تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
3

زاکربرگ: به فعالیت در متاورس و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهیم

  • کد خبر : 3142
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
زاکربرگ: به فعالیت در متاورس و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهیم

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل مجموعه مِتا، گفته است در آینده به فعالیت در حوزه متاورس ادامه خواهند داد و سرمایه‌گذاری‌های این شرکت روی فناوری هوش مصنوعی نیز ادامه خواهد داشت. او همچنین گفته است این دو از بسیاری جهات مکمل یکدیگر هستند. این در حالی است که بخش متاورس مجموعه مِتا در سه‌ماهه دوم […]

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل مجموعه مِتا، گفته است در آینده به فعالیت در حوزه متاورس ادامه خواهند داد و سرمایه‌گذاری‌های این شرکت روی فناوری هوش مصنوعی نیز ادامه خواهد داشت. او همچنین گفته است این دو از بسیاری جهات مکمل یکدیگر هستند. این در حالی است که بخش متاورس مجموعه مِتا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی ۳.۷میلیارد دلار ضرر ثبت کرده است.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از کوین دسک، شرکت متا (META) علیرغم چرخش بسیاری از عموم به هوش مصنوعی، از متاورس دست نکشیده است.
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل مجموعه مِتا، گفت:«سرمایه‌گذاری‌های ما در هوش مصنوعی ادامه دارد. ما کاملاً به چشم انداز متاورس نیز متعهد هستیم. ما سال‌ها به طور موازی روی هر دوی این دو اولویت اصلی کار می‌کنیم و از بسیاری جهات این دو حوزه با هم تداخل دارند و مکمل یکدیگر هستند.»
تمرکز بر روی متاورس برای این غول رسانه‌های اجتماعی سودآور نبوده است و به دلیل این ابتکار همچنان میلیاردها دلار از دست می‌دهد. در طول سال ۲۰۲۲، بخش « Meta’s Facebook Reality Labs (FRL)» که مسئولیت متاورس را بر عهده دارد، ۱۳.۷ میلیارد دلار با درآمد ۲.۲ میلیارد دلاری از دست داد که از ضرر ۱۰.۲ میلیارد دلاری در درآمد ۲.۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود.
زاکربرگ گفت:«این یک افق بلندمدت بلندپروازانه و نقشه راه چند وجهی است. مؤلفه‌های زیادی در مجموعه آزمایشگاه‌های واقعیت در سراسر VR، AR، متاورس، پلتفرم‌های اجتماعی، رابط‌های عصبی وجود دارد و ما واقعاً یک افق زمانی بلندمدت برای ارزیابی داریم.»
متا در جدیدترین درآمد خود، درآمد خالص سه ماهه دوم مالی خود را ۷.۷۹ میلیارد دلار گزارش کرد که در مقایسه با ۶.۷ میلیارد دلار در سال قبل، با ۱۱ درصد افزایش به ۳۲ میلیارد دلار رسید.
کاربران فعال روزانه فیس‌بوک و خانواده برنامه‌های متا از جمله اینستاگرام نیز به ترتیب ۵ و ۷ درصد افزایش داشته‌اند. بر اساس گزارشی از «Similarweb»، اپلیکیشن «Meta’s Threads»، که به عنوان جایگزین توییتر طراحی شده است، از هفته راه اندازی خود، کاهش ۶۰ درصدی کاربران فعال را تجربه کرده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.