تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3
مهمتر و اثرگذار تر از حرف طلایی

تغییر زبان گفتگوی اصناف با تصمیم سازان

  • کد خبر : 4049
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
تغییر زبان گفتگوی اصناف با تصمیم سازان

اخبار صنفی، انتشار مطلبی تحت عنوان( عملکرد طلایی رئیس اتاق اصناف ایران ونقش موثر منتقدان) ، بازخورد های متفاوتی داشت. اینکه متصدیان واحدهای صنفی در چرخه شبکه اجتماعی به بیداری حداقلی رسیده است نشان از توسعه شکل گیری روابط اجتماعی در اصناف دارد. در این خصوص به طور مفصل خواهیم نوشت. اما خیلی از دوستان […]

اخبار صنفی، انتشار مطلبی تحت عنوان( عملکرد طلایی رئیس اتاق اصناف ایران ونقش موثر منتقدان) ، بازخورد های متفاوتی داشت.
اینکه متصدیان واحدهای صنفی در چرخه شبکه اجتماعی به بیداری حداقلی رسیده است نشان از توسعه شکل گیری روابط اجتماعی در اصناف دارد. در این خصوص به طور مفصل خواهیم نوشت.
اما خیلی از دوستان که محبت کردند و نقد نسبت به آن نوشته داشتند خواستار بیان نمونه های طلایی شدند.
رییس اتاق اصناف ایران باید دارای سیاست و کیاست لازم در نحوه تعامل با نهادهای تصمیم ساز باشد تا بتواند با تغییر تاکتیک رابطه و بیان ضوابط خواسته اصناف را عملیاتی کند.
رییس اتاق اصناف ایران به طور قطع و یقین به ریز مشکلات تقریبا ۹۰ درصد رسته های صنفی آگاه است پس باید این مشکلات را با پیوند سیاست های اجرایی کشور به گونه ای بیان کند که گره از مشکلی باز شود وگرنه کل مدیران صنفی بلدند مشکل را نام ببرند.
در این دوره از ریاست اتاق اصناف ایران شاهد تغییر تاکتیک گفتگو با تصمیم سازان وتصمیم گیران برای اصناف در خارج از چرخه مدیران صنفی با کمک هیات رییسه و مشاور راهبردی هستیم.
گاهی اوقات موضوعاتی وجود دارد که رئیس اتاق اصناف ایران به طور کامل با آن مخالف است اما چون خواست واراده مدیران صنفی کشور است پیگیری کرده وتا نیمه راه به سرانجام رسانده است وتلاشش ادامه دارد.
در خصوص تغییر تاکتیک گفتگو هم بگذارید یک مثال بزنم.
از زمانی که سامانه نوین اصناف آمد مدیران صنفی و مدیران اجرایی زحمتکش در سراسر کشور ایرادات را گفتند ولی می دیدند سامانه نوین اصناف راه خودش را می رود کما اینکه همین الان هم ایراداتی دارد که باید رفع شود ومی شود.
اصلا کاری به این ندارم که فعالیت سامانه قانونی است یا غیر قانونی چون اثبات آن بر عهده کارشناسان حقوقی وحقوق دانان است.
اما به خوبی میدانم که اگر در همان روز اول تاکتیک گفتگو تغییر می‌کرد مشکلات سامانه نوین اصناف الان کمتر از این هم بود.
یکی از زیرکانه ترین اقدامات طلایی مجتبی صفایی جوان درکسوت ریاست اتاق اصناف ایران این بود که در گفتگو با مدیران تصمیم ساز وتصمیم گیر سامانه نوین اصناف تغییر تاکتیک گفتگو داد به گونه ای که در حال حاضر هر هفته، صبح یکی از روزها به طور ثابت، با حضور همین تصمیم سازان وتصمیم گیران سامانه نوین اصناف، در اتاق اصناف ایران با حضور رئیس و هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران جلسات ثابتی برای ‌شناسایی ایرادات ورفع آن شروع شده است که یکی ازاثراتش را هفته قبل اعلام شد.
تغییر تاکتیک تعامل و گفتگوی رئیس وهیات رییسه اتاق اصناف ایران به دیگر نهادهایی تصمیم گیر هم در همین مدت چهارماهه مشهود است.
این مهم از یک سو به کیاست وهوش رئیس اتاق اصناف ایران ربط دارد که از بطن انتقادات منصفانه منتقدان در اصناف احصا وبدان عمل شد.
اگر این یک عملکرد طلایی نیست پس چیست؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.