تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
8

پالی نتورک بار دیگر هم شد

  • کد خبر : 2793
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
پالی نتورک بار دیگر هم شد

پالی نتورک بار دیگر مورد حمله هکرها قرار گرفت پالی نتورک (PolyNetwork)، یکی از پلتفرم‌های معروف دیفای، بار دیگر قربانی یک حمله هکری شد. در حمله اخیر، هکرها مقدار قابل توجهی از دارایی‌ها را در زنجیره‌های مختلف صادر کردند. این هک توسط شرکت امنیتی پکشیلد (PeckShield) در اوایل صبح امروز شناسایی شد. به گزارش اخبار […]

پالی نتورک بار دیگر مورد حمله هکرها قرار گرفت
پالی نتورک (PolyNetwork)، یکی از پلتفرم‌های معروف دیفای، بار دیگر قربانی یک حمله هکری شد. در حمله اخیر، هکرها مقدار قابل توجهی از دارایی‌ها را در زنجیره‌های مختلف صادر کردند. این هک توسط شرکت امنیتی پکشیلد (PeckShield) در اوایل صبح امروز شناسایی شد.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از یوتودی، شبکه‌های آسیب دیده صدور سیلی از دارایی‌ها را تجربه کردند. به عنوان مثال، در شبکه متیس دارای ۹۹۹٬۹۹۱٬۸۴ «BNB» و ۱۰ میلیارد «BUSD» صادر شد. شبکه هکو شاهد صدور ۹۹.۸۱۲۷ تریلیون «SHIB» بود. در شبکه پالیگان حدود ۶۳۶ میلیون توکن «STACK» ، حدود ۸۸ میلیون توکن «GM» و حدود ۲.۱۷ میلیون توکن O3 صادر شد. همچنین در شبکه آوالانچ حدود ۸.۸ میلیون توکن «METIS»، حدود ۹۲۶ میلیون توکن «DOV»، و حدود ۹۷۸ میلیون توکن «SHIB» صادر شد.
همچنین طبق اطلاعات «LookOnChain» ظاهرا هکر روند فروش این دارایی‌ها را آغاز کرده است.
در پاسخ به این حمله، پالی نتورک به سرعت بیانیه‌ای منتشر کرد و بر تعهد خود به بازیابی کامل همه سرویس‌ها تاکید کرد و فورا تلاش‌هایی را برای رسیدگی به هک و کاهش تأثیرات آن آغاز کرد.
متأسفانه، این اولین بار نیست که پالی نتورک هدف جرائم سایبری قرار می‌گیرد. این شبکه یک هک مشابه را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. هکی که با بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرقت شده، بزرگترین هک تاریخ دیفای بود. البته در این مورد هکر کلاه‌سفید بود و مقدار قابل توجهی از دارایی به شبکه بازگشت. هنوز مشخص نیست که هکر امروز پالی نتورک هم کلاه‌سفید است یا نه.
چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، در پی هک گسترده پلی نتورک (Poly Network) در اوایل امروز، توضیحاتی را صادر کرد.
در واکنش به این حمله، مدیرعامل بایننس اظهار داشت که این مشکل در پلی نتورک، بر روی کاربران بایننس تأثیر نمی‌گذارد؛ زیرا بایننس از پلی نتورک پشتیبانی نمی‌کند. وی افزود که تیم امنیتی بایننس در حال کمک به تکمیل شدن تحقیقات در این زمینه است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.