تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
15
آیا از چشم ناظران آزاد می توان پنهان شد؟

پنهان شدن اتحادیه پوشاک تهران پشت هیاهوی انتخابات اتاق‌ اصناف؛تبعیض ممنوع

  • کد خبر : 1180
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۸
پنهان شدن اتحادیه پوشاک تهران پشت هیاهوی انتخابات اتاق‌ اصناف؛تبعیض ممنوع

هیاهوی روسای اتحادیه‌های صنفی که عضو هیات رییسه اتاق اصناف در کشور هستند برای رایزنی با قوه قضاییه و قوه مقننه و قوه مجریه جهت استمرار نشستن بر روی صندلی ریاست باعث شده است تا ماهها از انتخابات اتحادیه پوشاک تهران بگذرد، اما خبری از فراخوان انتخابات نشود! چرا؟ آذرماه سال قبل اعتبارنامه اعضای هیات […]

هیاهوی روسای اتحادیه‌های صنفی که عضو هیات رییسه اتاق اصناف در کشور هستند برای رایزنی با قوه قضاییه و قوه مقننه و قوه مجریه جهت استمرار نشستن بر روی صندلی ریاست باعث شده است تا ماهها از انتخابات اتحادیه پوشاک تهران بگذرد، اما خبری از فراخوان انتخابات نشود! چرا؟

آذرماه سال قبل اعتبارنامه اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک تهران به پایان رسید، اما کمیسیون نظارت بر اصناف تهران تا الان از اجرای فراخوان و برگزاری انتخابات این اتحادیه خودداری کرده است.

به نظر می رسد کمیسیون نظارت بر اصناف تهران تمایلی به برگزاری انتخابات این اتحادیه ندارد و حتی در یک مقطع اتحادیه تولیدی خیاطان را در اتحادیه پوشاک ادغام کرد که با مداخله هیات عالی نظارت بر اصناف باطل شد. این ادغام با نامه ای از شورای عفاف و حجاب با پاراف یکی از معاونین حوزه بازرگانی وزارت صمت انجام شد، اما کسی حاضر نیست این نامه را رسانه ای کند چرا؟ آیا پشت این نامه موضوعی نهفته است؟

البته رییس اتحادیه پوشاک که ده ماه علی رغم منقضی شدن اعتبارنامه، بر مسند ریاست بزرگترین اتحادیه است در گفتگو با خبرنگار مالی چی پرس اذعان داشت که وی طرح مدیریت واحد پوشاک را ارائه کرد، اما آیا تعویق ده ماهه انتخابات اتحادیه پوشاک به این مربوط می شود؟

مدیریت واحد اتحادیه‌های صنفی امری است بسیار پسندیده اما چرا در این برهه از زمان که همگی مشمول تبصره یک ماده ٢٢قانون نظام صنفی شدند باید اجرا شود.

پیشنهاد مشخص این است که ابتدا انتخابات همه اتحادیه‌های صنفی مرتبط با پوشاک را وفق تبصره یک ماده ٢٢قانون نظام صنفی برگزار کنید، سپس نسبت به ادغام تمام اتحادیه‌های صنفی مرتبط با پوشاک و مدیریت واحد اقدام گردد.

چرا باید ماهها مرحله دوم انتخابات اتحادیه پیراهن دوزان تهران برگزار نشود؟ چرا باید انتخابات اتحادیه خیاطان در روزهای کرونایی برگزار شود تا هرگز در تمام مراحل به حد نصاب نرسد؟

درخواست عاجل جمعی از فعالان صنفی پوشاک به کمیسیون نظارت استان و اصل نودم مجلس شورا

جمعی از فعالان صنفی اتحادیه پوشاک تهران طی نامه ای به کمیسیون نظارت بر اصناف تهران و همچنین نهادهای نظارتی عضو کمیسیون نظارت بر اصناف ازاینکه دست های پنهان احتمالی مدام فراخوان وبرگزاری انتخابات این اتحادیه را به بعد نامعلوم موکول می کنند تقاضای رسیدگی فوری داشته خواستار هرچه سریعتر انتخابات شدند.
اما به چه دلیل کمیسیون نظارت بر اصناف تهران نسبت به برگزاری انتخابات اتحادیه پوشاک تهران چشم پوشی می کند؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.