تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
6
علي توسطي، رئيس اتاق اصناف تهران:

دانش‌آموز بايد خودش را در شغل آينده‌اش تصور کند/ با ترافيک مدرک دکترا و مهندسي مواجه هستيم

  • کد خبر : 2310
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
دانش‌آموز بايد خودش را در شغل آينده‌اش تصور کند/ با ترافيک مدرک دکترا و مهندسي مواجه هستيم

اخبارصنفی- رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به اينکه آموزش نيروي انساني ارزشمندترين سرمايه گذاري است عنوان کرد: دانش‌آموز از همان دوران دبيرستان بايد باور کند با رشته‌اي که انتخاب مي‌ کند قرار است معيشتش را در آينده بگذراند و اين‌گونه انگيزه مي ‌گيرد. علي توسطي، رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به اينکه ارزشمندترين […]

اخبارصنفی- رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به اينکه آموزش نيروي انساني ارزشمندترين سرمايه گذاري است عنوان کرد: دانش‌آموز از همان دوران دبيرستان بايد باور کند با رشته‌اي که انتخاب مي‌ کند قرار است معيشتش را در آينده بگذراند و اين‌گونه انگيزه مي ‌گيرد.

علي توسطي، رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به اينکه ارزشمندترين سرمايه‎گذاري آموزش نيروي انساني است، گفت: اين جمله را بارها عنوان کرده ام چون به آن باور دارم. در واقع اهميت آموزش نيروي انساني را بارها متذکر شده‎‎ام اما در عمل آنچه اتفاق ميافتد چيز ديگري است.

طرح کاد موفق نشد چون متناسب با دنياي واقعي طراحي نشده بود

توسطي گفت: در گذشته طرح کاد وجود داشت. طرح کاد، آموزش دانش آموزان که در عمل قرار بود دانش آموز بعد از ديپلم حداقلي از مهارت ها را آموزش ديده باشد؛ اما متأسفانه خروجي لازم را به همراه نداشت و برخي پيش عمو، دايي و همسايه ثبتنام ميکردند و دانش آموز آن يک روز را مدرسه نميرفت و در خانه استراحت مي کرد. اين طرح از اهدافش فاصله گرفت چون واقعيت ها با مسائل تئوريک متفاوت است.

رئيس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: اگر چنين طرح هايي قراراست بهصورت ريشه اي و اصولي اجرايي شود بايد براي فرد جذابيت داشته باشد و کسي که ميخواهد اين کار را انجام دهد براي خودش يک آينده شغلي را متصور شود به اين معنا که آن دانشآموز بخواهد بلافاصله بعد از ديپلم وارد همان شغل شود. اگر نجاري انجام مي دهد بداند همين اقدام و آموزش معيشت آينده اش را تأمين مي کند.

توسطي ادامه داد: براي مثال در کشور ترکيه براي فرد از دبيرستان گروههاي مختلف مشخص شده و کسي که رشته نجاري را انتخاب کرد کاملاً مشخص است در چه زمينه اي مي خواهد تحصيل بدهد و حتي دانشگاه هم برود در همان رشته ادامه مي دهد. وقتي در صنايع چوب ليسانس گرفت تمام دغدغه اش همين است، چون مي داند قرار است راه درآمد و معيشت او همين رشته اي باشد که در دبيرستان انتخاب کرده و همين به وي انگيزه مي دهد.

رئيس اتاق اصناف تهران گفت: همه ما دانشگاه رفته ايم، صادقانه چند نفر از ما مي دانستيم که بعد از فارغ‎التحصيلي از دانشگاه قرار است چه رشته‎‎اي را در بازار کار انتخاب کنيم؟ اين سردرگمي باعث شده يک مسابقه‎اي براي گرفتن مدرک تحصيلي بالاتر به وجود بيايد و آنچه ما را قانع مي کند همين است. براي مثال رشته علوم انساني که عنوان مهندسي ندارد کمتر مورد توجه قرار مي گيرد و رشته رياضي يا تجربي بيشتر مورد توجه است. اکنون ما با ترافيک دکترا مواجه هستيم درحاليکه کمبود تکنسين داريم.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.