تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
5

نه به چلوکباب وقسم در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف

  • کد خبر : 1228
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
نه به چلوکباب وقسم در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف
برگزای جلسات در رستوران وسفره خانه ها و همچنین هم قسم شدن برای رای دادن به یک نفر رسمی است که در انتخابات اتحادیه های صنفی وهیات رئیسه اتاق اصناف در کشور همیشه اتفاق می افتد این بار پیشنهاد می دهیم در کشور "طرح نه به چلوکباب و قسم خوردن" را در کشور اجرا کنند.

یکی ا عادت های اصناف این است که در رزمان تبلیغات برای رسیده به عضویت در هیات مدیره ها و هیا ت رئیسه اتاق اصناف جلسات متعددی را در رستوران ها وسفره خانه ها وباغ های مجلل درشب با پذیرایی های خاص و انچنانی برگزار می کنند تا نظرات رای دهنده رابه سمت خودشان جلب نمایند.
در انتخابات گذشته هیات رئیسه اتاق اصناف اتفاقاتی رخ داد که از دید نهادهای نظارتی دور ماند ونتایجی به دست امد که عملکرد هیات رئیسه اتاق اصناف ها وهیات رئیسه اتاق اصناف ایران را متصدیان واحدهای صنفی پس دادند و انتقادات تند به عملکرد غیرقابل گزارش اعضای هیا ت رئیسه اتاق اصناف درهمه شهرها وحتی اتاق اصناف ایران دارند.
با تجربه های که در گذشته حاصل شد دراین دوره نهادهای نظارتی به خوبی تمام شرایط را در کشور در حال رصد کردن هستند. به همین دلیل به داوطلبان عضویت در هیا ت رئیسه اتاق اصناف که می خواهند در ماه بعد جایگزین افراد فعلی شوند پیشنهاد می دهیم جلسات را با” طرح نه به چلوکباب وقسم” اجرا کنند .
اینکه کلمه قسم را به کار بردیم به این دلیل است که دربرخی شهرهای کشور عده ای که خودشان را بزرگ ومهمتراز دیگران می بینندچون همیشه به جایگاه غیرواقعی خودشان آگاه هستند برای اینکه ثابت کنند رای دارند به صورت فردی همراه با قران سراغ روسای اتحادیه های صنفی عضو اتاق اصناف شهرها می روند و فرد را قسم می دهند که به او رای بدهد وفردی که قسم می خورد چون نمی تواند قسم رابشکند حتما رای می دهد و با این روش وقتی رای آورد مدعی است که دارای ارج وارزش فرد رای دهنده است ومردم هم قبولش دارند. بای دبه این قبیل افراد گفت تورای نیاوردی قران واحترام به قران رای اورد.
ازاین دست ترفندها در دوران پیش روی تبلیغات انتخابات هیات رئیسه به وفور یافت می شود. این دوره از انتخابات یک مشکل دیگر برای رای دادن داردکه آسیب بسیار بزرگی برای آینده اصناف است.
کاش این بار در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف درشهرهای کشور وحتی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران شایسته ها بیایند.
دربین رای دهندگان افرادی هستند که دارای اعتبارنامه منقضی هستند ودر اتحادیه هایشان مشمول تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظامصنی هستند ودیگر نمی توانند رئیس اتحادیه شوند این افراد برای رای دادن ب هسراغ فارادی می روند که سالها درکنار هم بودند ورفیق هستند واین رفاقت دررای دادن موجب می شود تا افرادی رای بیاورند که هیچ نقشه راهی رای اصناف ندارند ومثل گذشتگان می خواهند اتاق اصناف را در دوران روبه رشد تکنولوزی اداره کنند وبا این شرایط خانواده سه میلیون نفری اصناف وقتی با کم کاری درحوزه اصناف مواجه می شوند دولت را مقصر می بینند درحالی که باید سراغ افرادی بروند که در اتحادیه هایشان موقع رای دادن به افرادی رای نداند که برای اصناف دلسوز هستند ومی توانستند به اصناف کمک کنند.
با همه این شرایط آیا این دوره از انتخابات شاهد ورود افرادی با تفکر جوان و بی نیاز مالی واثرگذار برای آینده اصناف خواهیم بود؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.