تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
2
حق اعضای اتحادیه صنفی چه می شود/

یک قانون دواجرای متفاوت دریک شهر دریک روز: نمایندگان کمیسیون نظارت براصناف چه می کنند؟

  • کد خبر : 936
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
یک قانون دواجرای متفاوت دریک شهر دریک روز: نمایندگان کمیسیون نظارت براصناف چه می کنند؟
کمیسیون نظارت براصناف شهرکرد دریک روز با یک قانون دو مصوبه متصاد برای دواتحادیه داد و انتخابات هردواتحادیه را با چالش مواجه کرد. این وسط چه کسی برای اعضای اتحادیه که وقت وزمان دراین شرایط اقتصادی گذاشته اند احترام قائل می شود؟

ماجرا ازاین قرار است که کمیسیون نظار تبرااصناف شهرکرد طی مصوبه ای دریک روز انتخابات اتحادیه فناوران این شهررا به دلیل اینکه از اعضای اتحادیه که پروانه کسب تمدید نکردند را باطل کرد. درادامه همین جلسه انتخابات اتحادیه لوازم یدکی را که از ۴۶ نفر که پروانه کسب انها منقضی شده بود رای گرفت را تایید کرد.
اما قانون خیلی صریح گفته است. تبصره ماده اصلاحی ۳ آیین نامه اجرایی برگزار انتخابات می گویدک پروانه کسب معتبر، مجوزی است که تاریخ اعتبار آن منقضی نگردیده، صاحب آن تغییر شغل نداده، واحد صنفی خود را به غیر واگذار نکرده باشد، واحد صنفی فعال و مکان آن تغییر نیافته باشد.
خوب سوال این است چرا انتخابات اتحادیه فناوران را باطل کردی وقتی قانون را اجر اکرد و از افراد فاقد پروانه کسب رای نگرفت؟
چرا انتخابات اتحادیه فروشندگان لوزام یدکی را تایید کردید وقتی از افراد فاقد پروانه کسب رای گرفت واتفاقا در جابجایی افراد موثر بودند؟متاسفانه کارشناسان دبیرخانه هیات عالی نظارت که باید درچنین مواقعی کمک حال کمیسیون نظارت وحامی رای اعضای اتحادیه باشند با مشاوره دوپهلو کمیسیون نظارت را هم به چالش می کشند. چرا دبیرخانه در این شرایط حساسی که به انتخابات اتاق اصناف نزدیک می شویم و تایید قانونی انتخابات بسیار مهم است نسبت به اعلام نظر سریع عمل نمی کند والان ۵۰ روز است نسبت به این موضوع سکوت اختیار کرده است؟
چرا کارشناسان دبیرخانه هیات عالی نظارت از پاسخگویی قانونی به نامه های کمیسیون های نظارت که شهرها تعلل کرده وزمان را ازبین می برند؟ برخی تعلل ها به پاسخوگیی مصوبات کمیسیون های نظارت ازسوی کارشناسان دبیرخانه هیات عالی نظارت سوال برانگیز است. ای ندر حالی است که اخیرا در دبیرخانه هیات عالی نظارت یک تغییر ایجاد شد وبه نظر می رسد الان دبیرخانه هیات عالی نظارت از یک کارشناس حقوقدان ومسلط به حقوق صنفی رنج می برد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.