تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2
سعيد حياتي، رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران:

کاهش سرمايه در گردش اصناف

  • کد خبر : 2248
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کاهش سرمايه در گردش اصناف

اخبار صنفی – به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران با گراني ۱۰۰ درصدي قيمت چرم، تقاضا کاهش شديدي يافته و بسياري از واحدهاي صنفي تعطيل شده اند. سعيد حياتي، رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران گفت: […]

اخبار صنفی – به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران با گراني ۱۰۰ درصدي قيمت چرم، تقاضا کاهش شديدي يافته و بسياري از واحدهاي صنفي تعطيل شده اند.
سعيد حياتي، رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران گفت: متاسفانه شاهد گران شدن شديد چرم در يک سال گذشته هستيم که البته اين افزايش قيمت ها علل مختلفي دارد.

وي در توضيح دلايل گراني چرم بيان کرد: يکي از دلايل افزايش ۱۰۰درصدي قيمت چرم طبيعي مورد نياز در توليد کفش، کاهش کشتار است. موضوع حايز اهميت ديگر، گران شدن مواد اوليه و روي آوردن متقاضيان پيشين چرم طبيعي به استفاده از چرم مصنوعي است که البته اين کالا نيز به دليل وارداتي بودن، با نوسانات قيمت ارز گران شده است.

حياتي در ادامه اظهار کرد: يکي ديگر از علت هاي گراني چرم، کاهش شديد تقاضا در بازار است که دليل آن هم کاملا مشخص است. به دليل وضعيت بد اقتصادي کشور قدرت خريد مردم بسيار کم شده و تا آن جا که مجبور نباشند به خريد اقدام نمي کنند.

حياتي درباره مشکلات ديگر بازار چرم به هزينه هاي جانبي اشاره کرد و گفت: هزينه هاي جانبي مانند پول آب و برق، عوارض و ماليات، حقوق و دستمزد کارگران، به شدت افزايش يافته و باعث بالا رفتن هزينه هاي توليد شده است.

رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران خاطرنشان کرد: سرمايه در گردش کسبه کم شده و اغلب مجبورند مواد مورد نياز شغل خود را به صورت نقدي خريداري کنند که متاسفانه همين موضوع بعضي از واحد هاي صنفي اتحاديه ما را به تعطيلي کشانده است.

وي افزود: همچنين بعضي از کارخانه ها هم توليد خود را متوقف و به انتظار نشسته اند تا ببينند اوضاع و وضعيت بازار چگونه پيش مي رود. از طرف ديگر گمرک کالاهاي وارداتي ما را از چند ماه قبل تا کنون ترخيص نکرده و به دليل نوسانات لحظه اي نرخ ارز، اين موضوع شديدا منجر به ايجاد ضرر و زيان براي توليدکنندگان مي شود.

حياتي ادامه داد: سياست هاي غلط بانکي و سود بالايي که بانک ها مي پردازند، باعث خروج سرمايه از بخش توليد و خالي شدن بازار مي شود. زيرا وقتي ريسک توليد بالا باشد، توليدکنندگان ترجيح مي دهند به جاي قبول رنج توليد، سرمايه خود را سپرده کنند.

وي افزود: يکي ديگر ازمشکلات اساسي صنف ما مانند ديگر اصناف، ماليات هاي سرسام آوري است که کمر توليدکنندگان را خم مي کند. متاسفانه ماليات بر اساس تورم محاسبه مي شود اما انتظار داريم حداقل سقف معافيتي ماليات دستگاه هاي کارتخوان را بالا ببرند.

رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران در خاتمه گفت: اگر دولت فکري اساسي براي بهبود وضعيت اقتصاد بيمار کشور نکند، روز به روز رکود تقاضا بيشتر شده و شاهد تعطيلي بيشتر توليد کننده هاي داخلي خواهيم بود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.