تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
7
حضور وزیر کشور در اجلاس اتاق اصناف تهران

تاریخی ترین اجلاس اتاق اصناف در کشور

  • کد خبر : 2004
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
تاریخی ترین اجلاس اتاق اصناف در کشور

بعد از گذشت بیش از چهار سال وچندماه بالاخره در اتاق اصناف تهران یک اجلاس کاربردی وموثر با حضور وزیر کشور وعالی ترین مقامات کشوری واستانی برگزارشد که بسیار هم موثر وکاربردی بود. گزارش خبرنگار مالی چی پرس از اجلاس اتاق اصناف تهران حاکیست اوج خردجمعی در بین اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران به […]

بعد از گذشت بیش از چهار سال وچندماه بالاخره در اتاق اصناف تهران یک اجلاس کاربردی وموثر با حضور وزیر کشور وعالی ترین مقامات کشوری واستانی برگزارشد که بسیار هم موثر وکاربردی بود.
گزارش خبرنگار مالی چی پرس از اجلاس اتاق اصناف تهران حاکیست اوج خردجمعی در بین اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران به وضوح قابل مشاهده و ملموس بود.
خردجمعی خواست و اراده دکتر علی توسطی بود و هست که بعد از اینکه رییس اتاق اصناف تهران شد آن را سرلوحه کارش در مدیریت اتاق اصناف تهران قرارداد.
همراهی و همکاری اعضای هیات رییسه با رییس اتاق اصناف تهران موجب شد تا روز گذشته شاهد باشیم که برای اولین در طول تاریخ اصناف در حضور مقام عالی وزارت کشور شاهد بودیم که رییس اتاق اصناف تهران برای نخستین بار عالمانه و هوشمندانه فقط در حیطه وظایف وزیر کشور درخواست های برای ارتقاء جایگاه اصناف کشور درخواست کرد.
دکتر وحیدی وزیر کشور بعد از سخنان دکتر علی توسطی رییس اتاق اصناف تهران درخواست هایش را برای اجرا به معاون عمرانی وزارت کشور که در جلسه حاضر بود برای اجرا ارجاع داد و گزارش اجرایی آن را هم خواست.
علی توسطی خواستار حضور روسای اتاق اصناف سراسر کشور در شورای اداری فرمانداری ها با حق رای وحضور با حق رای در استانداری های کشور شد. رییس اتاق اصناف از وزیرکشور خواستار رفع مشکلات کارشناسی شده اتاق اصناف سراسر کشور در حوزه همکاری با شهرداری شد.
رییس اتاق اصناف تهران که مدیریت جلسه را داشت برای سه عضو هیات رییسه زمان تعیین کرد وهریک نیز به خوبی سخنانی در خصوص مشکلات اصناف در حوزه وزارت کشور بیان کردند.
دکتر توسطی در ادامه با رویکرد بررسی مشکلات سامانه جدید اصناف وصدور پروانه کسب فرصت سخنرانی را حسین مصطفی زاده رییس اتحادیه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی داد.
مصطفی‌زاده با نگاه ویژه با تبعات امنیتی صدور پروانه کسب ازطریق سامانه نوین اصناف گفت: تمام افراد حاضر در این اجلاس روسای اتحادیه های صنفی هستند که به اعتبار رای اعضا اینجا نشسته اند. روسای اتحادیه‌های صنفی به خاطر خدماتی که از اتحادیه می گیرند در هر زمانی که لازم باشد به درخواست اتحادیه اقداماتی می کنند. وقتی دیگر هیچ خدماتی نگیرند بازار از کنترل اتحادیه‌های صنفی خارج می شود. در چنین شرایطی چگونه می تواند از اتحادیه ورییس اتحادیه انتظار داشته باشید تا کمک حال دولت باشد
مصطفی زاده تصریح کرد: با این شیوه صدور پروانه کسب اتحادیه ها دیگر معنا ندارد وسیله شکایت هاست که باید در قوه قضاییه رسیدگی شود. قوه قضاییه ای که پروانه کسب را با امضا زنده قبول دارد با پروانه های کسی پرینتی در مواقع شکایت روبرو است که امکان جعلش بسیار زیاد است.
در ادامه امان رییس اتاق اصناف دماوند صحبت کرد. دماوند شهری است که این سامانه به عنوان آزمایشی در آنجا اجرایی شد امان با اشاره به نامه های که در زمینه مشکلات بی شمار این سمانه دارد گفت: درجریان اجرای آزمایشی پی بردیم وزارت اقتصاد و دارایی به هیچ وجه به نظرات کارشناسی اصناف هیچ توجه ای ندارد وفقط نظرات وزارت اقتصاد و دارایی در این طرح اعمال شده است.
البته نظر کارشناسی آقای امان رییس اتاق اصناف دماوند در خبری جداگانه مطرح خواهدشد.
اجلاس اتاق اصناف تهران با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و در حضور رییس واعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران برگزارشد. در این اجلاس به هیچ وجه مشکلات فقط تهران مطرح نگردید و هرآنچه بیان شد با نگاه ملی از زبان روسای اتحادیه های صنفی به گوش وزیر کشور رسانده شد.
اجلاس اتاق اصناف تهران نشان داد که با خرد جمعی می توان برای اصناف گام‌اجرایی برداشت‌.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.