تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4

مدیریت پاسخگویی در اصناف

  • کد خبر : 3280
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
مدیریت پاسخگویی در اصناف

دکتر علی توسطی امروزه در تمامی سازمان های پیشرفته و یا در مسیر توسعه بحث مدیریت پاسخگویی یکی از موضوعات اساسی است. پاسخگویی به مخاطبان پیرامون رعایت قوانین و مقررات ، حفظ اصول اخلاقی، صرفه جویی در منابع،کارایی و بهره وری و…..منجر به ایجاد حس همدلی و مشارکت بیشتر جامعه هدف می شود. بدون تردید […]

دکتر علی توسطی

امروزه در تمامی سازمان های پیشرفته و یا در مسیر توسعه بحث مدیریت پاسخگویی یکی از موضوعات اساسی است.
پاسخگویی به مخاطبان پیرامون رعایت قوانین و مقررات ، حفظ اصول اخلاقی، صرفه جویی در منابع،کارایی و بهره وری و…..منجر به ایجاد حس همدلی و مشارکت بیشتر جامعه هدف می شود.
بدون تردید پاسخگویی مناسب و متوالی ابزار ارزشمندی جهت ایجاد اعتماد عمومی و تسریع در پیشرفت هر سازمانی خواهد گردید.
معمولا کاندیداهای هییت رییسه اتاق اصناف ایران در هنگام تبلیغات انتخاباتی از این واژه دلنشین و تاثیرگزار بهره های فراوانی می برند.
اما با توجه به دوره طولانی چهار ساله عمر هییت رییسه اتاق اصناف ،جابجایی خواسته و ناخواسته بسیاری از روسای اتاق های شهرستان ها ، معضل بعد فاصله بین تهران با مناطق دیگر این کشور پهناور و همچنین عدم دسترسی به هنگام اعضا هییت نمایندگان به هییت رییسه ، موجب بدون پاسخ ماندن اکثر درخواست ها ، سوالات و مطالبات اعضاء هییت نمایندگان می شود.
صرف نظر از کم و کیف سوالات در ابعاد زمانی مختلف و درجه اهمییت مطالبات روسای محترم اتاق های اصناف، وظیفه رسمی و تکلیف سازمانی هییت رییسه و بویژه رییس اتاق اصناف ایران اطلاع رسانی ، گزارش دهی متوالی گردش کار اتاق ، پیگیری و پاسخگویی شفاف در راستای تنویر افکار هییت نمایندگان و ایجاد حس همگرایی و هم افزایی بهینه است.
اغلب اوقات روسای اتاق های اصناف کشور در مواجهه با یک چالش اداری و حقوقی دچار سردرگمی گردیده و با عنایت به عدم دسترسی سهل الوصول به رییس و هییت رییسه اتاق اصناف ایران به ناچار صدمات و هزینه های مضاعفی را متحمل می شوند.
با توجه به سرعت تغییرات در قوانین و مقررات ، شیوع روزافزون سامانه ها و تشدید مسایل غیر قابل پیش بینی در فضای کسب و کار و اقتصاد بازار ضرورت ایجاد یک واحد مستقل«مدیریت پاسخگویی » در اتاق اصناف ایران به شدت احساس می شود.
بدون تردید در مبحث تشکیل واحد مدیریت پاسخگویی در اتاق اصناف ،بکارگیری واستفاده از سرمایه های انسانی و اجتماعی اصناف در حوزه های گوناگون و ایجاد فضای پرسش و پاسخ صنفی در بستر یک ‌پلت فرم و با رعایت شیوه نامه های مشخص می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین دستاورد ها را برای پاسخگویی به جامعه بزرگ اصناف کشور به ارمغان آورد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.