تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
8

معمای تعیین سمت در هیات رئیسه اتاق اصناف ‌‌‌‌‌؛ نگاه‌ها به تصمیم کارشناسان دبیرخانه

  • کد خبر : 3668
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
معمای تعیین سمت در هیات رئیسه اتاق اصناف ‌‌‌‌‌؛ نگاه‌ها به تصمیم  کارشناسان دبیرخانه

پایگاه خبری اخبار صنفی – همزمان با لغو توقف اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرایی انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها تازه معمای جدید ایجاد شد. تعیین سمت در کدام شهر با رای باشد ودر کدام شهرها انتخابات داخلی برگزارشود؟ بعد از آنکه هفته پیش دیوان عدالت اداری رای به لغو توقف اجرای اصلاحیه آیین نامه […]

پایگاه خبری اخبار صنفی – همزمان با لغو توقف اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرایی انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها تازه معمای جدید ایجاد شد. تعیین سمت در کدام شهر با رای باشد ودر کدام شهرها انتخابات داخلی برگزارشود؟
بعد از آنکه هفته پیش دیوان عدالت اداری رای به لغو توقف اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرایی انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها داد. بلافاصله معمای جدید ایجاد شد.
این معما از آن روی به وجود آمد که دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت در اقدامی عجیب حکم توقف مورد اشاره را در قالب نامه ای به سراسر کشور تعمیم داد ودر خواست تا زمان لغو حکم توقف اجرای این آیین نامه جدید به تعویق بیفتد.
حالا که حکم توقف لغو شد باز هم داستان تغییر کرد. اینجا چند سوال ایجاد شد
اول اینکه باتوجه به اینکه انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها در سال قبل انجام شد الان که فردی از هیات رئیسه رفت چکار باید کرد.
دریک شهر گفته شد که شما بروید انتخابات درون هیات رییسه داشته باشید.
در استان دیگر گفتند که باید بر اساس آیین نامه اجرایی جدید باشد وتعیین سمت بر اساس رای ماخوذه است.
وقتی با کارشناسان دبیرخانه تماس گرفته می شود هریک از کارشناسان یک جور وبسته به شرایط نظر می دهند اما هرگونه جواب را به ارسال نامه کمیسیون نظارت آن شهر می کند.
خلاصه که این آیین نامه اگر برای متصدیان واحد صنفی چیزی نباشد اما برای کارشناسان دبیرخانه و اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف تمام شهرها و هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها خیلی چيزهاست.
راستی از کارشناسان دبیرخانه سوالی داریم.
فرض کنید اعضای هیات مدیره اتحادیه بیایند بگویند که‌ ما قانون مصوب سال ۹۲ را قبول نداریم و می خواهیم بر اساس قانون نظام صنفی ماقبل از آن بین خودمان تعیین سمت کنیم هرچند که تمام اعضا نسبت به این موضوع مخالف باشند. نظر کارشناسان دبیرخانه در این خصوص چيست؟
هر پاسخی به این سوال پاسخ نحوه تعیین سمت اعضای هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها است.
کارشناسان دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت که نسبت به قانون نظام صنفی نقد دارند چگونه نتوانستند این آیین نامه را طوری اصلاح کنند که نیاز به تفسیر بخشنامه نداشته باشد؟
به چه دلیلی هر شهر وهر استان باید در مورد یک موضوع مشترک نامه های جداگانه برای دبیرخانه وکار‌شناس معین استان مذگر بنویسد؟
نزدیکترین شهر برای اجرای این آیین نامه شهرستان مشهد است. اگر براساس اصلاحیه جدید آیین نامه اجرایی انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف شهرستانها ابلاغی وزیر و یوان عدالت اداری باشد. آقای مخملی به عنوان کسی که بالاترین رای را در زمان برگزاری انتخابات سال قبل آورد رئیس اتاق اصناف مشهد وعضو علی البدل هیات رییسه اتاق اصناف ایران می ماند اما آیا دست های پشت پرده که دنبال اجرای تعیین سمت با کمک آیین نامه قبلی وباطل شده هستند به خواسته اشان می رسند؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.