تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024
4
مهم برای کمیسیون‌های نظارت بر اصناف شهرستانها

تفاوت حرف(در) و(با) در ادغام اتحادیه های صنفی

  • کد خبر : 3624
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
تفاوت حرف(در) و(با) در ادغام اتحادیه های صنفی

پایگاه خبری اخبار صنفی – تفاوت دو حرف(در) و(با) در ادغام اتحادیه های صنفی از سوی کمیسیون های نظارت بر اصناف شهرستانها معنی بسیار تاثیرگذار دارد. هرچند که با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۲۲فروردین ماه ۱۴۰۲ حالا دیگر فرقی ندارد که الحاق یا ادغام در اتحادیه های صنفی صورت پذیرد زیرا […]

پایگاه خبری اخبار صنفی – تفاوت دو حرف(در) و(با) در ادغام اتحادیه های صنفی از سوی کمیسیون های نظارت بر اصناف شهرستانها معنی بسیار تاثیرگذار دارد.
هرچند که با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۲۲فروردین ماه ۱۴۰۲ حالا دیگر فرقی ندارد که الحاق یا ادغام در اتحادیه های صنفی صورت پذیرد زیرا همه مشمول تبصره یک ماده۲۲ قانون نظام صنفی هستند ونمی توانند بیش از دو دوره عضو هیات مدیره اتحادیه شوند.
با این وجود برخی در گذشته برای ماندن در هیات مدیره واتاق اصناف این شیوه استفاده کردند.
برخی کمیسیون های نظارت بر اصناف شهرستانها هم غافل از اینکه دو حرف(در) و(با) در ادغام اتحادیه های صنفی بسیار مهم است تصور می کنند بردن تمام رسته های یک اتحادیه در اتحادیه دیگر ادغام نام دارد. اما جهت شفاف سازی برای اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف توضیح می دهیم.
وقتی که اتحاديه الف بخواهد با اتحادیه ب ادغام شود کمیسیون نظارت مصوبه می کند این دو اتحادیه با هم ادغام شوند. بعد از این مصوبه اتحادیه الف اتحادیه ب بدون هیچ تغییری تا روز برگزاری انتخابات اتحادیه ادغام شده به کارشان ادامه داده وهیچ کدام تا زمان انتخابات ونتیجه قانونی انتخابات کنار گذاشته نمی شوند.
وقتی انتخابات تایید شد اعضای هیات مدیره انتخاب شده برای اتحادیه ادغامی تمام امکانات هردو اتحادیه را در اختیار می گیرند واینجا دو اتحادیه باهم ادغام شدند.
اما زمانی که یک اتحادیه در اتحادیه دیگر ادغام می شود دیگر همانند توضیحات بالا عملکردها رخ نمی دهد.
وقتی رسته های یک اتحادیه در اتحادیه ادغام می شود به ظاهر کمیسیون نظارت بر اصناف می تواند برایش کلمه ادغام استفاده کند اما در عمل الحاق یک اتحادیه در اتحادیه صورت گرفته است.
در این حالت اتحادیه الحاق پذیر یا ادغام پذیر تمام وظایف اتحادیه الحاق شده را بعد از مصوبه کمیسیون نظارت بر اصناف تا زمان برگزاری انتخابات انجام می دهد.
در این حالت اگر بعد از رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در روز ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ باشد انتخابات بعد از ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ باشد تمام اعضای هیات مدیره مشمول رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و تبصره یک ماده۲۲ قانون نظام صنفی هستند وباید اسقاط شرایط شود زیرا در حالت دوم که اتحاديه ای در اتحادیه دیگر ادغام شده است الحاق بوده است.
حال سوال این است برخی اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف برخی شهرها آیا حاضرنداین واقعیت را بپذیرند تا برخلاف مصوبات قبلی با اصلاح برداشت های قبلی از بخشنامه و قانون نظام صنفی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری یک مصوبه
را شجاعانه اصلاح وقانون را اجرا کنند؟
چندتا از مصوبات کمیسیون ها در کشور با این شرایط مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.