تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
6

اعتراض کتبی دو عضو رسمی هیات عالی نظارت بر اصناف بر تعیین سمت هیات رییسه اتاق اصناف ایران

  • کد خبر : 2350
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
اعتراض کتبی دو عضو رسمی هیات عالی نظارت بر اصناف بر تعیین سمت هیات رییسه اتاق اصناف ایران

اخبار صنفی – برخی اعضای رسمی هیات عالی نظارت بر اصناف کشور به طور رسمی و مکتوب خواستار اجرای فرایند قانونی انتخاب نماینده وزیر وتشکیل در این خصوص شدند. اخبار صنفی – بنا به اخبار رسیده به خبرنگار اخبار صنفی، برخی از اعضای رسمی هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، جلسه تعیین سمت […]

اخبار صنفی – برخی اعضای رسمی هیات عالی نظارت بر اصناف کشور به طور رسمی و مکتوب خواستار اجرای فرایند قانونی انتخاب نماینده وزیر وتشکیل در این خصوص شدند.

اخبار صنفی – بنا به اخبار رسیده به خبرنگار اخبار صنفی، برخی از اعضای رسمی هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، جلسه تعیین سمت اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران را به جهت اجرا نشدن فرایند قانونی انتخاب نماینده وزیر دارای ایراد و شبهه دانسته و از دبیر هیات عالی نظارت خواستار اجرای فرایند قانونی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار صنفی در اعتراض رسمی و مکتوب برخی اعضای رسمی هیات عالی که درخواست‌شان تسلیم دبیرخانه هیات عالی نظارت شده است، اعلام کردند بر وفق قانون نظام صنفی برای اینکه نماینده وزیر صمت در دور هشتم هیات رئیسه اتاق اصناف ایران حضور داشته باشد، باید از هیات عالی نظارت بر اصناف مصوبه رسمی اخذ نمایند، درحالیکه تاکنون دعوتنامه ای برای اعضای اصلی هیات عالی جهت تصویب چنین مصوبه ای در هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور صادر نشده است.

یکی از اعضای این هیات در گفتگو با خبرنگار اخبار صنفی بیان کرد: آیین نامه بطور شفاف عضویت اعضا را برای یک دوره چهار ساله اعلام کرده است و بدون هیچ شک و شبهه و تفسیر اضافی معرفی نماینده وزیر برای آغاز هر دوره الزام آور است، حال اگر در سنوات گذشته خطای سهوی در نحوه معرفی یا بدون تشریفات جلسه و سوری اقدامی رخ داده است، هیچ دلیل و منطقی برای سرپوش گذاشتن قانون و تخطی از قانون با مستمسک قراردادن مثلا تخلفی احتمالی از گذشته نمی باشد.

گفتنی است که بنا به اعتراضاتی که در خصوص تعیین سمت اعضای هیات رئیسه شده است، هنوز سرپرست وزارت صمت آن را تایید نکرده است و هیات رئیسه قبلی طبق قانون به کارش ادامه می دهد تا جلسه هیات عالی نظارت و تصویب نماینده وزیر در هیات رییسه اتاق اصناف ایران تشکیل شود.

حال از مدعیان قانون‌مدار توقع است، همانگونه که در ایام انتخابات انتصاب عضو هیات رییسه اتاق را با دلایل اینکه پیش شرط یک دوره ندارد و کلا انتصاب غیرقانونی است و حتی بعضی هم مصوبات جلسات هیات عالی نظارت را بدلیل عدم حضور اعضای اصلی غیرقانونی تلقی می‌کردید، اکنون و در ابتدای راه به اعضای اجلاس اثبات کنید که از قانون تبعیت می کنید و از عضوی که این همه اتهام زدید و اکنون همان عضو منتصب شما را مدعی جایگاه کرده، عذرخواهی نموده و منتظر تشکیل جلسه رسمی هیات عالی نظارت با حضور اعضای اصلی آن جهت تعیین تکلیف باشید.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.