تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
5
آزمون بزرگ وزارت صمت و دبیرخانه هیات عالی نظارت

نقض قانون در انتخابات داخلی اتاق اصناف ایران

  • کد خبر : 2518
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
نقض قانون در  انتخابات داخلی اتاق اصناف ایران

اخبار صنفی – با توجه به محدود کردن حضور نماینده وزارت صمت در دور هفتم هیات رییسه اتاق اصناف ایران در مصوبه هیات عالی نظارت بر اصناف و ابلاغیه وزیر صمت آیا حضور نماینده دور هفتم نماینده وزیربدون حکم جدید در جلسه تعیین سمت قانونی است؟ مطابق اخبار رسیده به خبرنگار اخبار صنفی، در حکم […]

اخبار صنفی – با توجه به محدود کردن حضور نماینده وزارت صمت در دور هفتم هیات رییسه اتاق اصناف ایران در مصوبه هیات عالی نظارت بر اصناف و ابلاغیه وزیر صمت آیا حضور نماینده دور هفتم نماینده وزیربدون حکم جدید در جلسه تعیین سمت قانونی است؟

مطابق اخبار رسیده به خبرنگار اخبار صنفی، در حکم انتصاب قاسم نوده فراهانی به عنوان نماینده وزارت صمت در دوره فعلی (هفتم) به صراحت وشفاف ذکر شده که تا پایان آن دوره هفتم به عنوان نماینده وزیر صمت منصوب می‌شوید، این در حالیست که هیچگونه حکم تصدی جدیدی تاکنون در سامانه اتوماسیون دبیرخانه و وزارت صمت برای قاسم نوده فراهانی در تاریخ قبل از انتخابات داخلی صادر نشده است و در صورت صحت این خبر، انتخابات داخلی مخدوش می‌باشد.

لازم به ذکر است نوده فراهانی این موضوع را در جلسه انتخابات داخلی عنوان و جداگانه نیز مکتوب اعلام نموه است .
با توجه به اینکه عده ای که تحلیل دارند که ابراهیم درستی نیز همینگونه بوده است باید گفته شود نتایج تحقیقات نشان داده است که سرپرست یا وزیرصمت جدیدی که می آمد با حضور ابراهیم درستی موافقت می کرد این درحالی است که ابراهیم درستی حکمش محدود به یک دوره نبود.
حالا این سوال مطرح است وقتی فردی عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران یا شهری است وقتی انتخابات شد ورای نیاورد می تواند به صرف اینکه اعتبارنامه دور هفتم دارد و مسولیت نگفت برو در دور جدید هیات رییسه اتاق اصناف بماند؟
اجرای قانون نظام صنفی می گوید که نماینده جدید وزیرصمت باید مصوبه هیات عالی نظارت بر اصناف را داشته باشد در حالی که دوره های قبل حتی اگر غیرقانونی بود مصوبه دست گردان در هیات عالی نظارت بر اصناف اخذ می شد در حالی که برای نماینده جدید دور هشتم وزیرصمت جنین مصوبه ای موجود نیست.
وزارت صمت و هیات عالی نظارت بر اصناف که صیانت از قانون نظام صنفی را بر عهده دارند باید برای اجرای قانون نظام صنفی از این آزمون مهم مردی موفق بیرون بیایند.
ضمن اینکه کمیته بررسی صلاحیت هیات رییسه اتاق اصناف ایران در پاسخ به استعلام دیوان عدالت اداری برای یک شکایت باید تاپایان هفته بعد یک تصمیم مهم وبسبار تاثیرگذار برای آینده اصناف بگیرد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.