تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
8
رئیس اتاق اصناف ارومیه در گفت وگو با مالیچی پرس:

اصناف شهرستان بیشتراز تهران مالیات می دهند؛پیشنهاد جدید برای اصلاح قانون نظام صنفی

  • کد خبر : 1120
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
اصناف شهرستان بیشتراز تهران مالیات می دهند؛پیشنهاد جدید برای اصلاح قانون نظام صنفی

اصغر طاهری پور رئیس اتاق اصناف شهرستان ارومیه رئیس اتحادیه ظروف و بلور فروشان شهر ارومیه است چهار دوره رئیس عضو هیئت مدیره اتحادیه بود که سه دوره است با رای اعضا رئیس انتخاب شده است. در حال حاضر عضو اتاق اصناف ارومیه و رئیس اتاق اصناف ارومیه می باشد وی درگفت و گویی با […]

اصغر طاهری پور رئیس اتاق اصناف شهرستان ارومیه رئیس اتحادیه ظروف و بلور فروشان شهر ارومیه است چهار دوره رئیس عضو هیئت مدیره اتحادیه بود که سه دوره است با رای اعضا رئیس انتخاب شده است. در حال حاضر عضو اتاق اصناف ارومیه و رئیس اتاق اصناف ارومیه می باشد
وی درگفت و گویی با خبرنگار “مالی چی پرسگ گفت: در شهر ارومیه ۳۸ اتحادیه داریم که در حال حاضر تنها عده محدودی می توانند در انتخابات شرکت کنند و بقیه در طول ۶ ماه آینده باید انتخابات داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف ارومیه با استقبال از اجرای تبصره ۱ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی تصریح کرد: این قانون مزایا و معایبی دارد که یکی از معایب آن این است که پیشکسوتان در این قانون نادیده گرفته شدند و باید از عضویت در هیئت مدیره بیرون باشند.
وی در این خصوص پیشنهاد کرد: بهتر است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، دولت ، وزارت صمت و حتی مسئولان اتاق اصناف ایران یک بار به این موضوع توجه کنند که پیشکسوتان تجربه ای که به دست آوردند با پول حاصل از کار و تلاش کاسبان و مردم و اصناف کشور به است.
تطاهری پور طی پیشنهادی گفت: به نظر من بهترین خدمتی که به اصناف میشود کرد این است که نمایندگان مجلس انقلابی مصوب کنند که هر کسی که بخواهد می تواند بدون محدودیت عضو هیئت مدیره اتحادیه باشد اما در طول دورانی که عضو هیئت مدیره انتخاب می شود فقط دو دوره متوالی رئیس اتحادیه باشد و در بقیه سالها فقط عضو بماند.
وی گفت: بهترین خصوصیات و مزیت این پیشنهاد این است که با تجربه ها و پیشکسوتان در کنار افرادی با تفکر جوان می آیند برای اتحادیه برنامه‌ریزی کرده و کارهای جدیدی انجام میدهند.
موضوع دیگری که رئیس اتاق اصناف ارومیه را به چالش کشید پرداخت مالیات بوده است وگفت: چرا باید اصناف شهرستان ها بیشتراز اصناف تهران مالیات بپردازند.مسئولان اتاق اصناف چرا شهرستانهارا از تهران وکلان شهرها جدانمی کنند؟
وی با ذکر نمونه گفت:شاید کاسب بازار تهران در ماه به فرض مثال یک میلیارد تومان گو در سال ۱۰ میلیارد تومان حداقل گردش مالی داشته باشد وتنها ممکن است یک تا ۴ میلیون تومان مالیات بپردازد اما در شهرستان ارومیه شهرک های صنعتی ندارد واحد صنف جور نداشتن صنعت را بکشد و همین کاسب خرده فروش مواد غذایی که گردش مالی حداکثر شاید سالی به یک میلیارد نرسد ماهی در نهایت باید ۵۰ میلیون تومان مالیات بپردازد .
طاهری پور در خصوص رفتن یک رئیس اتحادیه به اتحادیه دیگر برای ماندن بر صندلی ریاست گفت: بنده در مورد خودم می‌توانم بگویم که کسرشان می دانم که به اتحادیه دیگر رفته رئیس اتحادیه دیگرشوم. من تا جایی که توان دارم وقانون اجازه می دهد برای اعضای اتحادیه و تمام اصناف در قالب اتاق اصناف خدمت خواهم کرد وقتی هم قانون من را نخواهد هیچ ابایی ندارم و صندلی به فرد دیگری تحویل داده ومی روم.
وی با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در طول چهار سال گذشته گفت: بارها از آنها مطالبه‌گری کردم تا گزارش عملکرد بدهند اما آنها چون عملکرد مناسب نداشتند نتوانستند چیزی وبگویند به همین دلیل در چهار سال گذشته اصناف ایران عقب گرد داشته است.
رئیس اتاق اصناف ارومیه در پایان خطاب به همکاران سراسر کشور که در آینده برای هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران کاندید شده و عضو پارلمان بخش خصوصی هستند گفت: توشیه من از رای دهندگان به هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران این است که در انتخاب شان حتما دقت کنند و اشتباهی که در انتخاب دور دوم هیات رئیسه ایران مرتکب شدیم را انجام ندهید تا آینده اصناف بشترازاین به خطر نیفتد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.