تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3

ویتالیک بوترین: بیت کوین باید مانند اتریوم راه‌حل های لایه ۲ را آزمایش کند

  • کد خبر : 2928
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
ویتالیک بوترین: بیت کوین باید مانند اتریوم راه‌حل های لایه ۲ را آزمایش کند

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم عقیده دارد که بیت کوین برای تبدیل‌شدن به چیزی بیش از یک شبکه پرداخت به استفاده از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر مانند رول‌آپ‌های مبتنی بر دانایی صفر نیاز دارد. او توضیح داد که اتریوم چگونه در طول سال‌های گذشته از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری مختلف را برای توسعه توان عملیاتی خود استفاده کرده […]

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم عقیده دارد که بیت کوین برای تبدیل‌شدن به چیزی بیش از یک شبکه پرداخت به استفاده از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر مانند رول‌آپ‌های مبتنی بر دانایی صفر نیاز دارد. او توضیح داد که اتریوم چگونه در طول سال‌های گذشته از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری مختلف را برای توسعه توان عملیاتی خود استفاده کرده است.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از کوین تلگراف، ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم معتقد است که شبکه بیت کوین به راه حل‌های مقیاس‌پذیر مانند جمع آوری دانش صفر (ZK-rollups) نیاز دارد تا به چیزی بیش از یک شبکه پرداخت تبدیل شود.
نظرات بوترین در توییتر به میزبانی توسعه دهنده بیت کوین «Udi Wertheimer»، با بحث‌هایی که حول محور آزمایش‌های مقیاس‌پذیری اتریوم بود، بیان شد.
رول‌آپ‌ مبتنی بر دانایی صفر یک پروتکل خارج از زنجیره است که در بالای بلاک‌چین اتریوم عمل می‌کند و توسط قراردادهای هوشمند اتریوم روی زنجیره مدیریت می‌شود. این روش مقیاس‌پذیرتر و سریع‌تر را برای تأیید تراکنش‌ها بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات حیاتی کاربر ارائه می‌دهد.
یکی از بنیان‌گذاران اتریوم روشن کرد که چگونه اتریوم در طول سال‌ها راه‌حل‌های مقیاس‌بندی مختلف را برای افزایش توان استفاده کرده است. بوترین از آربیتروم و آپتیمیزم به عنوان دو نمونه موفق از جمع‌آوری‌هایی که می‌توانند موردی برای بیت کوین در نظر گرفته شوند، نام برد و افزود:
«فکر می‌کنم که اگر بخواهیم بیت کوین به چیزی بیشتر از یک شبکه پرداخت تبدیل شود، به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر بیشتری نیاز خواهیم داشت.»
مقیاس‌پذیری در طول سال‌ها موضوع بحث طولانی مدت بیت کوین و اتریوم بوده است. در حالی که شبکه اتریوم از یک شبکه اثبات کار به یک شبکه اثبات سهام تبدیل شده است، همچنین در حال آزمایش راه حل‌های لایه ۲ مختلف مانند جمع آوری دانش صفر و پلاسما است.
از سوی دیگر، راه‌حل لایه ۲ بیت‌کوین، شبکه لایتنینگ، برای مقیاس‌پذیری آن بسیار مهم بوده است و اخیراً، بیت‌کوین اوردینالز به شبکه بیت‌کوین کمک کرده است تا به چیزی بیش از یک لایه پرداخت دیگر تبدیل شود. بوترین ظهور اوردینالز را تحسین کرد و گفت که فکر می‌کند آن‌ها فرهنگ سازنده را به اکوسیستم بیت کوین بازگردانده‌اند.
بیت کوین اوردینالز جدیدترین راه حل لایه ۲ است که امکان ذخیره‌سازی غیرمتمرکز هنر دیجیتال را در بلاک‌چین بیت کوین فراهم می‌کند. محبوبیت آن به سرعت افزایش یافت و تا پایان ژوئن (خرداد)، حجم معاملات بیت کوین اوردینالز به بیش از ۲۱۰ میلیون دلار رسید.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.