تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
2
نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف در قائم‌شهر:

ضرورت نقش‌آفرینی اصناف و بازاریان در انتخابات

  • کد خبر : 4456
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
ضرورت نقش‌آفرینی اصناف و بازاریان در انتخابات

مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف به میزبانی اتاق اصناف قائمشهر و با حضور قاسم نوده فراهانی، نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل صمت مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار، روسای اتاق اصناف شهرستان‌های استان مازندران، روسای اتحادیه‌های صنفی ، رئیس سازمان صمت و بازاریان برگزار […]

مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف به میزبانی اتاق اصناف قائمشهر و با حضور قاسم نوده فراهانی، نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل صمت مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار، روسای اتاق اصناف شهرستان‌های استان مازندران، روسای اتحادیه‌های صنفی ، رئیس سازمان صمت و بازاریان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اخبار صنفی از پایگاه اطلاع‌‌رسانی اتاق اصناف ایران، در ابتدای این مراسم قاسم نوده‌فراهانی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام‌ صنفی گفت: پس از آنکه کلیات طرح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، برای انجام برخی از اصلاحات به شورای نگهبان ارسال شده که به زودی تایید و ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت همه اصناف و بازاریان در انتخابات پیش‌ رو تأکید کرد: بازار از گذشته تا به امروز نقش تأثیرگذاری در تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز کشور داشته است و لذا اصناف و بازاریان در برهه حساس کنونی نیز باید با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۵ تیر، کمک کنند تا فرد اصلح انتخاب شود.

نوده‌فراهانی همچنین در خصوص مقوله آموزش گفت: موضوع آموزش باید در اتاق‌های اصناف مدیریت شده و ارتقاء یابد. از طرفی هزینه آموزش نباید در همه استان‌ها به صورت یکسان تعیین شود بلکه باید در هر استان با توجه به شرایط موجود، هزینه آموزشی متفاوت باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شده است تا پروانه فعالیت فروشگاه‌های بزرگ در هر استان در همان استان صادر شود؛ مضاف بر اینکه بحث نظارت بر این فروشگاه‌ها به اتاق‌های اصناف هر استان واگذار شده است.

نقش کمرنگ اصناف در تصمیمات دولت

در ادامه این مراسم، کیومرث قلی‌زاده، رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر با تبریک روز ملی اصناف به تمامی فعالان جامعه صنفی گفت: اهمیت این روز تنها معطوف به واژه اصناف نیست، بلکه مفاهیم متعددی را در دل خود جای داده است.

به گفته وی برای داشتن یک اقتصاد پویا اصناف می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند و لذا دولت باید برای تحقق این هدف بیش از پیش اصناف را مورد حمایت و توجه قرار داده و نگاه ویژه‌ایی به اصناف داشته باشد.

قلی‌زاده تأکید کرد: مشورت با اصناف به دولت کمک می‌کند تا برای رسیدن به رشد اقتصادی، مسیر کوتاه‌تری را طی کند.

وی به رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه این فروشگاه‌ها نه تنها نقش تأثیرگذار در چرخه اقتصادی شهرهای کوچک ندارند، بلکه موجب ایجاد رکود و ورشکستگی واحدهای صنفی در این شهرستان‌ها می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر همچنین موضوع مالیات را یکی از چالش‌های بزرگ اصناف و بازاریان دانست و بر ضرورت بازنگری در نظام مالیات‌ستانی برای تحقق عدالت مالیاتی تأکید کرد.

قلی‌زاده در پایان یادآور شد: آموزش، یکی از منابع درآمدی مهم اتاق‌های اصناف‌ها است در حالی که تصمیم‌گیری‌های اخیر در این زمینه حکایت از تصدی‌گری دولت در این حوزه دارد که امید است با تصمیم‌گیری‌‌ها و سیاست‌گذاری‌های درست، حقوق حقه اتاق‌های اصناف رعایت شود.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از سوی رئیس و اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف قائم‌شهر، از قاسم نوده‌فراهانی، نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران به عنوان پیشکسوت اصناف کشور، به پاس نیم قرن فعالیت صنفی تقدیر و تشکر شد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.