تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
5
عضو اتاق اصناف ایران:

مالیات بر اصناف نیازمند اصلاح است

  • کد خبر : 2589
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
مالیات بر اصناف نیازمند اصلاح است

اخبار صنفی-عضو اتاق اصناف ایران با اشاره به نحوه محاسبه مالیات اصناف گفت: نحوه محاسبه مالیات بر اصناف اصلاح شود. محمد رضا عراقیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حقوق یک کارگر در سال ١۴٠١ حدود ۵ میلیون ۶٠٠ هزار تومان میباشد که حداقل میزان دستمزد او برابر جدول سقف معافیت مالیاتی معاف […]

اخبار صنفی-عضو اتاق اصناف ایران با اشاره به نحوه محاسبه مالیات اصناف گفت: نحوه محاسبه مالیات بر اصناف اصلاح شود.
محمد رضا عراقیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حقوق یک کارگر در سال ١۴٠١ حدود ۵ میلیون ۶٠٠ هزار تومان میباشد که حداقل میزان دستمزد او برابر جدول سقف معافیت مالیاتی معاف است.
وی با بیان اینکه اصناف نقش مهمی در اشتغال کشور دارند، تصریح کرد: با احتساب این مبلغ سالانه حدود ۶٧ میلیون تومان به یک کارگر حقوق پرداخت می شود، در حالی که برای یک واحد صنفی مالیاتی حدود ٣٩ میلیون ۵٠٠ هزار تومان تعیین شده است که نصف حقوق پرداختی به یک کارگر در سال محسوب میشود.
عضو کمیسیون حل اختلاف مالیاتی شهرستان سبزوار اضافه کرد: با محاسبه این رقم ها مشخص می شود یک واحد صنفی که نقش مهمی در اقتصاد کشور و اشتغال زایی دارد به اندازه دستمزد یک کارگر در سال از حق معافیت از مالیات بهره مند نشده است.
عضو هیات رییسه اتاق اصناف سبزوار با بیان اینکه در سامانه ایرانیان اصناف برای هر واحد صنفی تعداد دو کارگر پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: ٧٠ درصد کسبه در سطح کشور با انواع و اقسام عوارض اعم از پرداخت بیمه تامین اجتماعی، اجاره بها، هزینه حامل های انرژی و غیره پرداخت می‌کنند در حالی در طرح اخذ مالیات از کارتخوان این موارد لحاظ نشده است.
رییس اتحادیه برق اتومبیل شهرستان سبزوار با تاکید بر اینکه اصناف پرداخت مالیات را حقی شرعی و قانونی میدانند، افزود: ما معتقدیم پرداخت مالیات باید انجام شود و در این خصوص اصرار داریم.
وی ادامه داد: تمدید مهلت ارسال اظهارنامه های مالیات و لحاظ کردن و شفاف شدن سایر هزینه های یک واحد صنفی هنگام مالیات ستانی از موضوعات مورد انتظار اصناف است که امیدواریم سازمان امور مالیاتی نسبت به این موارد اقدام لازم را انجام دهد تا با رویه متعاملانه ضمن حفظ حقوق اصناف، مالیات به درستی پرداخت شود.
وی گفت: سیستم مالی اصناف حاکم بر بخش بزرگی از جامعه اصناف سنتی است و با توجه به این موضوع بایستی زمان بیشتری به کسبه برای به روز شدن هزینه ها و مالیات دریافتی براساس واقعیت داده شود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.