تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5

حذف صنوف تولیدی در اقتصاد ایران

  • کد خبر : 4277
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
حذف صنوف تولیدی در اقتصاد ایران

همت الله شکری اطاقسرا خبرنگار تخصصی اصناف مقام معظم رهبری هرساله در نامگذاری سال ها از کلمه تولید استفاده می کنند که نشان از اهمیت تولدیکنندگان در نگاه مقام معظم رهبری دارد اما در عمل کدام یک از مسوولان کشوربه تولید کننده بها داده است؟ در طول حداقل یک دهه اخیر چند ثانیه به موضوع […]

همت الله شکری اطاقسرا
خبرنگار تخصصی اصناف

مقام معظم رهبری هرساله در نامگذاری سال ها از کلمه تولید استفاده می کنند که نشان از اهمیت تولدیکنندگان در نگاه مقام معظم رهبری دارد اما در عمل کدام یک از مسوولان کشوربه تولید کننده بها داده است؟ در طول حداقل یک دهه اخیر چند ثانیه به موضوع صنوف تولیدی در اقتصاد کشور حتی به عنوان نمادین توجه شده است؟
بیش از ۶۰۰هزاتر واحد صنوف تولیدی در کشور داریم که کارآفرینان تولیدکننده فقط با تکیه بر سرمایه شخصی اقدام به راه اندازی کسب وکارکردند و از یک تا ۱۰۰۰نفررا به طورمستقیم مشغول به کارکردند.
البته که تعدادی ازتولید کنندگان صنعتی که الان بالای هزاران نفر را به طور مستقیم بکارگرفته اند هم، ابتدا ازیک کارگاه صنوف تولیدی شروع کردند و یا اینک عضو اتحادیه مرتبط به صنوف تولیدی هستند.
بگذریم که دراصناف کشور تولید کننده وصنوف تولیدی در هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستانها وحتی اتاق اصناف ایران در ده سال گذشته کمترین عضو وکمترین ارزش را داشته است وبیشتر از صنوف توزیعی هستند که برنده انتخابات هستند زیرا پول و اعتبار در دلالی و واسطه گری است.
نگاهی به افراد متمول و ثروتمند کشورداشته باشیم متوجه می شویم که هیچ کدام از اینها اصلا تولید کننده نبوده ودلال هستند. افرادی که پول هزاران میلیاردی دارند و هرچه هم اتفاق بیفتد برای اینها اصلا پیزی به نام مشکل، وجود ندارد.
باردیگراول سال شده وشعارها درراستای اینکه بگویند ما پیام مقام معظم رهبری را درک کردیم شروع شده است اما واقعیت این است که در ده سال گذشته هیچ مقام مسوول دولتی وغیردولتی تحت هیچ شرایطی نمی تواند ادعا کند که پیام مقام معظم رهبری درخصوص حمایت ازتولید کننده ازخیل ۶۰۰ هزارواحد صنوف تولیدی را حتی یک لحظه درک کرده است ویا اینکه یکی پیداشود ادعا کند که حتی یک ثانیه برای صنوف تولیدی کشوریک تصمیم یا یک جلسه اجرایی داشته است ونتیجه اش برای صنوف تولیدی این بود.
کسی نمی تواند ادعا کند که در ۲۰ سال گذشته هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی وزارت صمت با حضور وزرا که نه، حتی با حضور کارشناسان اعضای هیات عالی نظارت فقط یک جلسه، یا فقط چند دقیقه اختصاصی برای صنوف تولیدی جلسه داشته اند وخروجی آن برای صنوف تولیدی چنین چیزی بود!!
وقتی که برای ۶۰۰ هزار واحد صنوف تولیدی درکشورهیچ جلسه ای، هیچ حمایتی و هیچ کاری نکردید چطور می توانید ادعا کنید که پیام مقام معظم رهبری را درک می کنید؟
این وسط مجتبی صفایی وقتی در خصوص نقش اصناف در اجرایی شدن شعار سال می گوید برخی ها خرده می گیرند.
به رییس اتاق اصناف ایران پیشنهاد می دهیم که درراستای درک پیام مقام معظم رهبری واجرایی کردن حمایت از صنوف تولیدی کشور اقدام عملیاتی داشته ابشد واز مهرماه به گونه ای مطالبه گر حل مشکلات و خواسته صنوف تولیدی باشد. برای این رسیدن به این هدف راهکار عالی وجود دارد که به راحتی شدنی است اما نه انگونه که تاکنون گفته شد بلکه می توان صنوف تولیدی را در اقتصاد کشور به خوبی احیا کرد زیرا پشتوانه سرشار از انرژی و خلاقیت و هوشیاری ناشی از اراده مقام معظم رهبری را دارد.
همچنین با این روش ساده اقتصاد کشور حداقل یک میلیون واحد تولیدی را همراه مشارکت مردم به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4277

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.