تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
7
آیا در اصناف امضای طلایی وجوددارد؟(قسمت دوم)

نشست چندساعته صمیمانه قائم مقام وزیر صمت با رئیس ومشاور عالی اتاق اصناف ایران؛ خانه دوست کجاست؟

  • کد خبر : 847
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
نشست چندساعته صمیمانه قائم مقام وزیر صمت با رئیس ومشاور عالی اتاق اصناف ایران؛ خانه دوست کجاست؟
امروز در اولین روز هفته مردادماه رئیس و مشاور عالی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران دیداری چندساعته را مفتح قائم قمام وزیر صمت داشتند تا اورا مجاب کنند انتخابات اتاق اصناف در کشور را بنا به خواسته نایب رئیس اتاق اصناف ایران به تعویق اندازد. تمام نقشه های ازقبل طراحی شده برای ماندن مادام العمر هیا ت رئیسه اتاق اصناف ایران وروسای اتحادیه های کشور تاالان با جلسه صمیمانه مشاور اعظم با قائم مقام وزیر صمت عملیاتی شد چرا؟ پشت پرده این توافقات چیست؟

به نظر می رسد در وزار ت صمت انچه که به ان کمتر توجه می شود رهنمود ها و راهنمایی ها وارشادات مقام معظم رهبری است به همین منظور وقتی امروز دیدار چندساعته ای را مفتح قائم مقام وزیر صمت و تصمیم گیر اصلی برای اصناف کشور با ممبینی رئیس و امانت مشاور عالی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران داشته است تا در خصوص نامه نایب رئیس اتاق اصناف ایران برای تعویق شش ماهه انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف در کشور تصمیم بگیرند چند فراز از فرمایشات مقام معظم رهبری رابه قائم مقام وزیر صمت یادآوری کنیم تا بداند که منویات مقام معظم رهبری چیست؟
تزریق یاس وناامیدی به اصناف چرا وبه چه علت؟
حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیداری که چندی قبل با دانشجویان داشتند فرمودند: برخی با تحلیل های غلط می خواهند روح یأس و نا امیدی را در مردم تزریق کنند. از دشمن انتظاری نیست، اما متأسفانه در داخل هم برخی با بدبینی و تحلیل های ضعیف حرف هایی می زنند که می خواهند مردم را نا امید کنند یا نمی خواهند و عملاً این چنین می کنند. این اشتباه است مطلقاً یاس و نا امیدی در کشور ما معنایی ندارد، ملت ما قدرتمند و بزرگ هستند و توانایی های بسیاری داریم که از چشم دشمنان هم پوشیده نیست.

این ملت با این توانایی ها و بنیه قوی نمی توان مأیوس کرد. کسانی که تحلیل های بی مورد می کنند که آثار آن یأس آفرینی است، اشتباه می کنند.
رهبر معظم انقلاب «روحیه جوانی، احساس هویت اثرگذار ، انگیزه های ایمانی و آرمانی جریانهای دانشجویی و مطالبه گری آرمانها» را مایه امید به آینده خواندند و بر ضرورت «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» البته با توجه به ظرائف و لوازم آن تأکید و خاطرنشان کردند: باید با توجه به ظرفیتها و امکانات کشور، حرکت پرافتخار به سمت آرمانها را با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم.
ناخرسندی مقام معظم رهبری از مدیران دهه۹۰
مقام معظم رهبری البته اگر در این ۱۰ سال مسوولان با تولیدکنندگان همراهی بیشتری می‌کردند، آسیب‌‌ها کمتر و موفقیت‌‌ها بیشتر می‌شد.
رهبر معظم انقلاب البته آمارهای کلان اقتصادی دهه ۹۰ را حقا و انصافا ناخرسند‌کننده خواندند و با اشاره به آثار این‌گونه مسائل در زندگی مردم گفتند: آمار و میزان «رشد تولید ناخالص داخلی، تشکیل سرمایه در کشور، تورم، رشد نقدینگی، مسکن، تامین ماشین‌آلات و مسائل مشابه»، اصلا خرسند‌کننده نیست و ضربه به معیشت مردم که مدام از آن ابراز نگرانی می‌کنیم ریشه در همین مسائل و واقعیات دارد.

رئیس جمهور:مدیران ناکارآمد کنار گذاشته شوند

رئیس جمهور دریکی از سفرهای استانی اش با بیان اینکه راهبرد دشمن ایجاد احساس یاس است، تصریح کرد: امروز تمام کسانی که امید در جامعه ایجاد می‌کنند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند.
رئیس قوه مجریه متذکر شد: هر کسی با رفتار و اقدامش یاس و ناامیدی را در جامعه می‌اندازد، در راهبرد دشمن حرکت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان و دولتمردان باید تلاش کنند اما این تلاش و حرکت باید جهادی باشد، چراکه دشمن کمین کرده و پیشرفت ما را نمی‌خواهد ببیند.
رئیسی اظهار کرد: مدیرانی که از گذشته سرکار هستند در صورتی که ناکارآمدند باید هرچه سریع‌تر برکنار شوند.
وی بیان کرد: جوان و جوان‌گرایی اولویت دولت است که این امر را در معرفی وزرا نشان دادیم البته نمایندگان مجلس نظر بر تجربه داشتند.
رئیسی جمهور تصریح کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کردند و هیچ گاه در این زمینه ضرر نکردیم، البته جوانان باید از تجربه دیگران استفاده کنیم.

