تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
7
درخواست رئیس اتاق اصناف اصفهان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه

یاهمه یا هیچکس /تبعیض از سوی خانه ملت در حق اصناف روا نیست

  • کد خبر : 3218
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
یاهمه یا هیچکس /تبعیض از سوی خانه ملت در حق اصناف روا نیست

پایکاه خبری اخبار صنفی /رئیس اتاق اصناف اصفهان ضمن قدردانی از افرادی که با اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و قانون نظام صنفی صندلی ریاست اتحادیه و اتاق اصناف را تحویل دادند و رفتند، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد اجازه بدهند عدالت در اجرای قانون نظام صنفی از سوی وزارت صمت […]

پایکاه خبری اخبار صنفی /رئیس اتاق اصناف اصفهان ضمن قدردانی از افرادی که با اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و قانون نظام صنفی صندلی ریاست اتحادیه و اتاق اصناف را تحویل دادند و رفتند، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد اجازه بدهند عدالت در اجرای قانون نظام صنفی از سوی وزارت صمت برای همه اجرا شود.

محمد نمکی زاده رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار اخبار صنفی در خصوص تاثیرات اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی گفت: به نظرم چرخش مدیران در سازمانهای مردم نهاد موجب رشد و پویایی آن می شود اینکه یک مدیر برای مدتی بیش از ۱۲ سال در یک سازمان بماند، آن سازمان یا تشکل هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

شما اگر می بینید یک فرد در شرکت خصوصی دهها سال تصمیم گیر می ماند، امکان ندارد در طول همه سالها با یک برنامه ای که آمد با همان برنامه تا آخر کار کند زیرا شکستش حتمی است.

حالا در اتحادیه و اتاق اصناف هم شرایط هیچ فرقی با جاهای دیگر ندارد و آنچه که گفته می شود سخن کسانی است که با صندلی اتحادیه و اتاق دنبال اهداف خاصی شاید هستند وگرنه کسی که سالها عضو هیات رئیسه بود چه چیزی دارد که دبیر اتاق می شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: من از نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی خواهشی دارم.
لطفا بگذارید عدالت در اجرای قانون نظام صنفی از سوی وزارت صمت و دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف همانطور که برای ۴۶۰۰ اتحادیه اجرا شد برای همه حتی اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اجرا شود.

چرا باید مثلا ۳۰۰ رئیس اتاق اصناف و اتحادیه در کشور استثنا شوند، چرا مجلس شورای اسلامی پیگیر اجرای عدالت در اجرای قانون نظام صنفی نیست؟
رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: یا باید قانون نظام صنفی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای همه روسای اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی در کشور اجرا شود و با اصلاح فوری آیین نامه اجرایی انتخابات هر کسی بدون اعتبار نامه در سمت ریاست اتحادیه و عضو هیات مدیره است صندلی را ترک کند و یا اینکه همه آنهایی که با اجرای رای دیوان عدالت اداری از اصناف رفتند، بر گردند.

نمکی زاده تصریح کرد: اصناف اصفهان این تبعیض آشکار در اصناف کشور را قبول ندارند و اگر قرار است قانون نظام صنفی برای ۳۰۰ نفر اجرا نشود ما خواستار بازگشت آقای جهانگیری با سمت ریاست اتحادیه و اتاق اصناف اصفهان هستیم.
با اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و قانون نظام صنفی اصناف از خدمات مدیران صنفی با تجربه ارزشمندی محروم شد اما افرادی که تا دیروز مدافع اجرای قانون نظام صنفی بودند، الان از هر روشی برای بیشتر ماندن، دارند نهایت بهره را می برند.

نمکی زاده در پایان با قدردانی از مدیران صنفی که بدون مقاومت صندلی ریاست اتاق و اتحادیه را ترک کردند، گفت: به اتفاق آن دسته از مدیران صنفی که بدون توجه به صندلی ریاست اتحادیه و اتاق اصناف دلسوز اصناف ایران هستند و بدون داشتن هیچ سمت و عنوانی در هیات رئیسه کمیسیون های اتاق اصناف ایران در حال شکل دادن فعالیت های جهت تسهیل مشکلات اصناف هستیم، صندلی و عناوین بماند برای کسانی که در دیدارها با مسوولان فقط به فکر حفظ صندلی ریاست هستند و با این طرز رفتار موجب تغییر نگاه مسوولان به اصناف شدند، سالها باید بدویم تا شان اصناف را پس بگیریم.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.