تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3

مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی توقف پروژه ریال دیجیتال را تکذیب کرد

  • کد خبر : 2637
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی توقف پروژه ریال دیجیتال را تکذیب کرد

اخبار صنفی -مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی، اخیراً تأیید کرده که پروژه ریال دیجیتال متوقف نشده است و فعالیت‌های مرتبط با آن همچنان ادامه دارد. پیش‌تر کمیسیون اصل نود مجلس ضمن غیرقانونی دانستن این اقدام بانک مرکزی، خواستار توقف روند توسعه ریال دیجیتال و ارائه مستندات قانونی مرتبط با این طرح به مجلس شده […]

اخبار صنفی -مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی، اخیراً تأیید کرده که پروژه ریال دیجیتال متوقف نشده است و فعالیت‌های مرتبط با آن همچنان ادامه دارد. پیش‌تر کمیسیون اصل نود مجلس ضمن غیرقانونی دانستن این اقدام بانک مرکزی، خواستار توقف روند توسعه ریال دیجیتال و ارائه مستندات قانونی مرتبط با این طرح به مجلس شده بود.
به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از ایکنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا، تأکید کرد که پروژه ریال دیجیتال متوقف نشده و فعالیت آن ادامه دارد و این خبر تکذیب می‌شود.
علی سعیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم در کانال شخصی خود در ایتا از توقف پروژه انتشار ریال دیجیتال خبر داد و از آن به عنوان یک پیروزی دیگر برای اقتصاد مقاومتی نام برد.
وی در این باره نوشت:
«ریال دیجیتال در صورت انتشار، ساخت درونی اقتصاد را بسیار شکننده می‌ساخت. غلبه نگاه فن‌سالار (تکنوکرات) در بانک مرکزی باعث شده بود پروژه ریال دیجیتال بدون بومی‌سازی زیرساخت‌های فنی و صرفاً با اتکا به زیرساختی وابسته به شرکت‌های آمریکایی، حتی پیش از آنکه بسیاری از دولت‌های غربی اقدام عملی برای چنین کاری انجام دهند، به سرعت در ایران راه‌اندازی شود! متاسفانه نگرش رایجی در رده‌های میانی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برای تزریق بی‌حساب‌وکتاب هر فناوری نوظهوری به کشور وجود دارد و این در حالی است که حتی خود سازندگان این فناوری‌ها، با این سرعت و گستردگی اقدام به استفاده از آن‌ها نمی‌کنند.»
کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این با توجیه غیرقانونی بودن پروژه ریال دیجیتال و براساس قانون پولی و بانکی بانک مرکزی، خواستار توقف پروژه ریال دیجیتال شده بود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.