تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3
عدم صدور پروانه کسب با وجود کامل بودن مدارک

ورود شورای رقابت به صدور پروانه کسب

  • کد خبر : 1924
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
ورود شورای رقابت به صدور پروانه کسب

شورای رقابت با صدور حکمی به یک اتحادیه دستور داد هرچه سریع‌تر وله قید فوریت پروانه کسب یک متقاضی را صادر کند. براساس سند فوق که در تصویر مشاهده می کنید اتحادیه حمل و نقل باربری درون شهری تهران ملزم وموظف به صدور پروانه کسب برای محسن طاقدارشده است. ماجرا ازاین قرار است که محسن […]

شورای رقابت با صدور حکمی به یک اتحادیه دستور داد هرچه سریع‌تر وله قید فوریت پروانه کسب یک متقاضی را صادر کند.
براساس سند فوق که در تصویر مشاهده می کنید اتحادیه حمل و نقل باربری درون شهری تهران ملزم وموظف به صدور پروانه کسب برای محسن طاقدارشده است.
ماجرا ازاین قرار است که محسن طاقدار برای دریافت پروانه کسب ‌به اتحادیه حمل و نقل باربری درون شهری تهران حدود دوسال قبل مدارک قانونی را تحویل می دهد ولی از آنجایی که انتخابات هیات مدیره اتحادیه مذکور در پیش بود نسبت به صدور پروانه کسب خودداری کرد.
متقاضی برای احقاق حقوق قانونی به هیات رییسه قبلی اتاق اصناف تهران شکایت برد اما راه به جایی نبرد. در ادامه به کمیسیون نظارت بر اصناف تهران شکایت کرد. کمیسیون از رییس وقت اتاق اصناف توضیح خواست معلوم شد که نمی تواند کاری بکند. کمیسیون نظارت در ادامه برای رییس اتحادیه نامه تهدید آمیز فرستاد ورییس وقت اتحادیه اصلا توجه ای به نامه کمیسیون نظارت بر اصناف تهران هم نکرد وکمیسیون هم علی رغم بی پاسخ ماندن نامه اش اقدامی نکرد.
در حالی که متقاضی تصمیم به حضور در انتخابات هیات مدیره این اتحادیه را داشت ولی چون پروانه کسب نگرفت وانتخابات اتحادیه برگزار ورییس قبلی هم به عنوان بازرس دوستانش رییس واعضای هیات مدیره شدند. وبازهم پروانه کسب برای متقاضی صادر نشد.
محسن طاقدار در ادامه به شورای رقابت شکایت برد و این شورا بر اساس قانون وظیفه قانونی رییس اتحادیه را به صدور پروانه کسب محکوم کرد.
حال سوال این است که آیا رییس اتحادیه به حکم شورای رقابت تن می دهد و پروانه کسب را صادر می کند؟
آیا شورای رقابت هم می تواند در خصوص اصناف تصمیم بگیرد؟
اگر صدور پروانه کسب به طورسیستم سامانه باشد هیچ رییس اتحادیه ای می تواند بنابه تصمیم گیری شخصی مانع صدور پروانه کسب باشد؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.