تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
9

سکوت اخبار صنفی

  • کد خبر : 3634
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
سکوت اخبار صنفی

همت الله شکری اطاقسرا خبرنگار و مدیرمسوول پایگاه خبری اخبار صنفی شروع یک راه منطقی وبا هدف همراه با نقشه راه از قبل طراحی شده اگر به قصد ونیت خیر باشد عزت را خداوند می دهد و در این مسیر اگر کوتاهی از فرد صورت گیرد به طور قطع مورد پذیرش نیست. اخبار صنفی فعلی […]

همت الله شکری اطاقسرا
خبرنگار و مدیرمسوول پایگاه خبری اخبار صنفی

شروع یک راه منطقی وبا هدف همراه با نقشه راه از قبل طراحی شده اگر به قصد ونیت خیر باشد عزت را خداوند می دهد و در این مسیر اگر کوتاهی از فرد صورت گیرد به طور قطع مورد پذیرش نیست.
اخبار صنفی فعلی وقبل تر هم مالیچی پرس با نیت کمک به خانواده بزرگ اصناف شروع به فعالیت کرد و با شاخص قراردادن قانون نظام صنفی و کلیه قوانین جاری کشور بدون اینکه در خبر نوشتن دنبال منافع مالی و شخصی باشد راهی را برمبنای رسالت خبرنگاری آغاز کرده است که تا الان به لطف خدا و همکاری و همراهی خانواده عدالت خواه و مطالبه گر اصناف ادامه داشته و در آینده هم ادامه خواهد داشت.
افرادی که تابع قانون بودند به طور قطع از نوشتن مطالب تنها رسانه تخصصی صنفی کشور استقبال کردند و روی برنداشتند.
طبیعی است که عده ای محدود و قلیل که که حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی از صندلی ریاست جدا شوند با هر نوشته اخبار صنفی به شدت برآشفته ودنبال تخریب بروند.
اخبار صنفی و خبرنگارش در هردو حالت دست منتقدان و موافقان را به گرمی فشرده و از هردو طیف درس آموخته است.
بعد از انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و انتخاب حسین طاهرمحمدی به عنوان رییس اتاق اصناف ایران به صراحت نوشتیم تا زمانی که رییس اتاق اصناف ایران کاری انجام ندهد مطلبی قبل از اقدام ننویسیم جون دیکته نانوشته غلط گیری آن کاری عبث و نابخرادنه است.
سعی کردیم کارهای اتاق اصناف ایران را تا جایی که برخی موضوعات اجازه داد با ارائه سند مورد نقد قرار دهیم تا جایی که رییس وقت اتاق اصناف ایران به جای تعامل با منتقدان فقط حذف را راهکار انتخاب کرد غافل از اینکه خبرنگار در جامعه صنفی حذف شدنی نیست چون به صندلی نیست بلکه به نوشتن است.
حالا که مجتبی صفایی رییس اتاق اصناف ایران شد اخبار صنفی هم هرگز قصد ندارد تا کاری انجام نشده است را نقد کند ولی به طور قطع هرکاری که انجام شود مطابق روال اخبار صنفی به جا و به موقع مورد نقد قرار می دهد.
در اجرای رسالت خبری هرگز درمسیر نوشتن له یا علیه کسی قرار نمی گیریم و ان افرادی که بنا به دلایل فردی در صدد شکایت از اخبار صنفی هم برآیند وفق قانون در دادسرا حاضر شده و باسند از کیان رکن چهارم دموکراسی در جامعه دفاع خواهیم کرد.
اگر الان مدتی کمتر نوشته ایم ومی نویسیم منتظر کارهای هستیم که نقد کنیم. وگرنه چرا باید ایجاد نشاط و روحیه همکاری وتعامل رییس اتاق اصناف با اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی تهران وتمام کلانشهرها را نقد داشته باشیم.
چه کسی می تواند ایجاد روحیه نشاط در اصناف کشور با همکاری اتاق اصناف ایران با تمام اتحادیه های صنفی واتاق اصناف در کشور را منکر شود.
رییس اتاق اصناف فعلی ایران دنبال تیم سازی و یارگیری از میان فرد یا افراد خاصی در جمع روسای اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف ۴۰۰گانه نیست.
وی در اقدامی جالب اعلام کرده است تمام نامه های اتحادیه ها باید ابتدا به اتاق اصناف شهرها و از طریق اتاق اصناف به اتاق اصناف ایران ارسال شود . آیا همکاری با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی به دور از تنش وگروه بندی خاص در اصناف کار بدی است وباید نقد شود؟
بار دیگر تاکید می گردد هر اقدامی که برخلاف قانون نظام صنفی و به مصالح ملی باشد از سوی هرفرد یا گروهی در اصناف باشد به فوریت اطلاع رسانی می شود. اخبار صنفی با هیچ کسی تعارف نداشته وندارد.
بی تعارف هم می گوییم همانگونه که تاکنون بودیم اگر هم کارتبلیغی باشد هزینه اش را می گیریم و با صدای بلند هم می گوییم گرفتیم.
مگر در اصناف چنین چیزی داریم که کالا یا خدماتی را بفروشید و پولش را نگیرید؟ تبلیغات هم خدمات رسانه و خبرنگار است.
ان شالله که مدار قانون گرایی در اصناف به گونه ای تنظیم شود که پیشکسوتان وبا تجربه های اصناف در کنار جوانان وتفکرات جوان در جمع هیات مدیره اتحادیه وهیات رئیسه اتاق اصناف کنار هم بنشینند. نه اینکه با حذف تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی فقط و فقط پابه سن گذاشته ها و افراد خاص مادام العمر رییس بمانند و آن را به عنوان ارثیه به فرزندان خودشان انتقال دهند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.