تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5
اخطار صریح مدیرکل صمت استان تهران به فرماندار ورامین برای اجرای فوری قانون نظام صنفی

تبعیت فرماندار و اداره صمت از قانون نظام صنفی؟

  • کد خبر : 4370
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
تبعیت فرماندار و اداره صمت از قانون نظام صنفی؟

اخبار صنفی،در یکی از عجیب ترین اتفاقات در ادارات صمت و اتاق اصناف کشور، شاهدیم که اتاق اصناف ورامین علیرغم هشدارها و مکاتبات مسئولان ناظر استانی و ملی مبنی بر غیرقانونی بودن، ماههاست به صورت سرپرستی اداره می شود و از برگزاری انتخابات در این شهر خبری نیست. 🔹 این در حالی است که در […]

اخبار صنفی،در یکی از عجیب ترین اتفاقات در ادارات صمت و اتاق اصناف کشور، شاهدیم که اتاق اصناف ورامین علیرغم هشدارها و مکاتبات مسئولان ناظر استانی و ملی مبنی بر غیرقانونی بودن، ماههاست به صورت سرپرستی اداره می شود و از برگزاری انتخابات در این شهر خبری نیست.

🔹 این در حالی است که در آیین نامه اجرایی ماده ۳۶ انتصاب سرپرست دارای شرایط زمانی محدود می‌باشد.

🔹 چند ماه قبل بود که رییس و نایب رییس اتاق اصناف ورامین با اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسقاط شرایط شدند و دو عضو دیگر همراه با انتصابی ها وارد هیات رییسه شدند.

🔹 در همان زمان بود که مدیرکل صمت استان تهران نامه ای به اداره صمت شهرستان زد تا فورا آیین نامه اجرایی ماده ۳۶ قانون نظام صنفی را اجرا کند.

🔹 اما بیش از چهار ماه است که رئیس اداره صمت ورامین علی رغم نص قانون و مقررات صنفی، برای اتاق اصناف هیات سرپرستی معرفی نموده و تمام نامه های دبیرخانه هیات عالی نظارت و سازمان صمت استان تهران را نادیده گرفته است.

🔹 سیجانی مدیرکل صمت استان تهران این بار طی نامه ای صریح به فرماندار ورامین خواستار اجرای فوری قانون نظام صنفی برای اتاق اصناف این شهرستان مهم استان تهران شده است.

🔹 این در حالی است که تمام مکاتبات توسط سرپرستی امضا می‌شود که از نظر قانون و رییس کمیسیون استان، غیرقانونی قلمداد می شود و ارسال نامه مدیرکل به فرماندار نشان از حمایت فرماندار می باشد.

🔹 گفتنی است که سرپرست مدنظر اتاق اصناف ورامین در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی از یک فرد خاص به صورت آشکار حمایت کرد که بعد از انتخاب شدن این فرد، شورای نگهبان وی را رد صلاحیت نمود.
در مرحله دوم نیز مجددا سرپرست مورد نظر اتاق اصناف ورامین با چراغ سبز برخی مسؤلین از فرد دیگری آشکارا حمایت می‌نماید

🔹 به واقع چرا مجموعه های نظارتی و مجموعه تخلفات اداری که پرونده رئیس اداره در آنجا تشکیل شده، اقدام فوری انجام نمی‌دهند؟
چرا مسؤلین استان و حتی وزارت کشور و صمت جلوی اقدامات غیرقانونی مسؤلین ذیربط را نمی‌گیرند؟

🔹 *آیا نامه امروز مدیرکل صمت استان تهران که این دفعه با عنوان فرماندار صادر شده به سرنوشت سایر نامه های دچار خواهد شد؟*

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.