تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
5
راهکارهای اصلاح و برون رفت از مشکلات اتاق اصناف تهران

گام اول؛ اصلاح ونظارت بر صدور مجوزهای نمایشگاههای صنفی

  • کد خبر : 1518
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۳۱
گام اول؛ اصلاح ونظارت بر صدور مجوزهای نمایشگاههای صنفی
همزمان با نخستین روز از فعالیت هیات رییسه دور سوم اتاق اصناف تهران چند نکته در خصوص اصلاح و برون رفت از مشکلات اتاق اصناف پایتخت را برای هیأت رییسه ای با تفکر جوان و همدل بر خواهیم شمرد تا چه مقبول افتاد.

اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران با وعده اصلاح ساختاری اتاق و همچنین تسهیل مشکلات اصناف پایتخت در حد توان روی کار آمدند رسانه مالی چی پرس هم بر اساس رسالتی که دارد به ارائه پیشنهاداتی در خصوص همین هدف بزرگ مطالبی را بیان خواهد کرد.
یکی از منابع درآمدی مشخص اتاق اصناف تهران در سالهای نه چندان دور امور نمایشگاه های صنفی و تخصصی و حتی فصلی بود.
در گذشته مجوز نمایشگاه صنفی باید در یک کارگروه سه نفره برعهده داشت. که یک عضو موثر هیات رییسه اتاق نقش تصمیم گیر بود و معمولا هم نمایشگاه های فصلی به یک گروه با عناوین شرکت های مختلف می رسید.
همچنین اگر عملکرد در طول چهار سال دور دوم هیات رییسه اتاق اصناف تهران با دقت بررسی شود نکات مهمی در خصوص مجوزهای نمایشگاه صنفی شاید برسند که میزان در آمد مفقود شده و وصول نشده چشمگیر خواهد بود.
اینکه اعداد و ارقام چقدر است تاالان هیچ یک از اعضای هیات رییسه قبلی اتاق اصناف تهران به آن اشاره ای نکرده است اما از آنجایی که این پول حق بیت المال است و با توجه به بدهی سنگینی که هیات رییسه قبلی بابت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در اتاق پایتخت به جای گذاشت ابتدا باید دلیل کاهش در آمدها ووصولی های اتاق مشخص شود که این پول ها کجاست وچی شد؟
خوشبختانه و از شانس عالی هیات رییسه جدید اتاق اصناف تهران یکی از اعضای هیات رییسه فعلی فردی است که به خوبی نسبت به این موضوع اشراف کامل دارد هرچند که خودش مستقیم در خصوص صدور مجوز نمایشگاه صنفی دخیل نبوده ولی به خوبی می داند گره ماجرا کجاست و به سرعت می تواند اهداف هیات رییسه جدید دراین خصوص را به نتیجه برساند.
هیات رییسه دور سوم اتاق اصناف تهران وظیفه بسیار حیاتی برای آینده اصناف تهران وکشور بر عهده دارد که با همدلی و اتحاد واقعی می توانند با کمک هم در مسیری که انتخاب کردند موفق عمل کنند.
در طول دوتا سه سال گذشته نمایشگاه های صنفی زیادی در تهران برگزارشد وباید معلوم شود آیا اتاق اصناف تهران وفق قانون درآمدی داشته است؟این در آمد به چه حسابی وچگونه واریز شده است؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.