تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
9
چه چیزی برگزاری انتخابات دراهوازرا تحت اشعاع قرارداده است؟

جریان عدم برگزاری انتخابات اهواز چیست؟؛ رئیس اتاق اصناف ایران در اهوار منتظر چیست؟

  • کد خبر : 908
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
جریان عدم برگزاری انتخابات اهواز چیست؟؛ رئیس اتاق اصناف ایران در اهوار منتظر چیست؟
علی رغم ابلاغ مصوبه مدنظر رئیس اتاق اصناف ایران برای برگزاری انتخابات در اهواز ،از ابتدای سال جاری تاکنون به جز انگشت شمار اتحادیه های که درسال قبل اقداماتشان به انجام رسید حتی فراخوان بیش از 13 اتحادیه برخلاف مصوبه کمیسیون نظارت اهواز بازهم تاالان برگزار نشد. جریان چیست؟ رئیس و مدیرامور اصناف سازمان صمت اهواز چه توجیه ای برای این تعلل دارند؟

تعداد ۱۳ اتحادیه را کمیسیون نظارت بر اصناف اهواز در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مصوب کرد که براساس مصوبه هیات عالی نظارت فراخوان مجدد بزنند وانتخاباتشان را برگزار کنند . این اتحادیه ها شامل: موتورسیکلت و دوچرخه- – پیراهن دوز و خشکشویی -کالای خانه – رایانه- سالنهای عذاخوری و تالارها- مهرساز و تابلوساز- تعمیرات صوتی و تصویری- کیف و کفش – تجهیزات پزشکی- آهنگر و صافکار- تعمیرکاران اتومبیل- میوه و تره بار فروش – کتاب فروش و نوشت افزار است.
این مصوبه با کدجلسه ۱۴۱۹۹۲ و کدمصوبه ۲۰۱۵۵۳ درسایت دبیرخانه هیات عالی نظارت تایید وقابل اجرا اعلام شد . اما چرا فراخوان داده نشد؟ چند نفر از اعضای هیا ت رئیسه اتاق اصناف اهواز رئیس این اتحادیه ها هستند ،سه ماه گذشته اما جریان عدم تغییر درهیات مدیره این اتحادیه ها که وبرگزار نشدن انتخابات اتحادیه های صنفی دراهواز چیست؟ مدیرامور اصناف سازمان صمت اهواز چرا این مصوبه را اجرا نکرد؟ رئیس سازمان صمت اهواز نسبت به اجرای قانون نظام صنفی در اهواز چگونه نظارتی دارد که انتخابات اتحادیه های صنفی در سال ۱۴۰۱ هم برگزار نشد؟ آیا وزارت صمت واستاندار اهواز پیام صریح رئیس جمهور مبنی بر کناری مدیران نا کارآمد را نشنیدند؟
اطلاعات سامانه ساران وسامانه ایرانیان اصناف می گوید که در اهواز نزدیک ۸ اتحادیه تازه فراخوان زدند. ۵ اتحادیه هم اعتبانامه هایشان تاشهریور تمام می شود.
اهواز ۵۴ اتحادیه دارد که انتخابات نزدیک به نصف اتحادیه ها در اهواز را اتاق اصناف اهواز وکمیسیون نظارت اهوازبرگزار نکردند. با بررسی زمان پایان اعتبارنامه ها به خوبی می توان از اهداف پشت پرده احتمالی درخواست تعویق ها برای جلوگیری از انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف در کشور وشهرهای که مدام نامه نگاری می کنند پی برد.
راستی منتظر کدام حکم هستند که اینقدر انتخابات را به تعویق می اندازند. مدیران امور اصناف درسازمان های صمت چرا پیگیری نمی کنند؟ آقای ممبینی به عنوان رئیس اتاق اصناف ایران باید نماد اجرای قانون نظام صنفی باشد اما با همکاری مشاورعالی که دارد کارهای می کند تا قانون را دلخواه خودش اجراکنند چرا؟
آقای ممبینی ، انتخابات اتحادیه های صنفی باید وفق قانون نظام صنفی برگزار شود وسامانه ساران هم مشکلی بای برگزاری انتخابات قانوین ندارد. ا برای شما که فرقی نمیکند سرمایه گذرای امن شما در خارج از کشور پا برجاست اما این وسط کلاف سردرگمی اصناف به پای مردم وبازار وا قتصاد دولت اصولگرا پیچید ه می شود وقتی افرادی که برای صندلی ریاست هرکاری می کنند و ازکنترل بازار غافل می شوید. یادتان نرفته که اتاق اصناف ایران درخصوص کنترل ونظارت بر بازار مسئولیت دارد.
درضمن جهت یاد اوری رئیس و مدیرامور اصناف سازمان صمت اهواز می گوییم که فقط روسای اتحادیه های زیر در اهواز دارای اعتبارنامه قانونی هستند. پیتزا و ساندویچ-برودتی و تهویه مطبوع-پارچه فروشان-درودگران-گل و گیاه-لوازم یدکی-محصولات فرهنگی-بنکداران-تاسیسات مکانیکی-تولیدی تیرچه و بلوک-فروشندگان لاستیک و پنچرگیری-فروشندگان لوازم ساختمانی-فروشندگان مرغ و ماهی و گوشت دامی-طلا و جواهر-نانوایانو نمایشگاههای اتومبیل .
راستی ایا می توان ارتباطی ببین عدم برگزاری انتخابات ودرخواست تعویق انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف درکشور وچشم انتظاری برای یک نامه ایجاد کرد؟ مشاورعالی اقای ممبنی بهتر می تواند پاسخ این سوال رابدهد. آیا بااین شرایط انتخابات هیا ت رئیسه اتاق اصناف در اهواز هدفمند به تعویق انداخته می شود؟تدبیرهیات عالی نظارت برای این قبیل اتاق اصناف که به طور هدفمند انتخابات اتحادیه هارا به تعویق می اندازندچیست؟ آیا تبعات و اثرات منفی نامه استفاده از قانون شرکت تعاونی در اصناف دامنگیر اصناف می شود؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. احساس تاسف این زد وبندها در خوزستان پایانی ندارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.