تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
6
ابوالقاسم شيرازي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران:

سهم ۳ ميليارد دلاری ايران در گردش مالي ۱.۸ تريليون دلاري پوشاک

  • کد خبر : 2245
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
سهم ۳ ميليارد دلاری ايران در گردش مالي ۱.۸ تريليون دلاري پوشاک

اخبار صنفی – رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در خصوص سهم ايران در صنعت پوشاک جهان گفت: سهم سه ميلياردي ايران از صنعت ۱.۸ تريليون دلاري پوشاک جهان نشان از لزوم توجه به توان اين بخش دارد. ابوالقاسم شيرازي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به اهميت جايگاه صنعت پوشاک […]

اخبار صنفی – رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در خصوص سهم ايران در صنعت پوشاک جهان گفت: سهم سه ميلياردي ايران از صنعت ۱.۸ تريليون دلاري پوشاک جهان نشان از لزوم توجه به توان اين بخش دارد.
ابوالقاسم شيرازي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به اهميت جايگاه صنعت پوشاک در جهان بيان کرد: صنعت پوشاک در دنيا تا سال ۲۰۲۳ رشد ۵.۴۸ درصدي را در خود ديده تا جايي که گردش مالي آن نيز به ۱.۸ تريليون دلار رسيده است، با توجه به آمارهاي وبسايت Statista، پوشاک ايران درآمد سه ميليارد دلاري داشته که اين نشان از توان بالاي اين بخش دارد.

شيرازي افزود: در بحث پوشاک مواد اوليه مورد نياز، تنوع و ربط گسترده با درآمد و سطح دهک هاي مختلف، امکان پراکندگي در مناطق گوناگون در سطح کشور و به تبع آن اشتغالزايي اهميت ويژه اي داشته و ارزش افزوده بالا و سوددهي صنعت پوشاک بسيار گسترده است و لذا اين امر باعث تلاش بسياري از کشورها در رسيدن به سهم بيشتري از اين حوزه مي شود.

وي در ارزيابي استقبال مردم نسبت به خريد آنلاين اظهار کرد: با توجه به آمارها تا پايان سال ۲۰۲۳ حدود ۷۹ درصد معاملات صنعت پوشاک به صورت آفلاين و تا سال ۲۰۲۵، ۷۰ درصد خواهد بود، اين موضوع تمايل مردم به خريد حضوري را نشان ميدهد گرچه به مرور زمان طبق اين آمار مردم رو به خريد اينترنتي خواهند آورد.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با تاکيد بر اهميت حمايت دولت از شاغلان اين صنعت بيان کرد: با حمايت دولت و ساماندهي حوزه طراحي و مد ايراني- اسلامي شاهد رونق در اين صنعت خواهيم بود پوشاک يکي از نمادهاي مهم فرهنگي و هويت ملي هر کشوري به حساب مي آيد و سرمايه گذاري ها در اين بخش مي تواند علاوه بر جنبه اقتصادي يک مزيت فرهنگي نيز داشته باشد و بايد سهم بيشتري در تعامل با ديگر کشورها برقرار کنيم.

شيرازي همچنين به نقش پژوهش و نوآوري در اين صنعت اشاره کرد و ادامه داد: پژوهش و نوآوري جزء جدايي ناپذير پوشاک است اگر توسعه علمي، فرهنگي و صنعتي مي خواهيم بايد ابتدا پژوهش را ارتقا بخشيم و در قسمت نوآوري حرفي براي گفتن داشته باشيم. حدود ۱۰ سال است که در اتحاديه توليد کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بخش پژوهش و نوآوري تاسيس شده و راهکارهاي رونق و آسيب شناسي جهت بررسي به کارشناسان اين حوزه سپرده شده است.

وي افزود: پيشنهاد شبيه سازي مدل پارک علم و فناوري پوشاک و منسوجات هند در تهران هم داده شده و در صورت ساخت اين مرکز در ايران که بر پايه اتکا بر اتحاديه هاي صنفي و با توجه به شرايط جغرافيايي و منطقه اي شکل خواهد گرفت شاهد پيشرفت بيشتر صنعت پوشاک در کشور خواهيم بود. همچنين تدوين طرح جامع پوشاک نيز انجام شده که در اين طرح به ساماندهي چادر مشکي، طرح ساماندهي مد، عفاف و حجاب در کشور، پيشنهاد تقريب فرهنگي جوامع اسلامي از طريق پوشاک، تدوين فصلنامه پوشاک و طرح کنترل قيمت پوشاک پرداخته شده است.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در خصوص نحوه نظارت بر بر واحد هاي توليدي و اصناف بيان کرد: گروه هاي ارشادي متشکل از بازرسين، کارشناسان و معتمدين صنف همه روزه به واحد هاي صنفي مراجعه و پوشاک هاي عرضه شده را ارزيابي کرده و در بازه هاي زماني مرتب نيز پيامک لزوم رعايت شئونات اسلامي و نظامات صنفي را ارسال مي کنند.

شيرازي با اشاره به اينکه طراحان مد نيز در عضويت اين اتحاديه هستند گفت: از سال ۱۳۹۹ نيز با توجه به اهميت طراحان لباس و مد، اين رسته شغلي نيز زير مجموعه اتحاديه پوشاک قرار گرفت که امتيازات مختلفي نظير معرفي به توليد کنندگان، شرکت در نمايشگاه ها، شرکت در کلاس هاي آموزشي و… به اعضا تعلق مي گيرد. همچنين ۵۰۰ طراح مد و لباس عضو اتحاديه هستند و شناسايي و عضوگيري ديگر واجدين شرايط نيز ادامه دارد.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در پايان با اشاره به بازيافت سالانه ۱۵ درصدي کل توليدات مد اظهار کرد: از اين مقدار حدود ۸۵ درصد به محل دفن زباله برده مي شود و تجزيه آن ۲۰۰ سال طول مي کشد اين امر باعث شده تا صنعت مد به عنوان دومين صنعت آلوده کننده محيط زيست پس از نفت و پتروشيمي قلمداد شود. که شرکت هاي دانش بنيان و محققين مي توانند در اين مورد وارد عمل شده و با کشف روش هاي نوين آلودگي هاي صنعت پوشاک را کمتر کرده و استفاده مجدد پوشاک را به وسيله بازيافت تسريع بخشند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.