تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
3
نامه ای عجیب از صمت تبریز با اشتباهات آشکار

مانع بزرگ برای فرار رو به جلو ؛ آقای سرپرست اطلاعات اشتباه به شما دادند

  • کد خبر : 3107
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
مانع بزرگ برای فرار رو به جلو ؛ آقای سرپرست اطلاعات اشتباه به شما دادند

پایگاه خبری اخبار صنفی – درحالی که اداره کل صمت آذربایجان شرقی از بهمن ۱۳۹۹ از اجرا کردن رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای حداقل ۱۴ اتحادیه که عضو هیات رییسه اتاق اصناف تبریز هستند تا این لحظه خودداری کرده است، ادعاهایی دارد که معلوم است یکی به سرپرست اداره کل صمت استان اطلاعات […]

پایگاه خبری اخبار صنفی – درحالی که اداره کل صمت آذربایجان شرقی از بهمن ۱۳۹۹ از اجرا کردن رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای حداقل ۱۴ اتحادیه که عضو هیات رییسه اتاق اصناف تبریز هستند تا این لحظه خودداری کرده است، ادعاهایی دارد که معلوم است یکی به سرپرست اداره کل صمت استان اطلاعات اشتباه و نادرست داده است، به طوری که حتی ایشان در توضیح تبصره قانون نظام صنفی اشتباه تاریخی داشته است.
آقای سرپرست صمت آذربایجان شرقی نگاهی به گذشته تاکنون داشتید که چنین نامه ای زدید یا فقط امضا کردید؟

براساس نامه دریافتی با امضای محمد جعفر عظمایی به تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ به شماره ۶۲۹۵۲۳ از تبریز به وزیر صمت در این نامه ادعاهایی شده است که کاملا برخلاف واقعیت امر است و اینجاست که معلوم می شود یکی این وسط اطلاعات اشتباه به سرپرست صمت استان داده است.

عظمایی به تازگی جایگزین سرپرست صمت قبلی شده که برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی استعفا داده است، شاید کسی به ایشان نگفته است که در صمت تبریز چه می گذرد.

آقای عظمایی لطفا کامل بخوانید

اولین اشتباه در نامه را صریح بخوانید:
ماده ۲۱ قانون نظام صنفی کشور می گوید: در هر شهرستان که واحدهای صنفی با فعالیت‌ های شغلی مشابه یا‌ همگن وجود داشته باشد، افراد صنفی با رعایت این قانون مبادرت به تشکیل اتحادیه ‌می ‌کنند.
همچنین تبصره ۱ (اصلاحی ۱۳۹۰/۰۴/۰۸) می گوید:
– اتحادیه دارای شخصیت حقوقی و غیر‌انتفاعی است و پس از ثبت در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسمیت می ‌یابد.
اساسنامه الگوی اتحادیه‌ های صنفی توسط اتاق اصناف ایران با همکاری دبیرخانه هیأت‌ عالی نظارت تهیه می ‌شود و به تصویب هیأت‌ عالی نظارت می ‌رسد.
آقای عظمایی لطفا توضیح دهید متن نامه شما در خصوص ماده ۲۲ و ابتدای نامه در خصوص ماده ۲۱ قانون نظام صنفی است آیا ساده ترین نامه نویسی باید اشتباهی به واضحی داشته باشد؟ آیا اصلا نامه را خواندی یا فقط امضا کردی؟

دوم اینکه شما از تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی هنگام برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی استقبالی نشده است.

جهت اطلاع باید بدانید تاکنون بیش از ۴۵۰۰ اتحادیه وفق تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی و همچنین رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برگزار شده است و اتفاقا استقبال به حدی بود که بقیه غافلگیر شدند .از اثرات مثبت چرخش مدیران در پی اجرای قانون و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری کتاب ها می توان نوشت.
این استقبال از چرخش مدیران است که خیلی ها را نگران کرده است پس این هم اطلاعات اشتباه دیگر است در نامه ای که از شما به دست ما رسید.
نکته سوم و بسیار مهم این است که استان اذربایجان شرقی رتبه سوم و یا چهارم در برگزار نکردن انتخبات اتحادیه وفق تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی را در استانهای کشور دارد.

صمت آذربایجان شرقی در زمان سرپرست قبلی به هیچ وجه زیر بار اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت ادرای نرفت و قانون نظام صنفی را اجرا نکرد. اگر به این نوشته شک دارید نگاه به نامه ها و بخشنامه ها و آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تبریز وشهرهای تابعه استان داشته باشید خیلی چیزها را می توانید ببینید اگر البته بخواهید ببینید؟

نکته چهارم اینکه نگاهی به حداکثر در بدترین حالت ۳۰۰ اتحادیه ای در کشور که انتخاباتشان به تعویق افتاده است و برگزار نشده است ازسر اجرای قانون نظام صنفی اگر داشته باشید به راحتی متوجه می شوید که همه روسای اتحادیه های صنفی که انتخابات اتحادیه انها برگزار نشد ویا فراخوان اتحادیه انها به موقع برای برگزای انتخابات درسامانه ساران قرار نگرفته است و یا به قول شما کسی ثبت نام نکرد ببینید چه کسانی هستند.

از همان اول نام رییس اتاق اصناف ایران و هیات رییسه اتاق اصناف ایران و سپس هیات رییسه اتاق اصناف تبریز و اهواز و گیلان و مازندران وخراسان و فارس و همدان وخوزستان و دیگر استانهای کشور است. اگر مفهوم استقبال طبق نامه شما با این مضمون تغییر کرده است بگویید تا ماهم متوجه شویم. وگرنه حتی ندادن ۹۰۰ هزار تومان برای ثبت فراخوان در سامانه ساران از سوی رییس اتحادیه ای که رییس یا عضو هیات رییسه اتاق اصناف است را شما عدم استقبال از سوی اعضا می نامید؟

چرا هر کسی که الان عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران است و عضو هیات رییسه اتاق اصناف شهرش است نباید انتخاباتش برگزار شود؟ چرا از ۵ سال پیش تاکنون در برخی شهرها انتتخابات رییس یا عضو هیات رییسه اتاق اصناف برگزار نمی شود؟
اگر شما مجری تصمیمات دولت سیزدهم بتوانی به این سوال پاسخ بدهید علت نامه نگاری شما هم مشخص خواهد شد؟
شما مجری دولت مردمی سیزدم هستید چطور نامه ای زدید که درخواست تبعیض آشکار بین حداقل ۴۵۰۰اتحادیه با ۳۰۰ اتحادیه دارید؟
شما نماینده دولت مردمی هستید درشهر تبریز که ۱۴ اتحادیه بعد از رای دیوان عدالت اداری مشمول رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و قانون نظام صنفی هستند به جای اجرای قانون برای این قبیل افراد چطور شد اقدام به انشا و امضای چنین نامه ای کردید؟
اصنافی که از روند اجرای قانون نظام صنفی درکشور مطلع هستند در خصوص نامه ای که شما امضا کردید چه تصوری باید داشته باشند؟
آیا نهادهای نظارتی ، سازمان بازرسی کل کشور و همچنین هیات تخلفات ادرای وزارت صمت ومرکز حراست وزارت صمت بررسی می کند که دلیل درخواست چنین تبعیضی چیست ؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.