تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3
تونل زمان تاریخ اصناف ایران ثبت می کند

آقای طاهرمحمدی انتخاب با شماست؛ رفتن با افتخار

  • کد خبر : 3361
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
آقای طاهرمحمدی انتخاب با شماست؛ رفتن با افتخار

اخبار صنفی- با توجه به آنچه که برای اصناف طی صد روز گذشته در هیات رییسه و ارکان اتاق اصناف ایران رخ داده است شاید اگر در تونل زمان امکان برگشتن به تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری وجود داشت، نتایج نهایی صندوق رای انتخابات اتاق بسیار متفاوت رقم می خورد. در تحلیل های قبل […]

اخبار صنفی- با توجه به آنچه که برای اصناف طی صد روز گذشته در هیات رییسه و ارکان اتاق اصناف ایران رخ داده است شاید اگر در تونل زمان امکان برگشتن به تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری وجود داشت، نتایج نهایی صندوق رای انتخابات اتاق بسیار متفاوت رقم می خورد.
در تحلیل های قبل از برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران هشدار داده بودیم که ترکیب هیات رییسه دور هشتم به حدی ناهمگون خواهد بود که انتظار کار خاصی نداشته باشید.
بررسی و تحلیل نتایج انتخابات اعضاء کمیسیون های اتاق موید این است که نا امیدی و یاس ناشی از ترکیب شکننده و ناهمگون هییت رییسه و عدم التزام به وعده و شعارهای انتخاباتی ، طی مدتی کوتاه نگاه عمومی را به سوی طیف مستقل و جوان اتاق اصناف در کشور سوق داده است.
در مقطعی از زمان که اصناف دچار چالش ها ، مسایل و مصائب مضاعفی هستند . امید بدان دارند که رییس و هییت رییسه اتاق با جدیت بدنبال حل مشکلات و پیگیری وعده های عریض و طویل انتخاباتی خود باشند ، متاسفانه صرفا نظاره گر فرصت سوزی ، اتلاف منابع ، تلاش های بی ثمر و حضور مستمر برخی از اعضاء هییت رییسه در جلسات رسمی و غیر رسمی با هدف تداوم حضور در ترکیب هییت رییسه اتاق هستند.
شعارهای قانون مداری و شفافیت در عملکرد که منجر به یک پیروزی خفیف در عرصه انتخابات گردید در حال حاضر تبدیل به شرایطی در امور گردیده است که فقط “صندلی من بماند”.
در ایام پیش از انتخابات برخی از هییت نمایندگان پیرامون علت کاندید شدن کسانی که کمتر از چهار ماه تا پایان اعتبار نامه شان باقی مانده است سوالاتی مطرح می کردندشنیده شده است که با این پاسخ مواجه می شدند که «با انتخاب من با تحولی در طی چهار ماه مواجه خواهید شد که در طی طول عمر اصناف ندیده اید» حال مجددا این سوال مطرح می شود که اصناف در طی این دوره صد روزه به جز برخی مسافرت ها و حضور از صبح تا عصر در مجلس شورای اسلامی برای حفظ صندلی هییت رییسه چه دستاوردی داشته اند؟
سخن پایانی اینکه امروز درخواست جامعه بزرگ اصناف کشور از رییس اتاق اصناف ایران التزام به قانون ، رعایت اخلاق و صیانت از حق الناس و عدم استفاده از حق ویژه صندلی ریاست اتاق اصناف ایران و عضو هییت رییسه بودن در راستای اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون نظام صنفی است.
انتخابات کمیسیون های اتاق اصناف ایران نماد عینی همین ادعاست که علی رغم تلاشها در طبقه پنجم اتاق اصناف ایران در لحظات قبل از رای گیری بازهم افراد نزدیک به گروه برنده انتخابات هیات رییسه نتوانستند رای بیاورند واین بار گروه رقیب برنده انتخابات کمیسیون ها شد.

جناب آفای طاهرمحمدی
هرچند که شما از امروز به لحاظ قانونی نباید در اصناف باشید زیر تاریخ مندرج در اعتبارنامه اتاق اصناف شمیرانات برای شما دیروز تمام شده است.
همانطور که تا قبل از رسیدن به صندلی ریاست اتاق اصناف ایران میگفتید همه در برابر قانون یکسان و برابر هستند. خودتان را حداقل قانون مدار نشان می دادید الان در عمل ثابت کنید به احترام قانون ودر راستای اجرای قانون چون مهلت اعتبارنامه شما به پایان رسید صندلی ریاست را کنار گذاشتید ورفتید.
آیا رفتن با افتخار در راستای احترام به قانو ن در تاریخ ماندگار است یا اینکه یک نفر بخواهد به زور بماند اما به زور هم بیرونش کنند.
آقای طاهرمحمدی
شما برای اصناف عمر و جوانی کاشته اید. سالها زحمت کشیدید شما کدام را می پسندید؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.