تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
6

مشکلات ارز دیجیتال برای قاره آفریقا

  • کد خبر : 2784
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
مشکلات ارز دیجیتال برای قاره آفریقا

مدیر عامل بزرگترین صرافی آفریقا می‌گوید ارزهای دیجیتال مشکلات مختلفی را در این قاره حل می‌کند کریس موریس، مدیرعامل «Yellow Card»، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آفریقا، تاکید کرد که چگونه ارز دیجیتال به آفریقایی‌ها امکان می‌دهد از شکست سیستم‌های مالی سنتی فرار کنند و تراکنش‌ها را آزادانه‌تر انجام دهند. وی تاکید کرد که ارزهای دیجیتال […]

مدیر عامل بزرگترین صرافی آفریقا می‌گوید ارزهای دیجیتال مشکلات مختلفی را در این قاره حل می‌کند
کریس موریس، مدیرعامل «Yellow Card»، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آفریقا، تاکید کرد که چگونه ارز دیجیتال به آفریقایی‌ها امکان می‌دهد از شکست سیستم‌های مالی سنتی فرار کنند و تراکنش‌ها را آزادانه‌تر انجام دهند. وی تاکید کرد که ارزهای دیجیتال بر خلاف تصور، مشکلات واقعی مربوط به بانکداری، تبادل ارزها و تورم در این قاره را حل می‌کنند.
به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از «cryptointelligence»، کریس موریس، مدیرعامل «Yellow Card»در مصاحبه با کوین تلگراف گفت که فناوری بلاک‌چین با پرداختن به چالش‌های دنیای واقعی مانند تورم و فساد، تأثیر قابل توجهی در آفریقا ایجاد می‌کند.
کریس موریس، مدیرعامل «Yellow Card»، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال آفریقا، شرح داد که چگونه ارزهای دیجیتال به آفریقایی‌ها این امکان را می‌دهد تا از شکست سیستم‌های مالی سنتی فرار کنند و تراکنش‌ها را آزادانه‌تر انجام دهند.
پذیرش ارز دیجیتال در آفریقا قابل توجه بوده است، به طوری که این منطقه دارای تعداد بیشتری از کاربران ارز دیجیتال نسبت به آمریکای شمالی یا اروپا است.
شش کشور از ۲۰ کشور برتر جهان در استفاده از ارزهای دیجیتال، آفریقایی هستند. همانطور که موریس بیان کرد، این نشان می‌دهد که آفریقا به عنوان یک قاره ارز دیجیتال در حال ظهور است.
کوین ایمانی، مدیر عامل «Sankore»، وابسته به پروتکل نزدیک، پرداخت‌های مبتنی بر بلاک‌چین را یک فناوری حقوق بشری می‌داند که در کشورهای توسعه‌نیافته که با تورم و فساد مواجه هستند، گنجاندن مالی و کنترل پول را فراهم می‌کند.
طبق آمار، نرخ تورم در جنوب صحرای آفریقا در سال ۲۰۲۲ به ۱۴.۵ درصد رسید که بالاترین تغییر سالانه از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.
ایمانی بر توانایی ارزهای دیجیتال برای مقابله با پول‌های ملی ضعیف و فساد تاکید کرد و تراکنش‌های ارز دیحیتالی همتا به همتا را به انتخابی جذاب برای بسیاری از آفریقایی‌ها تبدیل کرد.
از لاگوس تا نایروبی، آکرا تا کیپ تاون، آفریقا در حال تبدیل شدن به قطبی برای نوآوری در فناوری است، زیرا استارت آپ‌ها و ابتکارات فناوری مختلف به تحول دیجیتالی این قاره کمک می‌کنند.
پتانسیل ارزهای دیجیتال در آفریقا همچنین مشارکت‌های بین المللی را به خود جلب کرده است، مانند همکاری بین «Block»، یک شرکت پرداخت دیجیتال ایالات متحده به رهبری جک دورسی و «Yellow Card» برای تسهیل پرداخت‌های فرامرزی در آفریقا.
رشد سریع کاربران ارزهای دیجیتال در آفریقا در سال ۲۰۲۱، با افزایش ۲۵۰۰ درصدی، منجر به افزایش ۱۱ برابری سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ شد.
موریس به طور خاص به پذیرش مشتاقانه ارزهای دیجیتال توسط نیجریه‌ای‌ها اشاره کرد و اظهار داشت که ۴۷ درصد از مردم نیجریه هولدر ارزهای دیجیتال هستند یا آن‌ها را معامله می‌کنند.
با این حال، طبق گزارش «Investopedia» ، هنوز کشورهایی در آفریقا وجود دارند که ارزهای دیجیتال در آنها غیرقانونی است، مانند کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، گابن، گویان، لسوتو، لیبی و زیمبابوه.
به طور کلی، فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال به چالش‌های دنیای واقعی در آفریقا رسیدگی می‌کنند و برای افرادی که با تورم شدید و فساد مواجه هستند، مشارکت مالی و کنترل پول را فراهم می‌کنند.
پذیرش ارزهای دیجیتال در آفریقا به سرعت در حال رشد است و این قاره به یک بازیگر اصلی در فضای ارزهای دیجیتال و قطبی برای نوآوری در فناوری تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.