تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
4
جی‌پی مورگان:

هاوینگ آینده بیت کوین سنجشی برای تاب‌آوری ماینرها

  • کد خبر : 2966
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
هاوینگ آینده بیت کوین سنجشی برای  تاب‌آوری ماینرها

طبق گزارش جی‌پی مورگان، هاوینگ آینده بیت کوین آزمونی حیاتی برای سنجش تاب‌آوری ماینرها باشید؛ زیرا پاداش آن‌ها را کاهش و هزینه‌‌ها را افزایش خواهد داد. به گزارش پایگاه خبری اخبار صنفی و به نقل از «theblock»، طبق گزارش جی‌پی مورگان، هاوینگ آینده بیت کوین آزمونی حیاتی برای سنجش تاب‌آوری ماینرها باشید؛ زیرا پاداش آن‌ها […]

طبق گزارش جی‌پی مورگان، هاوینگ آینده بیت کوین آزمونی حیاتی برای سنجش تاب‌آوری ماینرها باشید؛ زیرا پاداش آن‌ها را کاهش و هزینه‌‌ها را افزایش خواهد داد.
به گزارش پایگاه خبری اخبار صنفی و به نقل از «theblock»، طبق گزارش جی‌پی مورگان، هاوینگ آینده بیت کوین آزمونی حیاتی برای سنجش تاب‌آوری ماینرها باشید؛ زیرا پاداش آن‌ها را کاهش و هزینه‌‌ها را افزایش خواهد داد.
استراتژیست‌های این شرکت خدمات مالی روز پنجشنبه در یادداشتی نوشتند:
«ماینرهایی که هزینه کمتری برای برق می‌پردازند پس از هاوینگ مشکلی نخواهند داشت، اما آن‌‌ها که هزینه‌های بالاتری برای انرژی دارند، دچار مشکل خواهند شد». به عبارت دیگر، رویداد هاوینگ توانایی ماینرها برای سازگاری و سودده‌ماندن در یک شرایطی متغیر را خواهند سنجید.
هاوینگ بیت کوین رویدادی است که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، پاداش استخراج بلاک‌های جدید بیت‌کوین را به نصف کاهش می‌دهد و به طور موثر نرخ ایجاد بیت‌کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد تا تورم را کنترل کرده و کمیابی بیت‌کوین را در طول زمان حفظ کند. در هاوینگ بعدی بیت کوین شاهد نصف شدن پاداش بلوک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین خواهیم بود.
به گفته تحلیلگران جی‌پی مورگان، در حالی که هاوینگ بیت کوین به طور کلی تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین دارد، چالش‌هایی را برای استخراج‌کنندگان بیت کوین ایجاد می‌کند، زیرا به گفته تحلیلگران جی‌پی مورگان، هزینه تولید در طول تاریخ به عنوان یک قیمت پایین عمل کرده است.
یان تحلیلگران گفتند:«طبق مدل فعلی هزینه تولید بیت کوین، یک سنت در هر کیلووات ساعت [کیلووات ساعت] است و تغییر در هزینه برق باعث تغییر ۴۳۰۰ دلاری در هزینه تولید بیت کوین می‌شود. پس از هاوینگ این حساسیت به ۸۶۰۰ دلار افزایش می‌یابد و در نتیجه آسیب‌پذیری استخراج‌کننده‌ها با هزینه بالاتر افزایش می‌یابد.»
به گفته تحلیلگران، رقابت بین ماینرهای بیت کوین نیز پیش از رویداد هاوینگ، تشدید می‌شود، زیرا نرخ هش بیت کوین یا کل قدرت محاسباتی برای استخراج ارز دیجیتال در حال افزایش است. پس از رویداد هاوینگ، نرخ هش بیت کوین ممکن است بدون افزایش مداوم قیمت بیت کوین بالاتر از هزینه تولید آن یا افزایش زیادی در کارمزد تراکنش که می‌تواند کاهش پاداش‌های صدور را جبران کند، با همان سرعت به افزایش خود ادامه ندهد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.