تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
3
مدیر سامانه نوین اصناف خبر داد

حذف داده کثیف صنفی از سوی سامانه نوین اصناف

  • کد خبر : 4489
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
حذف داده کثیف صنفی از سوی سامانه نوین اصناف

اخبار صنفی، مدیر سامانه نوین اصناف از حذف داده کثیف سامانه قدیم صنفی از سوی سامانه نوین اصناف خبر داد. حسین میرزایی مدیر سامانه نوین اصناف با تشریح داده کثیف صنفی گفت: در سامانه قدیم صنفی داده هایی که نادرست و قابل اتکا نیستن مثل شماره موبایل: ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱ کدپستی: ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ را داده کثیف تلقی می […]

اخبار صنفی، مدیر سامانه نوین اصناف از حذف داده کثیف سامانه قدیم صنفی از سوی سامانه نوین اصناف خبر داد.
حسین میرزایی مدیر سامانه نوین اصناف با تشریح داده کثیف صنفی گفت: در سامانه قدیم صنفی داده هایی که نادرست و قابل اتکا نیستن
مثل شماره موبایل: ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱ کدپستی: ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ را داده کثیف تلقی می کردند که این داده در سامانه نوین اصناف به طور کامد پاکسازی شده است.
وی به اخبار صنفی گفت:
۱- تا پایان سال ۱۴۰۱، در پاسخ بسیاری از شکایات و بعضا استعلام دستگاه‌های قضائی و نظارتی، می‌بایست لاگ اقدامات سامانه قدیم اصناف بررسی و گزارش می‌شد.
۲- سیستمی که ۱۰ سال پایه و اساس اطلاعات نظام صنفی بود، لاگ‌های فعالیت را ثبت و نگهداری نمی‌کرد.
۳- همه‌ی فیلدهای اطلاعاتی سامانه قدیم باز بود و در همه‌ی زمان‌ها، بدون انجام هیچ فرایندی، قابلیت ویرایش اطلاعات و جایگزینی اطلاعات جدید را داشت. فردی شناسه صنفی اعتبارنامه عضویت در اتاق اصنافش را با همکاری کاربر یک اداره صمت ویرایش کرده بود.
۴- امکان حذف داده‌ها، مدارک، اعضای هیات رییسه اتحادیه ها و اتاق ها وجود داشت. یعنی یک کاربر حسب اشتباه یا به عمد می توانست اطلاعات پایه ای تشکل های صنفی و پروانه های صنفی را دستخوش تغییر کند.
۵- سامانه نوین اصناف، بزرگ‌ترین مشکل نظام صنفی را حل کرد:
* وجود داده‌های کثیف و نبود داده‌های قابل اتکا
* انسان محور بودن کلیه ی فرایندها که موجب بروز اشتباهات سهوی و تغییر اطلاعات بدون انجام فرایند، استعلام و حفظ تاریخچه اطلاعات
* گرفتن اختیار بخش‌هایی از قواعد نظام صنفی از کاربر و هوشمندسازی آن‌ها و واگذاری به سیستم (نظیر فرایند اخطاریه تمدید و اخطاریه‌های ماده ۲۸ ق.ن.ص)

مدیر سامانه نوین اصناف تاکید کرد: به جرات عرض می‌کنم سال ۱۴۰۲ تازه نظام صنفی مبتنی بر داده های تمیز، قابل اتکا و فرایندهای هوشمند شکل گرفت!
ما در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ وارد حوزه حکمرانی داده محور در حوزه اصناف شدیم و کلیه‌ی دستگاه‌هایی که مرتبط یا ذینفع اصناف بودند از جمله بانک‌ها را مجهز به سرویس استعلام اطلاعات پروانه‌های صنفی و مهم‌تر‌ از آن، اطلاع سیستمی از آخرین تغییرات پروانه کسب (تغییر رسته، تغییر نشانی، تغییر مباشر، تعلیق، ابطال، انتقال به ورثه، غیرفعال سازی و غیره) شدند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.