تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
10
هراسان دست به دامن قوه مقننه قوه قضاییه وزیرصمت شدند

واکنش خارج از تصور هیات ريیسه اتاق ها در کشور برای ماندن؛ منافع من فقط تامین شود

  • کد خبر : 1141
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
واکنش خارج از تصور هیات ريیسه اتاق ها در کشور برای ماندن؛ منافع من فقط تامین شود
باورکردنی نیست که اعضای هیات رییسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی کشور که تا دیروز قبل دربرابر بخشنامه های صادره غیرقانونی باب میل ومنافع خودشان سکوت می کردند در برابر اجرای یک ماده از قانون نظام صنفی اینگونه کشوررا برای ماندن برصندلی قدرت به هم بریزند چرا و به چه علت؟!

باورکردنی نیست که اعضای هیات رییسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی کشور که تا دیروز قبل دربرابر بخشنامه های صادره غیرقانونی باب میل ومنافع خودشان سکوت می کردند در برابر اجرای یک ماده از قانون نظام صنفی اینگونه کشوررا برای ماندن برصندلی قدرت به هم بریزند چرا و به چه علت؟!
دور روز است که روسای اتحادیه های صنفی در کشور که دل در گرو صندلی ریاست اتحادیه ذوهیات رییسه اتاق اصناف دارند اصلا حال خوشی ندارند.
با اجرای ماده ٣۵قانون نظام صنفی ازسوی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف وزارت صمت اکثر هیات رییسه اتاق اصناف ایران واگثریت شهرهای کشور که مشمول این قانون هستند انگار که تمام مال و ثروت را ازدست داده باشندیک لحظه آرامش ندارند و هر لحظه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه وزاری دولت سیزدهم و نهادهای امنیتی تماس می گیرند که این بخشنامه را لغو کنید تا بمانیم.
چه چیزی را ازدست می دهند ازچه چیزی هراس دارند که اینگونه آشفته شدند؟چرا درطول دو سال قبل که اینهمه بخشنامه متناقض وله نفع شما غیرقانونی صادرشده سکوت کردید؟تاالان کجا بودید و قانون انتخابات را اجرا نکردید؟
چرا باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه بخعجای اجرای قانون نظام صنفی به پشتبانی از این بزرگواران که دیگر هویت خود را نشان دادند به وزیر بگویند کنسل کنید؟
در روز شنبه بابت همین بخشنامه قانونی جمعی از هیات رییسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه با وزیر صمت دیدار دارند تا وزیر صمت را مجاب کنند از اجرای قانون نظام صنفی صرف نظر کند وبکذارد به جای قانون لابی گری و نشست های صمیمی تصمیم به جای اجرای قانون جاری شود اگر وزیر بخواهد می تواند برای روسای اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف کشور یک قانون جدید ابداع کند واینهارا از خانواده سه میلیون نفری اصناف جدا کند و برای اصناف سه میلیون نفری قانون نظام صنفی را اجرا کند. آیا وزیر صمت به خواسته هیات رییسه اتاق اصناف تن می دهد؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با عرض سلام و احترام
    اینجانب رئیس اتحادیه نانوایان می باشم
    بنده نه عضو هیئت رئیسه اتاق بوده ام و نه تمایلی به آن دارم
    درخصوص قانون دو دوره ای به تمامی روسای اتحادیه ها ظلم گردید چرا که هنگامی که با انتخاب و رای مستقیم اعضاء کسی برای صندلی مدیریت انتخاب میشود بایستی به رای اعضاء احترام گذاشته شود و تمکین نمود حضرت امامراحل(ره)فرمودند:”میزان رای ملت است”و متاسفانه رای ملت و حق طبیعی اعضاء نادیده گرفته شده است و نباید نجابت ایشان را به پای قبول نمودن آن گذاشت چه بسا به همان قانون نیز اعتراضاتی وارد شد ولی گوش شنوایی نبود و عدم اتحاد مجموعه اصناف به مانند همیشه ضربه بزرگی به پیکره آن زد و همچنان خواهد زد
    ولی بخشنامه صادره جدید ضمن اینکه متن بخشنامه به مانند تبصره یک ماده ۲۲ ق.ن.ص با عدالت در تضاد می باشد و محدوده رای من را در انتخاب اعضاء هیئت رئیسه اتاق محدود می نماید،حتی روح و محتوای این بخشنامه را متضاد با ق.ن.ص میدانم:

    بنظر در تفسیر ماده ۳۵ با محدوده ماده ۲۲ ابهاماتی مبرهن است چرا که اعضای هیئت رئیسه اتاق قبل از اینکه عهده دار این سمت در اتاق بشوند عضو هیئت مدیره و رئیس اتحادیه خود بوده اند و ناگزیر حذف میشوند یحتمل مراد مقنن این نبوده… بلکه در مورد دیگر روسا مصداق جدی تری دارد و آن به این جهت است زمانی که فردی نمیتواند در اتحادیه خود داوطلب هئيت مدیره شود چگونه میتواند داوطلب هیئت رئیسه در اتاق شود؟
    البته چنانجه در ارتباط با بخشنامه های اخیر پرسشهایی از سوی استانها مطرح شود دبیر خانه بایستی بصورت رسمی ارائه طریق نماید.
    مسلما این بخش نامه با روح مادتین ۲۱، تبصره یک ماده ۲۲ و ماده ۳۵ قانون نظام صنفی در تعارض است
    باتشکر ارادتمند دوستان
    از مدیریت سایت سپاسگزارم و خواهشمندم نظرات و دلایل اعتراض دیگر همکاران را نیز در سایت منتشر نمایند تا استفاده نماییم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.