تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
3
پوست اندازی درهیات رئیسه اتاق اصناف ایران

روزهای دشوار رئیس جدیداتاق اصناف ایران

  • کد خبر : 2078
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
روزهای دشوار رئیس جدیداتاق اصناف ایران

اخبارصنفی – با توجه به پوست اندازی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران انتظار می رود بعد از اینکه فرد مورد نظر برای ریاست بر اصناف کشور برگزیده شد تازه روزهای دشوارش شروع می شود. براساس یافته های اخبار صنفی ، چهار نفر از بین هیات رئیسه منتخب پتانسیل آن را دارند تا به عنوان رئیس […]

اخبارصنفی – با توجه به پوست اندازی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران انتظار می رود بعد از اینکه فرد مورد نظر برای ریاست بر اصناف کشور برگزیده شد تازه روزهای دشوارش شروع می شود.
براساس یافته های اخبار صنفی ، چهار نفر از بین هیات رئیسه منتخب پتانسیل آن را دارند تا به عنوان رئیس اتاق اصناف ایران برگزیده شوند.البته اگر به خاطر حمایت ار اضناف شاهد تغییر نوده فراهانی نباشیم.
آقایان مجتبی صفایی، علیرضا رعنایی، علیرضا توسطی حسین طاهرمحمدی اعضای جدید هیات رئیسه هستند که می توانند با اعتماد هیات رئیسه رئیس انتخاب شوند تازه به جمع باید قاسم نوده فراهانی ریش سفید وپیشکسوت ودانای پیر اصناف را هم اضافه کرد که به عنوان نماینده وزیر می تواند گزینه پنجم وبسیار جدی باشد.البته اگر به خاطر حمایت ار اضناف شاهد تغییر نوده فراهانی نباشیم.
اینکه چه کسی رئیس می شود دراین نوشته مد نظر نیست بلکه چالش های پیش روی اصناف است که تعیین می کند چه کسی برای آینده اصناف مفید فایده است.
واقعیت این است که تمام صندلی های مدیرتی صنفی در کشور در حال حاضر لرزان است. این لرزش شدید از دوناحیه است. یکی اصلاحیه قانون نظام صنفی ودیگری سامانه نوین اصناف است.
البته چالش سامانه نوین اصناف بسیار شدیدتر از سایر چالش ها برای اصناف مسئله ساز شده است به گونه ای که مسولان سامانه نوین اصناف که توانایی پاسخگویی به سوالات ومشکلات را ندارند فققط یک راه یک طرفه برای انبوه مخاطبان ومشکلات مردم گذاشتند وغیراز آن هم به هیچ وجه پاسخگو نیستند. در این شرایط فردی که رئیس اتاق اصناف ایران می شود اول باید این تابو را بشکند و میز پاسخگوی به معضلات ومشکلات سامانه نوین اصناف در اتاق اصناف ایران تشکیل دهد تا خانواده اصناف بتوانند پاسخ به سوالات را دریافت کنند.
اگر فردی که رئیس می شود توانایی همین یک کار ساده را نداشته باشد بقیه موارد اصلا قابل حل شدنی نیست. این موضوع از این نظر بسیار مهم است که مدیران سامانه نوین اصناف به هیچ وجه حاضر نیستند اصناف را در این موضوع مهم دخیل کنند و در اتوبان یکطرفه خودشان با سرعت پیش می روند وبرایشان مهم نیست در این مسیر برای اتحادیه ها ومتقاضیان پروانه کسب و اتاق اصناف چه مشکلاتی وجود دارد.
سامانه نوین اصناف که محل درآمد برای بخش های مختلف شده است. هر چند در اصل موضوع قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بسیار عالی است اما اینکه چگونه اجرا شود ومجری قانون چگونه انتخاب شود سوالاتی وجود دارد.
رئیس اتاق اصناف اگر بینشن وتجربه تعامل به نفع اصناف را در مسیر ایجاد تعامل اجرایی بین سامانه نوین اصناف ومردم نتواند ایجاد کند و بخواهد بازهم به محرم ندانستن اصناف در شهرهای دیگر به طور خودخواسته اقداماتی را انجام دهد که منجر به حذف اتحادیه های صنفی شود بداند که روزهای بسیار دشواری درپیش دارد.
آن هم با لرزان بودن صندلی ریاست اتاق اصناف ایران که به طور میانگین حداقل هر سه ماه یک نفر از جمع هیات رئیسه می رود ونفر دیگری جایگزین می شود و با اضافه شدن نفر جدید انتخابات داخلی را خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.