تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
12
بیانیه نوین اصناف در پاسخ به خبر اخبار صنفی

اطلاعیه مهم سامانه نوین اصناف ؛ الزام برگزاری غیرحضوری دوره‌های احکام تجارت پابرجاست*

  • کد خبر : 3702
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
اطلاعیه مهم سامانه نوین اصناف ؛ الزام برگزاری غیرحضوری دوره‌های احکام تجارت پابرجاست*

در پی انتشار خبری مبنی بر موافقت وزیر اقتصاد با نامه رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص ضرورت برگزاری آموزشی حضوری فقه بازار سامانه نوین اصناف در پاسخ به این خبر بیانیه ای منتشر کرد وبه اخبار صنفی ارسال نمود که در. زیر می خوانید: ✅ پیرو مصوبه هفتاد و ششمین جلسه‌ی هیات مقررات‌زدایی […]

در پی انتشار خبری مبنی بر موافقت وزیر اقتصاد با نامه رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص ضرورت برگزاری آموزشی حضوری فقه بازار سامانه نوین اصناف در پاسخ به این خبر بیانیه ای منتشر کرد وبه اخبار صنفی ارسال نمود که در. زیر می خوانید:

✅ پیرو مصوبه هفتاد و ششمین جلسه‌ی هیات مقررات‌زدایی به شماره ۸۰/۸۶۳۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۶، آزمون احکام تجارت و کسب و کار می‌بایست به صورت الکترونیک و غیرحضوری برگزار گردد. هچنین پیرو مصوبه اتاق اصناف ایران در مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰، کلیه‌ی اتاق‌های اصناف که دارای سامانه آموزش برخط هستند، می‌بایست نتیجه‌ی آزمون احکام تجارت، شامل کدملی و تاریخ صدور گواهی را به صورت وب سرویس به سامانه نوین اصناف ارسال نمایند.
✅ تاکنون ۴ سامانه آموزش برخط در کشور به سامانه نوین اصناف متصل شده‌اند و در مجموع ۶۵ شهرستان در حال حاضر به صورت غیرحضوری اقدام به برگزاری دوره‌های احکام تجارت و کسب و کار می‌نمایند.

⛔ روز گذشته خبری مبنی بر موافقت وزیر امور اقتصادی و دارائی با برگزاری حضوری دوره‌های فقه بازار منتشر شد. اولا موضوع برگزاری غیرحضوری دوره‌های احکام تجارت مصوبه هیات مقررات‌زدایی است که می‌بایست در خصوص تغییرات در نحوه‌ی برگزاری آزمون، جلسه‌ی دیگری برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
ثانیا دوره‌های احکام تجارت و کسب و کار ۲۴ ساعت هستند که *فقط ۶ ساعت مختص فقه بازار است* و ۸ سرفصل آموزشی دیگر در این دوره وجود دارد. مساله‌ی بسیار مهم این است که مصوبه‌ی برگزاری غیرحضوری دوره‌های احکام تجارت در جلسه هیات مقررات‌زدایی مصوب شد. بنابراین هر تغییری در مصوبه مذکور می‌بایست مجدد در جلسه هیات‌مقررات‌زدایی مصوب شود.
بنابراین بنا به آخرین مصوبه‌ کلیه‌ی دوره‌های احکام تجارت و کسب و کار می‌بایست به صورت الکترونیک و غیرحضوری برگزار شوند.
✅ تا هفته‌ی آتی، انشاءالله بیش از ۲۰۰ شهرستان دوره‌های احکام تجارت خود را به صورت غیرحضوری برگزار خواهند کرد و نتیجه‌ی آزمون به صورت سیستمی به سامانه نوین اصناف ارسال می‌گردد.
✅ هزینه‌ی برگزاری دوره‌ها نیز به صورت آنلاین به حساب‌ اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها واریز می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.