تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5
با افزایش قیمت نان وزن و انداز کوچکترشده است

پخت نان کنجدی ممنوع شود؛ نان سنکگی الان نوه نان سال قبل است

  • کد خبر : 1079
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
پخت نان کنجدی ممنوع شود؛ نان سنکگی الان نوه نان سال قبل است

نانوایان در کشور هرساله تلاش دارند تا به هرنحوی شده است قیمت نان بالاتر برود وسود بیشتری به دست بیاورند ووقتی هم قیمت بالا تر می رود وزن واندازه نان بسیار کوچکترمی شود یعنی از اندازه می برند وهم از قیمت بیشتر سود می برند. نگاهی به قد و وزن نان های الان با سال […]

نانوایان در کشور هرساله تلاش دارند تا به هرنحوی شده است قیمت نان بالاتر برود وسود بیشتری به دست بیاورند ووقتی هم قیمت بالا تر می رود وزن واندازه نان بسیار کوچکترمی شود یعنی از اندازه می برند وهم از قیمت بیشتر سود می برند.
نگاهی به قد و وزن نان های الان با سال گذشته مقایسه داشته باشید متوجه می شوید که نان سنگک فعلی نوه نان سنگک سال قبل است وتا حدی کوچک شده است که نصف قد و وزن بربری شده است. لواش از پوست پیاز نازک تراست و بربری هم اندازه نون ساندویچی شده است .
بااین شرایط درسال قبل اگریک خانواده چهارنفری با دو عدد سنگک ویا یک بربری ویا پنج لواش می توانست شکم خانواده را سیر کند حالا باید همه را به دوبرابر افزایش دهد بماند که کیفیت هم بدتر از قبل شده است ونانوایان علت را کیفیت آرد اعلام می کنند.

نان کنجدی را ممنوع کنید
دراستان مازندران باهدف رعایت عدالت در قیمت نان ‌پخت نان کنجدی ممنوع شده است. این اقدام‌باید درکل کشورتسری یابد.
اینکه نانوایی ها ازجمله واحدهای صنفی زحمتکش وحساس هستند که حتی دوران کرونا به عرضه خدمت مشغول بودند شکی نیست.
نان برای خانواده ها در تامین غذا نقش اصلی وحیاتی دارد به همین دلیل قیمت گذاری نان دارای اهمیت ویژه ای است وباید رعایت حال اقتصاد خانوار بشود.
چندماهی است باهدف ساماندهی عرضه نان وجلوگیری ازقاچاق آرد وسواستفاده هایی که از آرد دولتی می شود کارتخوانهای خاصی درنانوایی ها استفاده می شود.
دربرخی نانوایی ها به زور به مردم نانی که درحد ده عدد ویا نهایت ۲۰عدد کنجد پاشیده شده است را به دوبرابرقیمت مصوب می فروشند واعتراض مردمی که نان ساده می خواهند هریدار ندارد وحتی اتحادیه هم درحدشعار فقط مصاحبه می کند.
دراستان مازندران فروش نان کنجدی ممنوع شد پیشنهاد می سود این اقدام در تمام کشور به اجرا درآید و نانوایی ها فقط نان ساده پخت کنند واگر کسی کنجدی خواست سفارش بدهد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.