آقای مفتح کدام را اجرا می کنید؟
مفتح قائم مقام وزیر صمت از یک خانواده شناخته شده وانقلابی است. برادرش هم نماینده مجلس انقلابی است. اینکه تا الان چرا وبه چه علت نخواسته است منویات مقام معظم رهبری را در عمل در حوزه اصناف نشان دهد جای تعجب دارد.
ببینید مقام معظم رهبری بر روی حضور جوانان انقلابی در چرخه مدیران تاکید دارد. مقام معظم رهبری از عملکرد مدیران اقتصادی در دهه ۹۰ ابراز ناخرسندی فرمودند. اینکه مقام معظم رهبری برای ایجاد امیدواری در مردم تاکید کردند و از سوی دیگر رئیس جمهور هم برکناری مدیران ناکارآمد دراین دولت تاکید ودستور دادند نکات روشن است.
چرا مفتح قائم مقام وزیر صمت تاکنون اجازه نداده است روسای اتحادیه های صنفی و هیات رئیسه های اتاق اصناف در کشور وهیات رئیسه اتاق اصناف ایران تغییر کنند تا روح تازه و افکار جوان انقلابی و علمی به بدنه اصناف زودتر دمیده شود تا اقتصاد صنفی با حضور مدیران جدید جان تازه ای بگیرد علت چیست؟
چرا آقای مفتح هرچی اقای امانت مشاور عالی هیا ت رئیسه اتاق اصناف وبرخی روسای اتحادیه ها وحتی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران می خواهند را انجام می دهد؟

آقای مفتح توجه کن
روزی که گفتیم استفاده از قانون شرکت های تعاونی در اصناف کاملا غیرقانوین است شما نکته ای را گفتید که اجازه نوشتن ندارم. باشه قبول.
اما آقای مفتح خوب به روند کاری و نقشه های دقیق و حساب شده مشاور عالی و هیات رئیسه اتاق اصناف دقت کن.
ابتدا و قبل از هرچیز باید بگویم اگر اینها دلشان برای اصناف می سوزد و ادعا دارند که سامانه ایرانیان مقصر همه ناکامی ها در برگزاری انتخابات اتحادیه ای صنفی است به این سوالات پاسخ علنی ورسانه ای داده شود.
از ابتدای سال ۱۴۰۰تا دی ماه همان سال چه تعداد کارت الکترونیکی پروانه کسب صادر شده است و بابت هرکدام چقدر پول از مردم گرفته شده است؟ چرا در دوسال گذشته اصلا به فکر سامانه ایرانیان اصناف نبودند وبه نقطه نظرات مدیران اجرایی زحمتکش اصلا توجه نمی کردند وحالا که انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف در کشور نزدیک است هریک از اعضای هیات رئیسه به نوبت درخواست تعویق انتخابات دارند؟
اگر هرگونه نقصی بود چرا همان خردادماه اعلام نکردند؟چرا هریک از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ومراکز استانها هنگام نزدیک شدن به انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف بلافاصله فیلشان یاد هندوستان وجنوب شرق آسیا کرده و نامه می نویسند تا چند ماهی بیشتر از خدمات اتاق اصناف بهره ببرند؟ از خودتان تابحال پرسدید که اینها ازچه چیزی هراس دارند که به هرنحو ماندن وتحقیر اصناف در نزد افکار عمومی را بر ماندنشان ترجیح می دهند؟
آقای مفتح
افکار عمومی این تصمیم گیری مطابق با خواست مشاور عالی و هیا ت رئیسه اتاق اصناف ایران را به حضور برادر ارجمندبه عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی شاید ربط دهند. آقای مفتح آیا از نقش موثر امانت مشاور عالی هیات رئیسه در انتخابات سرکتی که سامانه ساران را راه اندازی کرد اطلاع دقیق دارید؟ حالا چطور شد همین الان که انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف نزدیک شد اشکالات سامانه ساران وسامانه ایراینان را یادشان امد؟ تالان کجا بودند؟
آقای مفتح
اینها هرچی خواستند شما در هیات عالی نظارت بر سازمان های های صنفی با همکاری مشاور عالی هیا ت رئیسه اتاق اصناف ایران مصوبه کردید وتحویلشان دادید. نقد این عملکرتان به موقع انجام می شود. ولی حالا می بینید که همان مصوبات دستاویزی برای برگزار نکردن انتخابات اتحادیه ها وانتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف شد ه است.
آیا بازهم درپی نشست امروزتان می خواهید انتخابات را به خواست و اراده مشاور عالی و رئیس اتاق اصناف ایران به تعویق انداخته و یاس و ناامیدی رابه جامعه صنفی تزریق کنید ومانع کناررفتن میدران ناکارآمدی شوید که موجبات ناخرسندی مقام معظم رهبری در دهه ۹۰ بودند؟
هرگونه تاخیر در انتخابات هیا ت رییسه اتاق اصناف در کشور درادامه انتظار دارید افکار عمومی چه بخواند خودتان باشید کسی که اینگونه عمل می کند چه نگاهی دارید. برای مردمی که به ویترین اقتصادی کشور نگاه می کنند ارزش قایل شوید.
این مطلب بازهم ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.