تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5

لایحه دولت کروه جنوبی برای محافظت از سرمایه گذاری در بیت کوین

  • کد خبر : 2758
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
لایحه دولت کروه جنوبی برای محافظت از سرمایه گذاری در بیت کوین

کره جنوبی لایحه‌ای مهم را برای محافظت از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تصویب کرد دولت کره جنوبی با تصویب یک لایحه جدید در حال انجام اقداماتی برای محافظت از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در برابر فروپاشی‌هایی مانند اکوسیستم ترا است. به گزارش اخبار صنفی و به نقل از کوین تلگراف، دولت کره جنوبی با تصویب یک لایحه […]

کره جنوبی لایحه‌ای مهم را برای محافظت از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تصویب کرد
دولت کره جنوبی با تصویب یک لایحه جدید در حال انجام اقداماتی برای محافظت از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در برابر فروپاشی‌هایی مانند اکوسیستم ترا است.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از کوین تلگراف، دولت کره جنوبی با تصویب یک لایحه جدید در حال انجام اقداماتی برای محافظت از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در برابر فروپاشی‌هایی مانند اکوسیستم ترا است.
روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر)، مجلس ملی کره جنوبی قانون حفاظت از کاربران دارایی مجازی را تصویب کرد. خبرگزاری محلی «SBS Biz» گزارش داد که این لایحه برای تنظیم مقابله شیوه‌های تجاری ناعادلانه و محافظت از سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال طراحی شده است.
طبق گزارش‌ها، این قانون یک لایحه یکپارچه را ارائه می‌کند که دارایی‌های دیجیتال را تعریف کرده و مجازات‌هایی را برای فعالیت‌های تجارت غیرقانونی مانند استفاده از اطلاعات فاش نشده، دستکاری بازار و سایر شیوه‌های تجاری نامتعارف در صنعت ارزهای دیجیتال اعمال می‌کند.
به گزارش رسانه‌های محلی، نکته اصلی لایحه حفاظت از کاربران دارایی‌های مجازی، اعمال قانون بازار سرمایه برای ارزهای دیجیتال با ماهیت اوراق بهادار است. این قانون همچنین با هدف ایجاد مبنایی برای اعمال مجازات و مسئولیت در قبال خسارات ناشی از معاملات نامتعارف ارزهای دیجیتال است.
برای محافظت از سرمایه گذاران، ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) در کره جنوبی اکنون موظف هستند مسئولیت سپرده‌های کاربران را بر عهده بگیرند و بیمه ارائه دهند. چنین اقداماتی برای اطمینان از محافظت کاربر در برابر هک، خرابی رایانه و سایر خطرات ضروری است.
بر اساس گزارش SBS Biz، نقض قوانین جدید مشمول مجازات حبس معین حداقل یک سال یا جریمه های عمده است. به عنوان مثال، کمیسیون خدمات مالی می تواند جریمه ای معادل دو برابر آن برای سود حاصل از تجارت ناعادلانه اعمال کند.
این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که دو کوان، بنیان‌گذار ترا، به دلیل استفاده از پاسپورت جعلی، توسط دادگاهی در مونته‌نگرو به چهار ماه زندان محکوم شد. مدیر اجرایی همچنین در کره جنوبی به اتهام نقض قانون بازار سرمایه این کشور با حکم بازداشت مواجه است.
دادستان‌های کره جنوبی اخیراً ادعا کردند که فروپاشی توکن‌های ترا بزرگترین پرونده کلاهبرداری مالی یا کلاهبرداری اوراق بهادار مالی است که تا کنون در این کشور اتفاق افتاده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.