اخبار صنفی – به گفته رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان پلاستيک، نايلون و ملامين تهران، عرضه محدود مواد پليمري مورد نياز در بورس کالا با قيمت نامتعارف باعث رقابت شديد و در نهايت افزايش قيمت کالاي توليد شده مي شود.
اکبر مشهديزاده، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان پلاستيک، نايلون و ملامين تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران گفت: خوشبختانه واحدهاي صنفي اتحاديه ما روال عادي شغل خود را مي گذرانند. به دليل اين که تمام مواد پليمري مورد نياز توليدکنندگان ما توليد داخل هستند. مشکل خاصي براي تامين مواد اوليه مورد نياز توليدات خود نداريم.
مشهديزاده در ادامه بيان کرد: يکي از مشکلات صنف ما اين است که بورس کالا، گاهي اوقات اقدام به عرضه محدودي مواد پليمري با قيمت گذاري نا متعارف در بورس مي کند که تناسبي با تقاضاي بازار ندارد. اين مواد پليمري که عمدتا در صنايع غذايي(بسته بندي)، صنايع نساجي، پوشاک و ساختماني کاربرد دارند.
وي افزود: وقتي در بورس کالا عرضه مي شود به دليل آن که بسيار محدود هستند با رقابت ۱۰۰درصدي که در بين خريداران به وجود مي آيد گاهي با دو برابر قيمتي که توسط سازمان تنظيم بازار اعلام شده است در بورس کالا معامله مي شود که البته اين مصرف کننده نهايي است که از اين جريان آسيب مي بيند.
رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان پلاستيک، نايلون و ملامين تهران در ادامه سخنانش چنين گفت: يکي از مشکلات موجود در جامعه که تا حدودي به صنف ما هم مربوط مي شود به استانداردسازي ها بر مي گردد. متاسفانه گاهي شاهد هستيم در تبليغات و فضاي مجازي و يا رسانه ها برخي افراد سودجو روي کالاهاي پلاستيکي ليبل يا برچسب هايي مي زنند با اين عنوان که اين کالا قابليت تخريب و تجزيه شدن دارد و به طبيعت باز مي گردند. به همين علت مصرف کننده ها هم آنها را در طبيعت رها مي کنند. در حاليکه اين ادعا واقعيت ندارد و چنين استانداردي وجود ندارد.
مشهديزاده ادامه داد: فقط نوع بسيار محدودي از اين محصولات در آزمايشگاه هاي دانشگاهي توليد شده است که آنها هم سه سال زمان مي برد تا تخريب و تجزيه گردند. اين جمله فقط يک شعار است که برخي از شرکت ها و فروشگاه ها براي تبليغات روي محصولات خود درج مي کنند.
رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان پلاستيک، نايلون و ملامين تهران در پايان يادآورشد: اتحاديه سازندگان و فروشندگان پلاستيک، نايلون و ملامين اعلام آمادگي مي کند با شهرداري و سازمان محيط زيست براي حل اين گونه مشکلات آماده همکاري کند و هم چنين سازماندهي تبليغاتي صورت بگيرد که از نشر چنين شعارهاي پوچ و عوام فريبانه جلوگيري شود.