تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

سپتام خدمات فنی برای افزایش احساس،امنیت در واحدهای صنفی و غیر صنفی

  • کد خبر : 4543
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
سپتام خدمات فنی برای افزایش احساس،امنیت در واحدهای صنفی و غیر صنفی

💢 سپتام ارزیاب تجهیزات پایش تصویر در حوزه های صنفی و غیر صنفی ♦️اخبار صنفی- از جمله سوالات متعددی که از سپتام پرسیده می شود این است که آیا خدمات “سپتام” صرفاً مختص اصناف است؟ آیا سایر بخش های غیر صنفی مانند صرافی ها و غیره می توانند از خدمات سپتام بهره‌مند شوند؟ در پاسخ […]

💢 سپتام ارزیاب تجهیزات پایش تصویر در حوزه های صنفی و غیر صنفی
♦️اخبار صنفی- از جمله سوالات متعددی که از سپتام پرسیده می شود این است که آیا خدمات “سپتام” صرفاً مختص اصناف است؟
آیا سایر بخش های غیر صنفی مانند صرافی ها و غیره می توانند از خدمات سپتام بهره‌مند شوند؟
در پاسخ به این سوالات باید گفت خدمات بسیار ارزشمند “سپتام “محدود به اصناف نبوده، بلکه به سایر حوزه‌ها و بخش های مختلف غیر صنفی قادر به ارایه خدمات خواهد بود.
خدمات سپتام برای صرافی ها
در دنیای امروز، امنیت اماکن عمومی و محیط کسب و کارها اهمیت ویژه‌ای دارد. صرافی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای راه‌اندازی صرافی و اخذ مجوز فعالیت، علاوه بر رعایت الزامات بانک مرکزی، نیاز به دریافت تائیدیه از پلیس نظارت بر اماکن عمومی را دارند. اخیرا سامانه های دوربین های مداربسته صرافی ها که جزء ضوابط انتظامی بوده نیز مورد توجه پلیس قرار گرفته است. در این راستا، سپتام به عنوان واسط اخذ تأییدیه سامانه نظارت تصویری اصناف معرفی شده است.
این سامانه با ارائه خدماتی نظیر سامانه پایش تصویری اماکن، به صرافی‌ها کمک می‌کند تا با رعایت استانداردهای امنیتی، مجوزهای لازم را کسب نمایند. استفاده از این سامانه و پیاده‌سازی سامانه نظارتی مطابق با الزامات، نقش بسزایی در ارتقاء سطح امنیت صرافی‌ها و اطمینان خاطر مشتریان ایفا می نماید.
سپتام یا همان سامانه پایش تصویری اماکن ارائه دهنده تأییدیه براساس استانداردهای آزمایشگاهی دوربین‌های نظارتی به کسب و کارها یا مکان‌های عمومی است.
پلیس نظارت بر اماکن عمومی درگاه اینترنتی سپتام را واسط تأیید نظارت تصویری اصناف و دیگر حوزه های غیر صنفی از طریق آزمایشگاه های تخصصی اعلام نموده است.
بنابراین، خدمات ارزشمند سپتام نیز مانند مرکز کاشف، نوعی ممیزی و نظارت کننده اجرای زیرساخت و استانداردهای متفاوت است؛ سپتام در زمینه ارزیابی تجهیزات پایش تصاویرصرافی و مرکز کاشف در زمینه ممیزی الزامات امنیت اطلاعات شرکت‌های صرافی.
📌سپتام مدعی است؛ گرفتن گواهی تاییدیه اصالت سنجی دوربین های مدار بسته از آزمایشگاه های تخصصی وابسته یک فرآیند ساده است و برای این کار باید از طریق وبگاه Saptam.ir اقدام نمود.
برای ثبت نام ابتدا اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و محل فعالیت یا زندگی خود را تعریف کرده، سپس بعد از تأیید درخواست متقاضی منتظر تماس کارشناسان سپتام در کمترین زمان ممکن باشید.
روند به این صورت است که کاربر در ابتدا باید در وبگاه سپتام ثبت نام کند، کارشناسان سپتام از سیستم نظارت تصویری مستقر در صرافی بازدید می‌کنند و اگر سیستم نظارت تصویری در صرافی وجود ندارد، صرافی ابتدا باید آن را پیاده‌سازی و سپس اقدام به درخواست بازرسی نماید.
گفتنی است: بدلیل اهمیت حوزه صرافی ها نصب دوربین های پیشرفته ابری از الزامات استاندارد ملی به شمار آمده که می تواند نقش بسزای را در ارتقای امنیت و آرامش خاطر صرافان به همراه داشته باشد.
داده‌های دوربین‌ها باید به صورت دوره‌ای بازبینی شده و موارد مشکوک رسیدگی شوند.
یک شرکت صرافی برای اخذ مجوز، علاوه بر این که باید الزامات بانک مرکزی برای شروع به فعالیت را رعایت کند، بلکه بایستی تائیدیه‌هایی لازم را در راستای ملاحظات و ضوابط انتظامی از پلیس نظارت بر اماکن عمومی به عنوان رایزن امنیتی انتظامی فراجا در حوزه کسب و کارها و در راستای سیاست های پیشگیرانه دریافت و الزامات آن مرجع را رعایت نماید.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.