تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3
نمیاندگان مجلس انقلابی به استضاح وزیر صمت رای می دهند؟

استعفا یا استیضاح وزیرصمت ازشایعه تا واقعیت؛ رئیس جمهور کدام را می پسندد مهم است؟

  • کد خبر : 668
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

به نظر می رسد که استعفای وزیر کار اولین استعفای کابینه دولت سیزدهم نبوده و روند استعفاها جایگزین مناسبی برای استیضاح وزرای کابینه دولت باشد. آآنچه که مسلم است اینکه رئیس جمهور اهتمام جدی برای رفع مشکلات معیشتی مردم دارد براین اساس هم می خواهد بعد از گذشت یکسال از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری […]

به نظر می رسد که استعفای وزیر کار اولین استعفای کابینه دولت سیزدهم نبوده و روند استعفاها جایگزین مناسبی برای استیضاح وزرای کابینه دولت باشد.
آآنچه که مسلم است اینکه رئیس جمهور اهتمام جدی برای رفع مشکلات معیشتی مردم دارد براین اساس هم می خواهد بعد از گذشت یکسال از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای عمل کند تا کام مردم هم شیرین شود و اثرات وفشار شدید تورم ناشی از حذف ارز۴۲۰۰ تومانی بر روی دوش اقشار متوسط به پایین کمتر شود.
از سوی دیگر شایعاتی مطرح است که رئیس جمهور تلاش دارد تا کابینه وبه خصوص تیم اقتصادی دولت را ترمیم کند. شمن اینکه شایعه تاسیس وزارت بازرگانی هم مطرح است .
نائب رییس کمیسیون صنایع معتقد است دولت خود به این نتیجه رسیده که تیم فعلی کابینه قادر به اجرای اهداف و برنامه‌های اعلامی نیستند و استعفای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در همین راستا صورت گرفت.
الله‎‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید کرد: موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی مطرح است اما به نظر می‎‌رسد بهتر این است که عملیات ترمیم کابینه از سوی دولت اتفاق بیفتد .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفته است: برخی اعضای تیم اقتصادی شما از تجربه توان و تخصص کافی برخوردار نیستند برنامه خوب مجری خوب می‌خواهد پیشتر از وزیر مستعفی کار به عنوان پاشنه آشیل دولت یاد کردم، کار اصلی مردمی سازی یارانه‌ها با وزارت کار است.
موسوی لارگانی با اشاره به اعتراض بازنشستگان در چندماهه اخیر، گفت: طی چند ماه اخیر صدای اعتراض بازنشستگان، کارفرمایان و یارانه بگیران حذف شده و حتی کارمندان وزارتخانه را شنیدیم که در نهایت به استعفای وزیر ختم شد البته می‌شد این هزینه‌ها را نداد اما همین که رئیس جمهور شجاعانه یکی از وصله های ناجور کابینه را حذف کردند جای شکرش باقی است.
وی تصریح کرد: وزارت صمت به لحاظ سوء مدیریت، دوقلوی وزارت رفاه است. اگر می‌خواهید اوضاع تورم قدری مهار شود، وزارت صمت را دریابید و نگذارید کار به استیضاح برسد. در مورد راهکار دوم کارگاه تولید نقدینگی بانک مرکزی را سه قفله کنید، ریال به رئال نقدینگی که به حجم نقدینگی فعلی اضافه می‌شود موجب تورم است. کار را از ریشه درست کنید؛ با دستور نمی‌شود مانع پیامدهای تورمی و خلق نقدینگی بی‌پشتوانه شد.
به نظر می رسد اراده نمایندگان مجلس انقلابی برای استیضاح وزیر صمت جدی است اما آیا وزیر صمت تا روز ملی صنعت همچنان وزیر خواهد ماند وبعدش استعفا می دهد یا اینکه با حضور در مجلس شورای اسلامی ودفاع از برنامه هایی که ابتدا اعلام کرده بود تن به اراده نمایندگان مجلس انقلابی می دهد. استعفا یا استیضاح وزیر صمت؟ کدام یک آینده دکتر فاطمی امین را رقم می زند؟ رئیس جمهورکدام را برای وزیر صمت می پسندد؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.