تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
10
بعداز۴٢سال ضوابط طراحی و تولید پوشاک تدوین شد

تولید پوشش در اتحادیه پوشاک؛ تمام صنوف پوشاک درهم ادغام می شوند

  • کد خبر : 1137
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
تولید پوشش در اتحادیه پوشاک؛ تمام صنوف پوشاک درهم ادغام می شوند
به منظور ساماندهی عفاف وحجاب و همچنین در قالب مدیریت واحدتمام اتحادیه های همگن در کشور مقرر است اتحادیه پوشاک تهران درهم ادغام شده و فقط یک اتحادیه پوشاک وجود داشته باشد تا از تولید البسه ناهنجار جلوگیری شود. این طرح مزایا معایبی دارد هرچند اصل مدیریت واحد به طور قطع منجر به رشد ونظارت کامل بر واحد‌های صنفی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی وافزایش احساس امنیت خواهدشد.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران از جمله اتحادیه‌های کشور است که اشراف کامل به زیر و بم صنعت پوشاک دارد در گفتگو با وی در خصوص شرایط عفاف و حجاب و پوشش مردم ایران و نقش تاثیرگذار اتحادیه‌های پوشاک در کشور به عنوان فعالان صنفی در کاهش ناهنجاری های پوشش داشته ایم.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران در خصوص تاریخ مد و پوشش در کشورمان گفت: در تاریخ کشورمان پوشش مردم در حالت کاملاً طبیعی وپوشش کامل بوده است که حتی مردان نسبت به پوشش کامل سر و ابزار جوارح و تن خود حساس بودند. کلاه و لباس بلند را بر تن داشتند به گونه‌ای که فقط صورت و دست آن پیدا بود و این موضوع مختص زنان فقط نبوده است.
وی گفت: مردم ایران به صورت ارادی نسبت به پوشش خود باور داشته و آن را رعایت می کنند.
رییس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به پژوهش صورت گرفته درخصوص دلیل تغییر گرایش به حجابی که الان در خیابان دیده می شود چه نتیجه ای داشته است دراین خصوص توضیح داد:پوشاک بعد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی دارد. لباس نشانگر شخصیت اجتماعی فرهنگی فرد است. در جریان پژوهش های که در پژوهشکده اتحادیه پوشاک تهران انجام شد گام اول تولید پوشاک با کیفیت و قیمت مناسب در داخل تشخیص داده شد. همیشه دولت‌ها حامی تولید پوشاک داخلی بودند. نکته دوم علت تغییر را باید در سیستم آموزش وپرورش ٣٠قبل جستجو کرد.
شیرازی گفت: کارگروه مد لباس را در کشور فعال است و با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کارهای زیادی برای شرایط پیش روی پوشش کشور دردست اقدام داریم. با بسیج و نیروی انتظامی هم همکاری بسیار نزدیکی داریم.
وی گفت: به دلیل اینکه در سه دهه قبل به پیش دبستانی ها نوع پوششی یاد داده شد که اثراتش الان در سطح جامعه دیده می شود. برای تغییر ذایقه پوشش به جای سنین پایین از سطح دانشگاه و کارمندان دولت شروع کردیم که موثر نبود.
حالا دوسال است که وزارت آموزش وپروش با ساماندهی نوع پوشش پیش دبستانی و دبستان دستورالعمل مشخص دانش آموزان دارد و اولیا و مربیان مدارس رنگ ههای مناسب را با کمک تولیدکنندگان دارای پروانه کسب تولید وبا قیمت مناسب تحویل خانواده‌ها می شود. طرح پوشش مدارس درکشور دوسال قبل شروع شد اثراتش را تا یک دهه دیگر در جامعه دیده می شود. این یک اقدام بنیادین وریشه ای برای ساماندهی پوشش و حجاب در جامعه است.
رییس اتحادیه پوشاک تصریح کرد:درحال حاضر صدور پروانه کسب بسیار آسان صادر می شود.
