تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4
110برنامه کابردی -قسمت آخر

اصناف ازاتاق چه می خواهند؟

  • کد خبر : 1356
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
اصناف ازاتاق چه می خواهند؟

در قسمت های قبل به تعداد ۸۵ خواسته اصناف ار هیات رییسه اتاق اشاره کردیم ودر قسمت آخر به انچه که اصناف نیاز دارد وهیا ت رئیسه اتاق اصناف باید پاسخگو باشد می پردازیم: ۸۶ / بتواند با حذف واسطه گران از چرخه تولید و توزیع آرامش و ثبات را به اصناف هدیه دهد. ۸۷/ […]

در قسمت های قبل به تعداد ۸۵ خواسته اصناف ار هیات رییسه اتاق اشاره کردیم ودر قسمت آخر به انچه که اصناف نیاز دارد وهیا ت رئیسه اتاق اصناف باید پاسخگو باشد می پردازیم:
۸۶ / بتواند با حذف واسطه گران از چرخه تولید و توزیع آرامش و ثبات را به اصناف هدیه دهد.
۸۷/ رییس اتاق اصناف ایران باید تعاملات لازم و ارتباط تنگاتنگ را با اتحادیه ها داشته باشد  و از تمام اتحادیه ها بازدید داشته باشد و بتواند گره‌هی از مشکلات اصناف باز کند.
۸۸/ باید درآمدهای اتاق به صورت صحیح خرج شود.
۸۹/ آموزش و پژوهش مهم ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.  آموزشی که برای هیئت رئیسه اتحادیه ها داشته باشد. روسای اتحادیه ها باید علم و آگاهی شان را در همه زمینه ها افزایش بدهند.
۹۰/ باید پیگیری کنند که اغلب کارها به بخش خصوصی واگذار شود تا هم اشتغال درست ایجاد شود و هم اشتغالزایی بیشتر شود.  باید در این راستا توجه بیشتری به اصل ۴۴ قانون اساسی شود و دولت باید تصدی گری را به اصناف واگذار کند و در حال حاضرهیچ تهدیدی وجود ندارد.
۹۱/ سرکشی و بازدید از اصناف مهمترین کاری است که رئیس اتاق اصناف باید آن را در اولویت کار قرار دهد.
۹۲/ باید فردی جسور باشد و بدون هیچ دغدغه ای مطالبات بخش خصوصی را از دولت بخواهد
۹۳/ سطح علمی هیات مدیره اتحادیه ها  را بالا برنند تا به لحاظ آکادمیک تحصیلات داشته باشند که این تحصیلات به کمک تجربه بیاید.
۹۴/  بیشترین خواسته‌ها بر محور کاهش هزینه های مالیات ،بیمه ، حذف واسطه گران می‌چرخد
۹۵/ رییس اتاق اصناف باید حذف موازی کاری اتحادیه ها را در دستور کار خود قرار دهد
۹۶/ باید بتواند برای پیگیری مشکلات اصناف شفاف صحبت کند نه اینکه بگوید چون من با دولت یا مجلس همکاری دارم نمی توانم اقدامی کنم.
۹۷/ باید اصناف از حالت رکود خارج شوند و مشکلات و معضلات شهرداری و دارایی حل شوند. او باید با وضعیت کسبه و آشفته بازار آن آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند به درد دل بازاریان رسیدگی کند.
۹۸/ هیات رییسه باید  قانونی را تصویب کنند  که از تکثر واحد های صنفی جلوگیری شود.
۹۹/ باید از مصرف سرانه کالاهای مورد نیاز مردم ، آمار دقیق داشته باشیم  که سرانه مصرف جامعه مختلف چه هست.اصناف باید آمارگیری دقیقی از مصرف مردمی داشته باشد که در زمان نقصان کالا به داد مردم برسد. ما اگر می خواهیم در سامان دهی بازار نقش داشته باشیم باید تلاش کنیم حضوری همراه با آمار داشته باشیم و سعی کنیم اطلاعات مان همیشه به روز باشد.
۱۰۰/ اتاق اصناف از حالت روابط بیرون بیایند و از کسانی استفاده کنیم که  توانایی شناساندن اتاق را به جامعه دارند.باید در راستای تقویت جایگاه اصناف حرکت کنند و تصمیمی گرفته نشود که اصناف را ضعیف جلوه دهد و یا چهره اصناف مخدوش شود
۱۰۱/ باید دیدگاه دولت نسبت به اصناف تغییر کند و اصناف را در ساختار اجرایی لحاظ شوند 
۱۰۲/ واحدهای تولیدی کوچک باید حمایت شوند
 ۱۰۳/ در خصوص مصرف انرژی و حتی توزیع مالی برای بخش های تولیدی کوچک که تا الان حدود پنج، شش گذشته به فراموشی سپرده شده که تا الان هیچ گونه حمایت هالی مالی برای واحدهای صنفی تولیدی نشده ما اینها را فراموش کردیم انتظار داریم که مشکلاتی از این قبیل را ببینند و حل کنند
۱۰۴/ برای حل مشکلات اصناف  باید نگاه صنفی داشته باشند و نگاه دولتی سرجای خودش و به مشکلات عام مردم را رسیدگی کند.
۱۰۵/ مصوبات گذشته باید جمع بندی شده و خروجی آن مشخص شود.
۱۰۶/ جایگاه اصناف که سالیان سال به فراموشی سپرده شده باید مجدداً احیا شود.
۱۰۷/ در اين دوره بهتر است که ما به سمت علمی شدن پیش می رویم
اولین کاری که رییس اتاق اصناف ایران باید در اولویت انجام کار قرار دهد اینست که اصناف را از روند سنتی خارج کرده و استفاده از امکانات و تکنولوژی به روز در روند کاری اصناف لحاظ کند.
۱۰۸/ نگاه دستگاه‌های دولتی به اصناف سطحی است، نگاه دولت به اصناف باید یک نگاه عمقی باشد و تنها عملکرد دولت در قالب حرف نباشد.
۱۰۹/ بنگاه هاي اقتصادي که کارهاي توليدي انجام مي دهند شناسانده بشوند واز لحاظ مسايل مادي و آموزش هاي لازم براي بنگاه هاي کوچک که بتوانند فعاليت اقتصادي خود را پرورش دهند مي توانند فضا را ايجاد کنند
۱۱۰/ برنامه ریزی دقیق کوتاه مدت و بلند مذت برای اتاق اصناف داشته باشند. باید برنامه های منسجم داشته باشد و بتواند این برنامه ها را به مجلس ارائه دهدوبتوانند قانون نظام را پویاتر ارائه دهند.یکی از کارهایی که اتاق اصناف ایران باید انجام دهد حفظ اصالت اصناف است.
کسانی هم بدون پروانه کسب کار می‌کنند که معضل بزرگی شده است و کارهای زیرزمینی که به خاطر عدم پروانه کسب انجام می‌شود و درگیری این‌ها با اماکن و بهداشت و… به نظر من اولویت کار ریاست باید ساماندهی بدون پروانه‌ها باشد، در هر استانی چند هزار نفر بدون پروانه داریم نه به دولت پاسخ‌گو هستند نه به اتحادیه‌ها

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1356
  • نویسنده : حسین علی اکبری- رئیس اتحادیه باتریسازان وباتری فروشان تهران
  • ارسال توسط :
  • 451 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.