
سوال این است چطور به فوریت فراخوان اتحادیه های صنفی که از گروه و دسته حامیان تیم برنده نبوده و نیستند در سامانه ساران قرار می گیرد اما هم از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران وهم گروه حامیانشان یا فراخوانی اعلام نشده است و یا اینکه با ترفندهای مختلف مثلا نپرداختن هزینه ۹۰۰ هزارتومانی سامانه ساران سعی در به تاخیر انداختن برگزاری انتخابات اتحادیه هایشان دارند.
البته که تمام امیدشان به نامه مورخه ۶مردادماه ۱۴۰۰ مرکز اصناف وزارت صمت است که اعلام کرده بود به دلیل کرونا براساس قانون هیات مدیره شرکت های تعاونی فلا اعضای هیات مدیره اتحادیه صنفی بمانند تا خدمات اتحادیه دچار مشکل نشود اما سوال این آیا الان دوران کرونا ست که این نامه هنوز اعتبار داشته باشد؟
چرا نمایندگان خانه ملت و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به این موضوع مهم ورود نمی کنند؟

مشت نمونه خروار است
کافیست به دو نمونه عجیب زیر مسوولان ونهادهای نظارتی به طور ویژه توجه کنند.
محسن ربیعی رییس اتاق اصناف کرمان واز حامیان گروه برنده انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران هنوز فراخوان ثبت نام عضویت داوطلبان در هیات مدیره اتحادیه اش را در سامانه ساران نمی بینیم در حالی که مهلت اعبتارنامه اش در اتحادیه روز ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ به پایان می رسد.
هچنین مراد بدری رییس اتاق اصناف اهواز که الان نایب رییس اتاق اصناف ایران هم است و از گروه برنده در جریان انتخابات است نیز در اهواز اتفاقی عجبیب برایش رقم خورد.
هفته گذشته کمیسیون نظارت بر اصناف اهواز تشکیل جلسه داد وبه جز اتحادیه مراد بدری و نواب رییس اتاق اصناف اهواز مصوب کرد فراخوان برگزاری انتخابات بقیه اتحادیه های صنفی انجام شود. در لیستی که اعلام شد چندین اتحادیه نامشان دیده می شود که باید بعد از اتحادیه مراد بدری انتخابات برگزار کنند.
مهلت اعتبارنامه مراد بدری در اتحادیه اش نیمه دوم دی ماه ۱۴۰۲ است اما او هم مثل محسن ربیعی کرمان از فراخوان وانتخابات اتحادیه خبری نیست.
آیا حمایت از گروه برنده انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران برای هر گروهی که باشد مصونیت از برگزاری انتخابات اتحادیه هایشان را به همراه دارد؟
آیا گروه رقیب فقط باید برایش قانون اجرا شود؟
ضعف آیین نامه اجرایی انتخابات اتحادیه های صنفی در کجا وکدام ماده و تبصره است که عده ای چنین آشکار در اصناف مصونیت در اجرای قانون شامل حالشان می شود؟منبع این قدرت چه کسانی و در کدام سازمان یا نهادی هستند؟
نکته اینکه برخی از افرادی که در مرکز استان و شهرستانها مشمول رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وماده ۲۲ قانون نظام صنفی هستند وباید در طی سه یا چهار ماه آینده انتخابات اتحادیه آنها برگزار شود ولی هنوز فراخوانی ثبت نشده است با مراجعه به استاندار وامام جمعه ومسئولان امنیتی وانت امی شهرهایشان با طرح ادعای اصلاحیه قانون نظام صنفی مدعی می شوند که با تغییر و اصلاحیه قانون نظام صنفی آنها می توانند در اتحادیه بماند در حالی که جهت اطلاع استانداران و ائمه محترم جمعه ومسوولن امنیتی در استان‌ها باید بگوییم در پیش نویس اولیه اصلاحیه قانون نظام صنفی تغییری در ماده ۲۲ به نفع افرادی که مشمول محدودیت ورای هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستند وجود ندارد واین اصلاحیه معلوم هم نیست کی به صحن علنی بیاید.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.