تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
6
اجرای مصلحتی مصوبه هیات عالی نظارت

فراخوان های مجدد انتخابات در پستوی نامه ها ماند

  • کد خبر : 822
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
فراخوان های مجدد انتخابات در پستوی  نامه ها ماند
علی رغم تاکید ماده 28 اصلاحی آیین نامه اجرایی انتخابات برای فراخوان مجدد برای برخی اتحادیه ها به دلیل درپیش بودن انتخابات هیات رئیسه تلاش ها برای تاخیر در اجرای فراخوان معنی دار و جای سوال است. این میان هیات عالی نظارت وسامانه ساران هم سکوت اختیار کردند.

براساس اصلاحیه آیین نامه اجرایی انتخابات اتحادیه های صنفی ان دسته از اتحادیه هایی که در مرحله فراخوان وقبل از اینکه تایید صلاحیت شوند تعداد اعضای داوطلب در دومرحله اول ودوم به حدنصاب نرسید باید فراخوان مجدد از اول برای ان اتحادیه داده شود.
ماده ۲۸ اصلاحی ایین نامه اجرایی انتخابات اتحادیه های صنفی که در اذرماه سال ۱۴۰۰ ازسوی نمایندگان اعضای اصلی هیات عالی نظارت به تصویب رسید وازسوی قائم مقام وزیر صمت برای اجرا ابلاغ شد تاکید بر فراخوان مجدد قبل از فرایند تایید صلاحیت دارد.
متاسفانه علی رغم ابلاغ این مصوبه دربرخی کلان شهرها ووشهرستانها این موضوع به اشتباه دستاویزی برای فراخوان مجدد حتی بعد ازتایید صلاحیت از سوی کمیته تطبیق شرایط شده است .
همچنین انتخابات برخی اتحادیه ها به دلخواه رئیس اتاق کنسل وبه فراخوان مجدد رفت اما شاهدیم که به طور کاملا قانونی ووفق ماده ۲۸ اصلاحی اتحادیه های که در مرحله فراخوان در دونوبت به حدنصاب داوطلبان نرسید هم الان در گیرودار نامه نگاری ها مانده است ودبیرخانه هیات عالی نظارت اقدام قانونی را جواب نمی دهد وسامانه ساران را برای این موضوع بازنمی کند.
درست است که نامه های زیادی به دبیرخانه هیات عالی نظارت ازسوی کیمسیون های نظارت ارسال می شود ولی همه نامه ها که نیاز به پاسخگویی ندارند. درمیان نامه ها برخی برای اجرای قانون مجوز می خواهند وسامانه ساران باید برای آن اتحادیه باز شود. اما تاکنون اقدامی نشده است چرا؟
در خصوص نحوه فعالیت وهمکاری سامانه ساران مطالبی وجود دارد که طی روزهای آینده منتشر خواهیم کرد اما چرا در اجرای ماده ۲۸ اصلاحی آیین نامه اجرایی مصلحتی سامانه ساران کار می کند؟
بانگاهی به سامانه ساران در بخش لیست انتخابات اتحادیه آماده برگزاری نام برخی کلانشهرها بیش از دوسال است خبری وجود ندارد چرا؟ در همین بخش نگاهی به وضعیت تهران داشته باشیم می بینیم علی رغم اینکه انتخابات در تهران در حال برگزاری است ولی سه چهارتا اتحادیه بزرگ ودارای خدمات ویژه هنوز حتی فراخوان نوبت اول هم ندادند مثل اتحادیه پوشاک تهران؟ چرا این قبیل اتحادیه ها از برگزاری انتخابات مصون هستند ودرحالی که باید در آذرماه سال ۱۴۰۰ انتخاباتش برگزار می شد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.