نقش موثراتحادیه پوشاک در تولید پوشاک مناسب وهمسو با عفاف وحجاب وضرورت نظارت بر تولید پوشاک مناسب قبل از عرضه گفت: لباس تابستان در زمستان ویا حداقل سه ماه قبل تدارک دیده می شود. کارگروه مد لباس درکشور که در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی داریم. این خلا وجود داشت که تولیدکننده چه ضوابطی را رعایت کند. حالا این کارگروه ضوابط را تعیین کرده و از پایان سال ١۴٠٠برای اولین بار ضوابط تعیین و ابلاغ شد. حالا تابستان هستیم که سال قبل تولید شد انتظار داریم تولیدکنندگان این ضوابط را که ابلاغ کردیم را رعایت کنند.
البته در سالهای قبل به هر روش ممکن به تولیدکنندگان درخصوص نوع محصولات تولیدی اطلاع رسانی کردیم.
وی با اشاره سختی های که تولیدکننده در تولید پوشاک متحمل می شود گفت: اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان مستاجر هستند ادعا می کنند اطلاع نداشتیم به آنها فرصت کوتاهی می دهیم تا محصول تولید شده را اصلاح کنند. البته بعضی‌ها تمکین نمی کنند که مجبوریم وفق قانونی پلمب کنیم.
وی اضافه کرد: بخش اعم عرضه پوشاک ناهنجار درجامعه ازسوی دست فروشان انجام می شود. شهرداری باید اینها را ساماندهی کند اما با گرفتن پول سطح خیابان را اجاره می دهند نکته دیگر نقش موثر صداوسیما است که اگر در فرهنگ سازی پوشش درست عمل کند به طور قطع ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه در حوزه پوشاک به طور قطع کم خواهد شد.
شیرازی تصریح کرد: باید قبول کرد که الان درخواست وتقاصا برای پوشش های ازسوی جوانان هستیم زیرا درگذشته در حوزه فرهنگ سازی درست عمل نکردیم. تقاضایش را اعضای صنف تامین نکند باید منتظر ناهنجاری‌های گسترده تر باشیم. پس ابتدا باید تقاضای مردم را مدیریت شود.
وی درخصوص طرح مدیریت واحد پوشاک درکشور گفت: درکشور نیاز به مدیریت واحد پوشاک و حتی مدیریت واحد صنوف همگن داریم. الان کارگروه های دولتی سردرگم هستند که با کدام فرد طرف هستند به همین پیشنهاد مدیریت واحد پوشاک را دادیم زیرا ٨٠درصد تولیدکنندگان خودشان فروشنده هم هستند با این طرح همه زیرمجموعه یک اتحادیه شده و انتقال مشکلات به سهولت انجام می شود.
وی گفت : در ضوابط صدور پروانه کسب نگفتند کسی که کالای قاچاق می‌فروشد به او جوازنباید داد. صدور پروانه کسب ازسوی سامانه صادر می شود سامانه چطور می خواهد چنین تشخیصی را بدهد. اینها نشان می دهد امضای طلایی را سازمان امور مالیاتی دارد که اجازه صدور سیستمی پروانه کسب را نمی دهد. زیرا ماندارین دراتحادیه کاملا سیستمی پروانه کسب صادر می کنیم.
رییس باسابقه اتحادیه پوشاک تهران درخصوص نحوه مدیریت یک اتحادیه ای که بالغ بر۵٠هزارواحد صنفی در تهران می خواهد داشته باشد گفت: این را به همه کسانی به نوعی بااصناف مرتبط هستند می گویم که برای اصناف اصلا کارنشد ندارد. پس اتحادیه بزرگتر ازاین عدد را می توانند با همکاری اعضای اتحادیه مدیریت کنند.
شیرازی تاکید کرد: اتحادیه پوشاک درکشور و در تمام شهرها بهتر است به صورت مدیریت واحد اداره شود. این طرح به نفع تولیدکنندگان و فروشندگان و مردم و فرهنگ جامعه و اقتصاد خانواده است. با یک اتحادیه قوی فقط با دریافت حق عضویت سالیانه به راحتی اتحادیه اداره و بازرسی هاقوی شده و نظارت دقیق تر خواهدبود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.